2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
روش درست‌کردن یخ‌های تزئینی  ویژه فصل پاییز

روش درست‌کردن یخ‌های تزئینی ویژه فصل پاییز

میوه‌های فصل پاییز و زمستان بسیار برای تهیه یخ‌های تزئینی مناسب است. حتی با برگ‌ٰهای خشک پاییزی هم می‌توانید یخ‌هایی بسازید که چشم همه خیره شود.

دوات آنلاین-یخ‌های تزئینی یکی از کاربردی‌ترین و زیباترین دیزاین‌ها برای میزهای غذاست. چه در فصول گرم سال باشیم و چه در فصول سرد باز هم یخ از چیزهایی است که سر میز غذا از آن استفاده می‌کنیم.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره اینکه چطور می‌توان در فصول سرد سال یخ تزئینی درست کرد به دوات آنلاین می‌گوید:

 

میوه‌های فصل پاییز و زمستان بسیار برای این کار مناسب است. حتی با برگ‌های خشک پاییزی هم می‌توانید یخ‌هایی بسازید که چشم همه خیره شود.

برای درست کردن یخ‌های قالبی و تزئینی بجز اینکه باید قالب مناسب را تهیه کنید توجه داشته‌ باشید که بهتر است از آب معدنی استفاده کنید تا یخ‌های شما کاملا براق شود.

 

دانه‌های انار، انگور، تکه‌های سیب قرمز با پوست، تکه‌های کیوی و حتی تکه‌های پرتقال با پوست میوه‌های بسیار مناسبی برای تهیه یخ‌های تزئینی هستند.

 

اگر می‌خواهید حس و حال پاییز را در یخ‌هایتان قالب کنید می‌توانید از برگ‌های زرد و سرخ این روزها استفاده کنید و تکه‌هایی از آن را به صورت مرتب قیچی کرده و در یخ‌ها قرار دهید.

 

تکه‌های میوه یا برگ که انتخاب کرده‌اید را در کف قالب قرار دهید و بعد به آرامی آب را روی آن بریزید تا قالب به طور کامل پر شود. اگر برگ‌ها را از قبل خیس کنید کمی سنگین‌تر شده و در ته قالب می‌ماند اما اگر میوه‌ یا برگ روی قالب هم قرار گرفت چندان مهم نیست چون شما می‌توانید بعد از آماده‌شدن یخ آن را بچرخانید و حالتی که میوه یا برگ زیر قرار می‌گیرد را روی نوشیدنی بگذارید.

این یخ‌ها در تابستان برای نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود اما در زمستان علاوه بر نوشیدنی‌هایی مانند سون‌آپ یا دوغ که با غذا سرو می‌کنید در دسرهایی مانند ماست و خیار یا حتی سالاد (برای تزئین) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.