2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
شات شله زرد و فرنی دسری مناسب مراسم ترحیم
یک متخصص تشریفات پیشنهاد می‌دهد:

شات شله زرد و فرنی دسری مناسب مراسم ترحیم

شات های فرنی و شله زرد از جمله دسرهایی است که در مراسم های ترحیم بسیار کاربرد دارد و می تواند شکوه خاصی به مراسم تان بدهد.

دوات آنلاینترکیب فرنی و شله‌زرد که هر دو دسرهای شیرینی هستند و مزه نزدیکی بهم دارند برای مراسم هایی که در آن مهمانهای زیادی حضور دارند و یا برای نگهداری در یخچال و میان وعده‌ای برای بچه‌ها مناسب است.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات برایمان از دسر فرنی، شله‌زرد شاتی می‌گوید:

 

شاتهای فرنی و شله زرد از جمله دسرهایی است که در مراسم های ترحیم بسیار کاربرد دارد و می تواند شکوه خاصی به مراسم تان بدهد.

 

فرنی یکی از دسرهای بسیار آسان و مغذی است که می‌توان خیلی سریع آن را آماده کرد و به عنوان دسر استفاده کرد.

 

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

شیر           2  لیوان

آرد برنج       2 قاشق غذاخوری سرپر

شکر          4 قاشق غذاخوری

آب             0.5 استکان

گلاب          1 قاشق غذاخوری

ابتدا شیر سرد به اندازه دو لیوان داخل ظرف بریزید. سپس آرد برنج و آب را اضافه کنید و کاملاً هم بزنید تا آرد در شیر سرد حل شود  توجه داشته باشید به هیچ وجه آزد نباید گلوله‌ای شود و حتما باید به طور کامل در آن حل شود.

 

سپس آن را روی روی حرارت گذاشته و مرتباً هم بزنید. اگر لحظاتی هم زدن را متوقف کنید، باعث می شود آرد برنج در شیر گلوله گلوله شود.

 

بهتر است این کار را با هم‌زن دستی انجام دهید و مرتب هم زنید تا کمی غلیظ شود. بعد از روی حرارت کنار گذاشته و شکر و گلاب را اضافه کنید. دوباره روی حرارت گذارید و هم بزنید تا قوام لازم برای فرنی بدست آید.

 

سپس شات‌هایی که آماده کرده‌اید را تا نصفه پر از فرنی کنید. اجازه دهید با دمای محیط خودر ا مطابق کند نیم ساعت بعد از اینکه شات‌ها را تا نیمه پر کردید آن را داخل یخچال در طبقه‌ای که سرمای کمتری دارد قرار دهید.

حالا نوبت تهیه شله‌زرد است.

 

مواد لازم

برنج نیم دانه ایرانی ۱ پیمانه

شکر ۳ پیمانه

خلال بادام ۳/۴ پیمانه یا ۵۰ گرم

زعفران دم کرده به میزان لازم

آب ۷_۸ پیمانه

کره ۵۰ گرم

گلاب ۱/۲ لیوان

هل ساییده ۱/۲ قاشق چایخوری

 

یادتان باشد برنجی که برای این کار درنظر می‌گیرید را از قبل خیس کنید.  آب را داخل قابلمه مناسبی ریخته و اجازه دهید تا جوش بیاید. سپس آب برنج خیس شده را بگیرید و به آب در حال جوش اضافه کنید. برنج همراه با آب می‌پزد تا برنج به آرامی همراه آب پخته شود.

 

موقعی که برنج در حال پخت است، کف می‌کند کف‌ها را با کف‌گیر بردارید.

 

وقتی برنج کاملاً پخت نوبت اضافه کردن شکراست. میزان شکر معمولاً دو نیم تا ۳ برابر میزان برنج است. اما میزان شیرینی شله‌زرد دقیقا به ذائقه افراد مربوط است بنابراین شیرینی آن را با ذائقه خودتان مناسب کنید.

 

بعد از اینکه شکر کاملاً حل شد، شله زرد کم کم شروع به غلیظ شدن می کند و اصطلاحاً لعاب می اندازد. از اینجا به بعد باید مرتب شله زرد را هم بزنیم وگرنه خیلی زود، ته می گیرد.

 

حالا زعفران را به آن اضافه کنید. همچنان شله زرد را هم بزنید و آرام آرام کره را به ان اضافه کنید کمی هم با کره آن را هم بزنید و سپس هل ساییده شده را به آن اضافه کنید.

 

اگر مایل باشید می‌توانید خلال بادام هم اضافه کنید اما این کار را زمان خاموش کردن شله‌زرد انجام دهید. وقتی خلال بادام هم اضافه شد چندبار دیگر هم بزنید و سپس شعله را خاموش کنید. حالا با یک دم‌کنی به مدت یک ساعت در آن را ببندید.

 

سپس در شله زرد را باز کنید و اجازه دهید با دمای محیط هماهنگ شود.

 

تا زمانی که شله زرد شما با دمای محیط هماهنگ شود ترکیبی از دارچین، پودرقند، گل محمدی آسیاب شده را آماده کنید. یک لایه بسیار نازک در شات‌هایی که قبلا در آن فرنی ریخته‌اید بریزید سپس مابقی شات را شله زرد اضافه کنید. دوباره آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و سفت شود حالا نوبت تزئین آن است می‌توانید با گل محمدی، پسته، بادام و دارچین آن را تزئین کنید.

 

شما می توانید با توجه به اینکه شات شما با فرنی و شله زرد دو رنگ می شود آن را برعکس هم در شات قرار دهید. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.