2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
پیشرفت نجس‌های هند در مسیر سیاسی

پیشرفت نجس‌های هند در مسیر سیاسی

در تاریخ هند فقط یک بار فردی از طبقه دالیت‌ موفق شد از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ میلادی به ریاست جمهوری هند برسد.

دوات آنلاین-  رئیس جمهوری آینده هند به پایین‌ترین سیستم کاستی این کشور تعلق خواهد داشت. از قبل نیز مشخص بود که هر دو نامزد این پست به نظام طبقاتی دالیت در آیین هندو تعلق دارند. دالیت‌ها حدود ۱۶ درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند. آنها در نظام طبقاتی آیین هندو، غیرقابل لمس یا «نجس» هستند.

به گزارش دویچه‌وله، حدود 5000 نماینده پارلمان هند روز دوشنبه جانشین پراناب موکرجی، رئیس جمهوری هند را برمی گزینند که از سال ۲۰۱۲ تاکنون ریاست جمهوری این کشور را به عهده داشته است. نتیجه این انتخابات پارلمانی روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد.

رام نات کوویند نامزد حزب حاکم هند «بی‌جی‌پی» به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است. او در مقابل میرا کومار، نامزد حزب کنگره هند قرار دارد. امکان پیروزی رام نات کوویند بیشتر از رقیب‌اش است.

هر دو نامزد از طبقه اجتماعی دالیت‌ها هستند که پایین‌ترین طبقه اجتماعی در نظامی کاستی هندویی است. در تاریخ هند فقط یک بار فردی از طبقه دالیت‌ موفق شد از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ میلادی به ریاست جمهوری هند برسد.

رام نات کوویند نامزد حزب حاکم هند بی‌جی‌پی حقوق‌دانی ۷۱ ساله است و تا کنون فرماندار ایالت بیهار بوده است. او بخت فراوانی برای پیروزی دارد. میرا کومار نامزد حزب کنگره هند برای احراز پست ریاست جمهوری ۷۲ ساله است و مانند کوویند از طبقه اجتماعی دالیت‌هاست. کومار نخستین رئیس زن پارلمان هند بوده و پنج بار نیز عضو پارلمان این کشور شده است.

پست ریاست جمهوری هند تشریفاتی است و رئیس جمهوری تاثیرگذاری چندانی ندارد. قدرت اصلی سیاسی کشور در دست نخست وزیر هند است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.