2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روز جهانی ایموجی؛ شکلک‌هایی برای بروز احساسات در عصر اینترنت

روز جهانی ایموجی؛ شکلک‌هایی برای بروز احساسات در عصر اینترنت

دوات آنلاین

از زمان ظهور اینترنت استفاده از ایموجی نیز وجود داشته است. با پیشرفت تکنولوژی این شکلک‌ها نیز به مرور تکامل یافتند. در حال حاضر کمتر کسی در جهان وجود دارد که برای انتقال پیام از این صورتک‌های کوچک استفاده نکرده باشد. روز جهانی ایموجی فرصتی است تا از وجود این شکلک‌ها برای رفع برخی سوتفاهم‌ها در بیان احساساتی که کلمات قادر به بیان آن نیستند قدردانی شود.

کلمه ایموجی از زبان ژاپنی گرفته شده‌است. در زبان ژاپنی «ای» به معنی عکس و «موجی» به معنی شخصیت است. سابقه استفاده از این عکس-شخصیت‌ها به روزهای آغازین استفاده از تلفن‌همراه در ژاپن باز می‌گردد. در آن زمان شرکت NTT DoCoMo تصمیم گرفت تا در ابتکار عمل در بازار رقابتی تلفن‌همراه ایموجی‌هایی تهیه کند تا از طریق آن بتوان احساس را به متن پیوندزد. در نهایت در سال 2000 یک کتابخانه بیش از 1000 مدل از این شکلک‌ها را تهیه و منتشر کرد.

اما روز هفدهم جولای به عنوان روز جهانی ایموجی در واقع روزی است که در آن این شکلک‌ها برای نخستین بار در سیستم عامل iOS بارگذاری شد. جشن روز ایموجی فرصتی برای خلاقیت نامحدود در زمینه طراحی هر چه بیشتر صورتک‌ها است. در حال حاضر انسان‌ها می‌توانند تمامی منظورشان را بدون استفاده از کلمات از طریق شکلک‌های متنوع به خوبی بیان کنند. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.