2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بررسی مجازات حبس ابد برای اسیدپاشی در انگلیس

بررسی مجازات حبس ابد برای اسیدپاشی در انگلیس

دوات آنلاین-

 

با افزایش حملات اسیدی در پایتخت انگلیس وزارت کشور در نظر دارد لایحه‌ای برای بازبینی قوانین مربوط به حملات اسیدی به هیئت وزیران تسلیم کند. امبر راد، وزیر کشور بریتانیا پیش تر تصریح کرده که «مرتکبین چنین جنایاتی باید قدرت قانون را درک کنند.»

به گزارش یورونیوز، خانم راد در مطلبی که در ساندی تایمز منتشر شده با اشاره به وقوع ۵ حمله با اسید تنها در عرض ۹۰ دقیقه و این واقعیت که زندگی قربانیان تا آخر عمر تحت تاثیر قرار گرفته، خواستار تشدید تدابیر قانونی با هدف پیشگیری از حملات مشابه شده است.

یکی از دو نوجوانی که روز جمعه در ارتباط با اسید پاشی در لندن دستگیر شده بودند، رسما به ارتکاب این جنایت متهم و روز دوشنبه به دادگاه معرفی خواهد شد. براساس آمار پلیس بریتانیا از نوامبر سال ۲۰۱۶ تا ماه آوریل سال جاری ۴۰۰ مورد حمله با اسید ثبت شده است.

در بازبینی قوانین تدابیری برای کنترل و دست یابی به موادی چون اسید و روند کمک به قربانیان اسید پاشی لحاظ خواهد شد. همچنین قاضی اختیار پیدا خواهد کرد حکم حبس ابد نیز برای اسید پاشان صادر کند. وزیر کشور بریتانیا در حمایت تلویحی از چنین مجازاتی گفت: «صریح بگویم حبس ابد (محرومیت مادام العمر) نباید فقط شامل حال قربانیان اسیدپاشی باشد.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.