2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراهای شهر سراسر کشور

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراهای شهر سراسر کشور

نیاز است که در فرصت باقیمانده تا آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوره‌های آموزشی به‌ویژه برای افرادی که به تازگی وارد نظام شورایی می‌شوند، برگزار شود.

دوات آنلاینرییس جامعه مهندسان شهرساز با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته بحث آموزش برای شوراها مغفول مانده است، گفت: نیاز است که در فرصت باقیمانده تا آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوره‌های آموزشی به‌ویژه برای افرادی که به تازگی وارد نظام شورایی می‌شوند، برگزار شود.

علی نوذرپور گفت: بحث آموزش شوراها یکی از مباحث جدی و حائز اهمیت نظام شورایی است که ظرفت سال‌های گذشته مغفول مانده است. آموزش شوراها در دولت یازدهم مغفول ماند، البته وظیفه اصلی متوجه شورای عالی استان‌ها بود که به استناد قانون آموزش شوراها یکی از وظایف اصلی این نهاد محسوب می‌شود.

او افزود: شورای عالی استان‌ها باید به منظور آموزش و آشنایی اعضای شوراها و وظایف‌شان از طریق برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی در قالب امکانات موجود کشور با همکاری وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی ذیربط اقدام کند.

رییس جامعه مهندسان شهرساز به ایسنا گفت: با توجه به وظایفی که برابر قانون در مورد شوراها برعهده وزارت کشور گذاشته شده، این وزارتخانه مسوول اجرای قانون شوراها است، لذا تمامی مفادی که در قانون شوراها آمده، اجرایی شدن آنها برعهده وزارت کشور است.

نوذرپور تاکید کرد: با وجود اینکه در سال‌هایی که سپری شد، در بحث آموزش، شوراها با مشکلات بسیاری مواجه بودند، نشریات تخصصی مرتبط نیز مانند ماهنامه شهرداری‌ها، فصلنامه مدیریت پسماند و یا فصلنامه فرهنگ ایمنی که از سوی سازمان شهرداری‌ها منتشر می‌شد، دچار وقفه شد و یا انتشار آنها بسیار کم بود. برهمین اساس نقصان جدی در بحث آموزش شوراها و شهرداری‌ها در کشور ایجاد شد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.