2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ساختمان پلاسکو بالا می‌رود

ساختمان پلاسکو بالا می‌رود

بعد از حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو اکنون بحث بر سر احداث ساختمان جدید و تعداد طبقات مجاز آن داغ شده است.

دوات آنلاین-بعد از حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو اکنون بحث بر سر احداث ساختمان جدید و تعداد طبقات مجاز آن داغ شده است. حق و حقوق کاسبان ساختمان پلاسکو نیز موضوعی است که با مطرح شدن ساخت و ساز در زمین پلاسکو، مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۲ امروز از قصد مالک زمین ساختمان پلاسکو برای طراحی نقشه ساختمان جدیدی در این زمین خبر داد و گفت: با توجه به مکان زمین و قوانین مختلف منطقه‌ای، مالک صرفا مجاز به احداث بنا به صورت ۸ طبقه با حداکثر تراکم ۴۳۰ درصد است.

پلاسکو در حریم آثار تاریخی

زمین ساختمان پلاسکو در حریم درجه ۲ اثر تاریخی مدرسه و کلیسای ژاندارک قرار دارد و از سوی دیگر در بر خیابان تاریخی جمهوری است و به همین دلیل نقشه ساختمان جدید باید مطابق قوانین سازمان میراث فرهنگی طراحی شود.

سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران با تاکید بر اینکه در صورت هر اقدامی برای ساخت ساختمان در زمین یادشده مالک حتما باید از سازمان میراث فرهنگی مجوز بگیرد گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی مانند خانه مشیرالدوله و مدرسه و کلیسای ژاندارک در نزدیکی این زمین و از سوی دیگر نزدیکی به سفارتخانه انگلیس حتما باید ملاحظات میراثی لحاظ شود.

او با اشاره به اینکه فعلا نمی‌توان در رابطه با تعداد طبقات مجاز برای ساخت آن ابراز نظر کرد، افزود: طرح نقشه باید به سازمان اعلام شود تا ما برای تصمیم‌گیری طبق قوانین اقدام کنیم.

ساخت ساختمان جدید بر اساس طرح تفصیلی

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه ساختمان پلاسکو قبل از طرح تفصیلی ساخته شده بود، گفت: برای ساخت یک ساختمان جدید اگر قرار باشد طبق طرح تفصیلی اقدام شود، تعداد طبقات قطعا کمتر از قبل خواهد بود.

او با تاکید بر رعایت حقوق مغازه‌داران در ساختمان پلاسکو و مسئولیت مالک در این رابطه، افزود: مالک باید نقشه خود را به شهرداری بفرستد و درخواست مجوز کند، ولی رویکرد اصلی مساعدت و همکاری همه‌جانبه است تا مغازه‌داران به حقوق خود برسند.

قناعتی با اشاره به اینکه اگر برای احقاق حقوق کسبه لازم باشد تعداد طبقات از خط آسمان و طرح تفصیلی بیشتر باشد کمیسیون ماده ۵ مسئول تصمیم‌گیری و صدور پروانه ساخت خواهد بود، افزود: در صورت تخلف در ساخت تعداد طبقاتی که کمیسیون ماده ۵ صادر کرده، کمیسیون ماده ۱۰۰ مسئولیت رسیدگی به تخلف را دارد و ممکن است مالک را مجبور به تخریب و یا پرداخت جریمه بکند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.