2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
معضل کودکان بی‌هویت برای مالزی

معضل کودکان بی‌هویت برای مالزی

دوات آنلاین

 نبود نظارت کافی دولت بر ایالات مرزی در مالزی و رفت‌و آمد آزادانه اتباع دیگر کشورها به این مناطق موجب شده تا کودکان بی‌هویت زیادی در این مناطق متولد شوند که از لحاظ قانونی ملیت آنها نامشخص است.

به گزارش ایرنا، براساس آماری که سال 2015 منتشر شده است 11 هزار و 641 فرد بی هویت که اکثر آنها کودک هستند در مالزی اقامت دارند و طبق اخبار منتشر شده در سال 2016 میلادی 700 نفر از این افراد تعیین هویت شده، پرونده 8000 نفر در حال بررسی و پرونده مابقی این افراد هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

از جمله دلایل به وجود آمدن پدیده کودکان بی هویت در مالزی می توان به عدم ثبت تولد کودکان، عدم دارا بودن کارت شناسایی والدین، و فقر والدین برای پرداخت هزینه های ثبت تولد و دریافت کارت شناسایی اشاره کرد. این مساله یکی از معضلات بخشی از نهادهای دولتی مالزی منجمله اداره ثبت احوال و اداره مهاجرت مالزی است.

مساله کودکان بی هویت که عمدتا در مرزهای مشترک مالزی با اندونزی وجود دارد حاصل ازدواج ها و یا تولدهای ثبت نشده است. به دلیل ناشناخته بودن هویت این کودکان، اغلب این کودکان مورد حمایت کافی دولتی قرار نمی گیرند و در مزارع پالم در منطقه صباح و ساراواک مشغول کار هستند.

این موضوع برای دولت اندونزی دارای اهمیت کمتری است، زیرا 50 میلیون کودک از این کشور 240 میلیون نفری فاقد شناسنامه هستند و تعداد زیادی از این کودکان به طور غیر قانونی و در شرایط سخت مشغول کار می باشند، اما دولت مالزی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات ناشی از بی هویتی کودکان، قصد حل این معضل را دارد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.