2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
7 راز ساده خوش‌تیپی

7 راز ساده خوش‌تیپی

در دنیای امروز عکس‌های استایل‌های خیابانی منبع مهمی برای الهام گرفتن به شمار می‌روند. با این حال صرفا به خاطر اینکه بلاگرهای مشهور لباس‌های برند‌های معروف را می‌پوشند، دلیل بر این نمی‌شود که ما بیش از حد ولخرجی کنیم.

دوات آنلاین-در این مقاله، که برگرفته از کتاب معروف «هفت عادت مردمان مؤثر» است، به هفت عادت مهم افراد شیک پوش می‌پردازیم و با عنوان کردن نکات کلیدی به شما کمک می‌کنیم گام مثبتی در زمینه‌ استایل شخصی خود بردارید.

 

خرید لباس‌های گران قیمت نشانه شیک پوشی نیست

 

مسلما هر شخصی با داشتن یک کارت بانکی می‌تواند در فروشگاههای برندهای گران قیمت قدم بزند و با در دست داشتن لباسهایی مطابق با مد روز از آنجا بیرون بیاید. اما این لزوما کاری نیست که افراد خوش استایل انجام می‌دهند. هر چند خرید کردن از برندهای معروف، به شما احساس لذت و سرخوشی می‌دهد اما ظرف شش ماه آینده این آیتم‌های ترند، از دور خارج می‌شوند و شما تازه متوجه می‌شوید که پولی برای ادامه‌ی ماه برای‌تان باقی نمانده است و احساس می‌کنید که باید لباس‌های بیشتری مطابق با مد روز تهیه کنید. این موضوع می‌تواند واقعا خسته کننده باشد. اما متاسفانه افراد زیادی درگیر این چرخه می‌شوند.

 

بدون شک مقصر اصلی دنیای امروز است که ما را به مصرف گرایی تشویق می‌کند. اگر نگاهی کوتاه به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بیندازید از سیل هجوم پوشاک تکراری و گران قیمت تعجب می‌کنید. به یاد داشته باشید که در صورت تهیه‌ی آن‌ها شما کاملا شبیه به دیگران به نظر می‌رسید و خب در این پروسه متاسفانه ورشکست هم خواهید شد! با این وجود هنوز هم عکس‌هایی از افراد مختلف در بلاگ‌ها و صفحات اینستاگرام مشاهده می‌کنید که در عین شیک پوش بودن سرتا پا در برچسب‌های برندهای مختلف غرق نیستند. این افراد طوری آیتم‌های مختلف را باهم ست می‌کنند که باعث می‌شود استایل آنها کاملا خلاقانه به نظر بیاید. آن‌ها همان افرادی هستند که ما می‌توانیم از استایل شخصی‌شان الهام بگیریم. در ادامه به هفت عادت این مردمان خوش استایل می‌پردازیم.

 

 استایل دیگران را کپی نکنید

 

افراد خوش استایل صفحات و بلاگ‌های مجازی را برای کپی کردن استایل دیگران زیر و رو نمی‌کنند.

 

در دنیای امروز عکس‌های استایل‌های خیابانی منبع مهمی برای الهام گرفتن به شمار می‌روند. با این حال صرفا به خاطر اینکه بلاگرهای مشهور لباس‌های برند‌های معروف را می‌پوشند، دلیل بر این نمی‌شود که ما بیش از حد ولخرجی کنیم. فراموش نکنید که عده‌ی زیادی از بلاگرها این آیتم‌ها را به صورت رایگان دریافت می‌کنند تا شما را به خرید آن‌ها تشویق کنند. به همین خاطر افراد خوش استایل پس از پیدا کردن ست مورد علاقه‌ی‌شان تلاش می‌کنند این آیتم‌ها را با قیمت‌های کمتری خریداری کنند. فروشگاه‌های زیادی هستند که پوشاک مشابه را با قیمت مناسب‌تری به شما پیشنهاد می‌کنند.

 

 از فروشگاه‌های معمولی خرید کنید

 

افراد خوش‌تیپ از هیچ فروشگاهی هراس ندارند و تقریبا در همه جا می‌توانند خرید کنند.

 

افراد شیک‌پوش تقریبا در همه‌ی فروشگاه‌ها می‌توانند آیتم‌های مناسب خود را پیدا کنند حتی فروشگاه‌هایی که خیلی خاص به نظر نمی‌رسند. اما این به آن معنا نیست که این افراد از استتیک اصلی خود فاصله می‌گیرند. به عنوان مثال افراد خوش استایل در یک فروشگاه مناسب نوجوانان سراغ آیتم‌هایی نمی‌روند که دختر خاله‌ی ١٢ ساله‌ی‌شان خریداری می‌کند. این موضوع در فروشگاه‌های فست فشن (سری دوز) نیز صدق می‌کند.

 

سلیقه‌ خود را بشناسید

 

آن‌ها می‌دانند چگونه مطابق با سلیقه‌ی شخصی خود لباس بپوشند.

 

تا بحال تجربه‌ی این را داشتید که از فردی خوش استایل در مورد اینکه لباس‌هایش را از کجا می‌خرد پرسیده باشید و در جواب این را بشنوید که لباس مورد نظرتان چندین سال پیش و از یک بوتیک در ناکجا آباد خریداری شده است؟ بله شاید آیتم مورد نظر شما خیلی شیک به نظر بیاید اما درواقع چیزی که باعث شده توجه شما به آن جلب شود سبکی است که آن آیتم با بقیه‌ی لباس‌ها ست شده است. شاید همراه با آیتم مورد نظر اکسسوری‌های استیتمنت و… استفاده شده که آن را خاص کرده است.

 

لباس‌های ساده بپوشید

 

این افراد در مقایسه با دیگران ساده‌تَر به نظر می‌آیند ( انگار وقت کمتری برای ست کردن لباس‌هایشان گذاشته باشند).یکی از عادت‌های آدم‌های خوش استایل این است که آنها خاص‌تر و جالب‌تر لباس می‌پوشند. به عنوان مثال این افراد به جای کفش‌های پاشنه بلند کتانی‌های ساده می‌پوشند یا به جای پوشیدن پیراهن‌های پر زرق و برق یک کت شلوار شیک را انتخاب می‌کنند و در آخر به جای مدل موهای بلند و حالت‌دار موهای کوتاه و تا حدودی بهم ریخته را ترجیح می‌دهند. آنها به عناصر کوچکی توجه می‌کنند که باعث می‌شود ساده‌تر و طبیعی‌تر و البته متفاوت‌تر از بقیه به نظر برسند.

 

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

 

آن‌ها متوجه این موضوع هستند که برچسب‌ها لزوما باعث جذابیت بیشتر نمی‌شوند.

 

شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر بیاید اما افراد خوش استایل افرادی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند و لزوما پول زیادی برای آیتم‌های دیزاینر خرج نمی‌کنند. این افراد حتی اگر به قولی گونی هم بپوشند باز هم جذاب‌ترین فرد در مهمانی محسوب می‌شوند زیرا از اعتماد به نفس زیادی برخوردار هستند.

 

 برده‌ی مد نباشید

 

آنها بردگان مد نیستند. بعضی از افراد خوش استایل می‌توانند ترند‌های مختلف را دنبال کنند بدون آنکه بردگان مد به شمار بروند. اگر ترند مشخصی مورد پسند شما نیست (حتی اگر بلاگرهای مشهور این ترند‌ها رو دنبال می‌کنند) شما مجبور به خریداری آیتم‌های این ترند نیستید. درست به همین سادگی.

 

 

لباس‌های سخت را رها کنید

 

این افراد صرفا به خاطر اینکه خوش استایل باشند لباس نمی‌پوشند.

 

قبل از به وجود آمدن بلاگ‌ها و صفحات مجازی «استریت استایل» و دنبال کردن هفته‌های مد در شهرهای مختلف دنیا، هرشخصی مطابق با علاقه، لایف استایل و سلیقه‌ی شخصی خودش لباس می‌پوشید. باور کنید اهمیت چندانی ندارد که کفش‌های شما برند «الکساندر ونگ» هستند، اگر در این کفش‌ها احساس راحتی نمی‌کنید شما خوش استایل نیستید. بنابراین به یاد داشته باشید که راحتی لباس‌های‌تان حرف اول را در خوش استایل بودن شما می‌زنند.

 

منبع: 7 روز زندگی

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.