2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
توصیه طب‌سنتی برای رفع ضعف‌جنسی

توصیه طب‌سنتی برای رفع ضعف‌جنسی

مواد غذایی مانند نخود، لوبیا، هویج یا زردک, شـلغم، پیـاز سرخ‌شـده در روغـن، مغزهای گیاهی مانند پسته، بادام، چلغوزه (تخم صنوبر) و کنجد، میگـو و مـرغ‌ که بهتر است بدون آنتی بیوتیک باشد, استفاده شود.

دوات آنلاین-در حالی این روزها داروهای متعددی تحت عنوان تقویت جنسی تبلیغ می‌شود متخصصان طب سنتی با تاکید بر عوارض این داروها معتقد هستند برای ضعف جنسی بهتر است از مواد خوراکی به جای دارو استفاده کنیم.

 

یک کارشناس طب سنتی گفت: ناتوانی و ضعف جنسی می‌تواند به‌دلیل ضعف مغز باشد که دارای علائــمی مانند کــدورت حــواس، فکــر مشوش, کم بودن میل جنسـی و عدم‌لـذت از نزدیکـی جنسی باشد. درمان ناتوانی جنسی با غذا بسیار بهتر از درمان با داروست.

 

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره ضعف جنسی و راه‌های رفع آن, اظهار کرد: کسانی که مبتلا به ضعف نیروی جنسی هستند بهتر است با مصرف برخی از غذاها اقدام به درمان کنند.

 

به‌گفته وی مواد غذایی مانند نخود، لوبیا، هویج یا زردک, شـلغم، پیـاز سرخ‌شـده در روغـن، مغزهای گیاهی مانند پسته، بادام، چلغوزه (تخم صنوبر) و کنجد، میگـو و مـرغ‌ که بهتر است بدون آنتی بیوتیک باشد, استفاده شود.

 

علوی افزود: همچنین مصرف برنج با مصلحاتی مانند زیره، شـیر، ترب، تره، شاهی،کنگر، انگور، موز و نارگیل مفید است.

 

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: برخی از غذاها مانند حلیم تهیه شده از گوشت زیاد, نارگیل و شکر به‌صورت قاووت و حلـوا از نشاسته نیز برای رفع کم بودن مایع منی مفید است.

 

وی بیان داشت: ناتوانی و ضعف جنسی می‌تواند به‌دلیل ضعف مغز باشد که دارای علائــمی مانند کــدورت حــواس، فکــر مشــوش و مشغول, استرس، کندی در حرکات، کم بودن میل جنسـی،کم بودن احساس حرکت منی، عدم لـذت از نزدیکـی جنسی، وجـود تخیلات در زمان انزال و بعد از آن، سابقه آسیب مغـزی ناشـی از ضربه یا بی‌خوابی‌ به‌افراط است.

 

علوی یادآور شد: اگر کسی دارای چنین علائمی است بهتر است با غذا خود را درمان کند چرا که درمان ناتوانی جنسی با غذا بسیار بهتر از درمان با داروست.

 

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: افرادی که ضعف جنسی آنها ناشی از ضعف مغز است بهتر است که گوشت تیهو, با جوجه مرغ و نخـود، زعفـران، دارچین و میخک نخود‌آب تهیه کنند و با نان گندم یا برنج آبکش شده مصرف کنند. برنج کته نیز برای این افراد مناسب نیست.

 

مواد غذایی ضعیف‌کننده نیروی جنسی

 

در همین حال یک کارشناس طب سنتی مواد غذایی ضعیف‌کننده نیروی جنسی را معرفی کرد و گفت: مصرف بیش از حد کاهو, خرفه, خیار, کیوی, لیموترش, کرفس, زرشک و سیب ترش موجب ضعف قوای جنسی می‌شود.

سید جواد علوی درباره موادغذایی ضعیف کننده نیروی جنسی اظهار کرد: مصرف برخی از موادغذایی مانند سرکه، ترشی, ماست و پنیر بدون مصلحات به نیروی جنسی افراد ضرر وارد می‌کند و موجب تضعیف آن می‌شود، همچنین سیگار کشیدن و دیدن تصاویر ناشایست در درازمدت افراد را به ضعف جنسی دچار می‌کند.

 

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف بیش از حد کاهو, خرفه, خیار, کیوی, لیموترش, کرفس, زرشک و سیب ترش موجب ضعف قوای جنسی می‌شود، البته بهتر است که اگر ماده غذایی سرد مانند کاهو مصرف می‌شود حتماً همراه با مصلحاتی مانند نعناع, آویشن یا دارچین باشد.

 

علوی افزود: حبوباتی مانند نخود و لوبیا یا هر دانه‌ای که نفّاخ باشد به تقویت نیروی جنسی کمک می‌کند، البته نخود از بهترین حبوباتی است که به باروری و تقویت نیروی جنسی کمک می‌کند.

 

وی بیان داشت: نخود دارای گرمی معتدلی است که بهتر است که نخود 24 ساعت خیس خورده و مصرف آبی که نخود در آن خیس خورده است همراه با زنجبیل برای سردمزاجان موجب افزایش نعوظ می‌شود.

 

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف گیاهان بادشکن زیره سبز و سیاه، اسفند، مرزنجوش، هر چیز خشک‌کننده مثل شاهدانه، ارزن، عدس و چیزهای سرد و خشک مثل نیلوفر، کافور، گشنیز و اسفرزه برای نیروی جنسی بسیار مضر است.

 

علوی گفت: موادغذایی ترش و قابض مانند سماق, سیب ترش، به ترش، ریواس و نارنج به نیروی جنسی لطمه وارد می‌کند، همچنین موادغذایی که رطوبت بالایی دارند مانند کدو, کاهو, خیار و خرفه نیز بسیار مضر است البته این مواد غذایی برای تقویت نیروی جنسی گرم‌مزاجان مفید است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تشخیص ضعف نیروی جنسی که از نوع طبع گرم است یا سرد به‌عهده پزشک طب سنتی مجرب با تحصیلات دانشگاهی است. برای تشخیص و درمان ناباروری و ناتوانی جنسی افراد می‌توانند به درمانگاه‌های طب سنتی دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

 

منبع: تسنیم


پیشنهاد سردبیر: 7 گیاه برای تصفیه‌ خون

 

پیشنهاد سردبیر: راه‌های کم‌خطر برای برنزه‌کردن پوست

 

پیشنهاد سردبیر: شاخ‌های ۶۰ ساله اینستاگرام

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.