2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
باور کنید سمندر و لاک‌پشت برای هفت‌سین مناسب نیست

باور کنید سمندر و لاک‌پشت برای هفت‌سین مناسب نیست

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران:حدود 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی در سطح استان تهران جمع‌آوری و از توزیع سمند لرستانی جلوگیری شد.

دوات آنلاین-چند سالی است پای جانوران مختلف به سفره هفت‌سین باز شده است. از مار و لاک‌پشت گرفته تا سمند. حالا فرمانده یگان محیط زیست استان تهران می‌گوید حدود 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی در سطح استان تهران جمع‌آوری و پس از بازپروری در یکی از شهرهای شمالی رهاسازی شدند.

او همچنین گفت امسال از زنده گیری سمندر لرستانی جلوگیری شد: امسال از عرضه سمندر لرستانی در تهران و دیگر شهرهای کشور در آستانه نوروز جلوگیری به عمل آمده است. بر اساس ابلاغ سازمان محیط زیست  از زنده گیری حیات وحش بخصوص سمندر لرستانی به نقاط مرکزی کشور و فروش در میادین میوه و تره‌بار جلوگیری به عمل آمد.

میرزاکریمی اظهار داشت: توانستیم در سه سال گذشته زنده‌گیری سمندر لرستانی را در استان زیستگاهش کنترل کرده و با فرهنگ‌سازی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها این گونه در حال انقراض دیگر در سفره هفت‌سین ایرانیان جای نگرفت.

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران اعلام کرد: امسال در کنار خرید و فروش ماهی قرمز برخی سودجویان به دنبال فروش مار آبی و لاک‌پشت برکه‌ای بودند که از استان‌های شمالی به صورت غیرمجاز به تهران منتقل شده بود که بر اساس هماهنگی با شهرداری و بازرسی اصناف و ترتیب گشت‌های مشترکی با همکاری پلیس پایتخت تا حدود بسیاری از خرید و فروش این آبزیان جلوگیری شد.

وی ادامه داد:‌ امسال حدود 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی در سطح استان تهران جمع‌آوری شد که این تعداد به پارک پردیسان منتقل شده و پس از بازپروری و معاینات با تأیید سلامت این آبزیان در زیستگاه اصلیشان  در یکی از  شهرهای استان‌های شمال رهاسازی شدند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.