2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چند نکته  کلیدی درباره خرید یخچال مناسب

چند نکته کلیدی درباره خرید یخچال مناسب

اگر یخچال بین کابینت‌ها یا نزدیک دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانت فضا برای گردش لولاها در نظر بگیرید البته برخی یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند

دوات آنلاین-اگر به دنبال یخچال مناسب برای آشپزخانه‌تان هستید بدانید که حتما لازم نیست گرانترین یخچال بازار را بخرید، باید یخچالی بخرید که مناسب تعداد افراد خانواده‌، متراژ آشپزخانه و درآمدتان باشد.گروه خانه سبز نکاتی درباره یخچال مناسب را به شما یادآور می‌شود.

  • ابعاد جایی که قرار است یخچال شما قرار گیرد را بدانید.اگر یخچال بزرگتر از فضایی باشد که در آشپزخانه برای آن درنظر گرفته شده باشد، مشکلات زیادی را برایتان بوجود می‌آورد
  • چنان‌چه فضای شما از اطراف نیز محدود باشد، بهتر است عرض و ارتفاع و عمق این محدوده را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در اطراف برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.
  • در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر گرفته شود؛ البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند؛ اما در سایر موارد باید به این نکته توجه کرد.

نکاتی درباره بهترین شکل چیدن مبل ها را اینجا بخوانید.

  • اگر هفته‌ای یک بار خرید می‌کنید، به یخچالی با ظرفیت بالا و اگر هر روز به خرید می‌روید یخچالی با ظرفیت کم نیاز دارید. اگر خیلی از نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، محل‌های قرارگیری بطری‌ها را بررسی کنید که از ظرفیت کافی برخوردار باشند. پس استفاده از فضای داخل یخچال و مدیریت و طبقه‌بندی آن نیز حائز اهمیت است.

  • یکی از مهم‌ترین تغییرات موجود در عملکرد یخچال‌های مدرن، استفاده از کمپرسور‌های پیشرفته و کاملا متفاوت نسبت به نمونه‌های پیشین است. مزیت اصلی موتورهای خطی اینورتر این است که با جریان متناوب و با فرکانس مورد نیاز کار می‌کنند. از آن‌جایی که کم ‌و زیاد کردن دور موتور، مصرف انرژی و استهلاک کمتری نسبت به حالت سنتی یعنی قطع و وصل پیاپی دارد، این موضوع یک نکته‌ی مثبت برای یخچال‌های مجهز به آن به شمار می‌رود
  • چراغ‌های داخل یخچال وظیفه‌ی نورپردازی مناسب فضای درونی آن را دارند. از سوی دیگر چراغ‌های LED با نور لطیف خود باعث زیباتر جلوه دادن مواد غذایی شما می‌شوند. اگر نورپردازی داخل دستگاه ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف جا خوش کرده دچار مشکل شوید. معمولا یخچال‌ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند

برای آشنایی با بهترین راه استفاده از وسایل کهنه خانه، این مطلب را بخوانید.

بعد از خرید یخچال فریزر برای اینکه دستگاه شما همیشه مثل روز اول به نظر برسد و کیفیت ظاهری و عملکرد آن افت نکند لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

  • سالی یک یا دو بار نوار دور درهای یخچال را تمیز کنید. وجود جرم روی این نوار باعث می‌شود که درب یخچال یا فریزر شما به‌خوبی بسته نشود و هوا یا رطوبت به آن‌ها راه پیدا کند. این موضوع باعث افزایش فشار روی موتور دستگاه برای خنک نگه داشتن فضای داخل یخچال خواهد شد.
  • فیلتر هوای یخچال را به‌طور مرتب تعویض کنید تا هوای داخل یخچال تازه و تمیز بماند. عموما زمان تعویض این فیلتر هر شش ماه یک بار است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.