2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
افزایش آمار طلاق در سایه تشدید معضلات معیشتی و اعتیاد

افزایش آمار طلاق در سایه تشدید معضلات معیشتی و اعتیاد

بی‌تردید روندی که در جهت ارجاع افراد قبل از طلاق به مشاور و بهره‌مندی از نگرش دیگران برای رفع مشکلاتشان طی می‌شود، نقش بسزایی در کاهش آمار طلاق خواهد داشت.

دوات آنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه مشکلات معیشتی و اعتیاد به مواد مخدر مهم‌ترین علل افزایش آمار طلاق هستند، سرمایه‌گذاری برای مشاوره قبل از ازدواج را ضروری‌تر از راه‌اندازی سامانه ثبت طلاق دانست.

سهیلا جلودارزاده در گفت وگو با خانه ملت، در مورد نقش راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در کشور گفت: بی‌تردید روندی که در جهت ارجاع افراد قبل از طلاق به مشاور و بهره‌مندی از نگرش دیگران برای رفع مشکلاتشان طی می‌شود، نقش بسزایی در کاهش آمار طلاق خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شاید اگر قبل از ازدواج نیز این روند طی می‌شد و افراد حین تصمیم‌گیری برای زندگی مشترک به طور اجباری از مشاوره بهره‌مند می‌شدند، امروز شاهد افزایش آمار طلاق در سطح جامعه نبودیم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون نیز باید مهارت‌آموزی برای تشکیل خانواده از جمله ملزومات قبل از ازدواج قرار گیرد، که افراد با شناخت کافی و آمادگی کامل زندگی مشترک را آغاز کنند، تا دیگر بعد از این نیاز به انجام مشاوره‌های لازم برای انجام طلاق نباشد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش بر راه‌اندازی سامانه ثبت طلاق ارجحیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، مشکلات اقتصادی و اعتیاد به مواد مخدر را از مهم‌ترین علل افزایش آمار طلاق در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی بیشتر از اینکه مشکلات فرهنگی و اختلاف طبقاتی باعث طلاق شود، مشکلات معیشتی و اعتیاد منجر به سست شدن بنیان خانواده‌ها شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رسالت برخی دستگاه‌ها برای تلاش در جهت کاهش آمار طلاق تاکید کرد: مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش همراه با سازمان بهزیستی باید در جهت آموزش مهارت‌های زندگی در سطح جامعه وارد عمل شوند، از سوی دیگر رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی نقش موثری در این زمینه داشته و باید بودجه‌ای را که در جهت برنامه‌سازی دریافت می‌کند، در مسیر آموزش برای تحکیم بنیان خانواده‌ها هزینه کند

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.