2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تلاش دولت برای واگذاری خانه‌های امن به بخش خصوصی

تلاش دولت برای واگذاری خانه‌های امن به بخش خصوصی

افرادی که مورد خشونت قرار می‎گیرند باید جایی برای پذیرش و مراقبت آنها وجود داشته باشد به همین دلیل به دنبال این هستیم تا خانه‌های امن دولتی نیز به بخش‎‌های خصوصی و مردم واگذار شود

دوات آنلاین- دولت در تلاش است که بخش خصوصی را به موضوع آسیب‌های اجتماعی وارد کند. بخشی که به دور از پیچ و خم‌های اداری می‌توانند در صورت نظارت مستمر دولت، خدماتی با کیفیت بهتر به آسیب‌دیدگان اجتماعی ارائه دهند و در این حوزه فعال باشند.

آنگونه که معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته، درحال حاضر در سطح کشور ۲۲ خانه امن ویژه زنان خشونت‌دیده فعال است که از این تعداد ۱۵ خانه امن در اختیار بخش خصوصی و ۷ خانه امن در اختیار بخش دولتی قرار دارد.

حبیب الله مسعودی فرید با بیان اینکه هم اکنون ٢٢ خانه امن در کشور فعال است، به ایسنا گفت: افرادی که مورد خشونت قرار میگیرند باید جایی برای پذیرش و مراقبت آنها وجود داشته باشد به همین دلیل به دنبال این هستیم تا خانه‌های امن دولتی نیز به بخشهای خصوصی و مردم واگذار شود.

او در ادامه با تاکید بر حضور بیشتر بخش خصوصی برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از رویکردهای جدید بهزیستی برای اثرپذیری بیشتر خانه‌های امن، اضافه کردن تخت کودکان برای کاهش اضطراب مادران حاضر در این مراکز است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.