2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
صحبت درمانی؛ تجربه جدید انگلیس در راه سلامت روان

صحبت درمانی؛ تجربه جدید انگلیس در راه سلامت روان

کشور انگلیس در آستانه اجرای آزمایشی جسورانه برای درمان افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های روانی است.

دوات آنلاینبرنامه «صحبت‌های پایان‌باز» که به صورت رایگان و آزمایشی و در نهایت سکوت در برخی نقاط مخصوص انگلیس همانند روستاهای کشاورزی دورافتاده، حومه‌های صنعتی و مناطقی که جوامع مهاجر در آن حضور دارند اجرا می‌شود خارج از انگلیس به شهرت رسیده است. هدف نهایی این است که با اجرای صحیح این سیستم نه فقط یک سیستم مراقبت روانی برای انگلیس بلکه برای کل بریتانیا اجرا شود.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در شرایطی که بسیاری از کشورها در حال مذاکره برای بهبود سیستم های درمانی در حوزه سلامت روان هستند تجربه انگلیس، میزان محبوبیت برنامه و محدودیت‌های آن به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌است. سیستم‌های مراقبت بهداشت روان بسیار متنوع و متعددی در سراسر جهان وجود دارد اما هیچ کدام از آنها تاکنون به اطلاعاتی در زمینه تاثیر درمان‌های گفتاری دست پیدا نکرده‌اند. کارشناسان می‌گویند برنامه اجرا شده در انگلیس نخستین فرمت از شیوه درمانی است که تاکنون تنها در آزمایشگاه‌ها و محیط‌های کنترل شده صورت گرفته‌است. 

تقاضا برای ادامه این برنامه به حدی زیاد بوده  که منابع اولیه این طرح را تحت تاثیر قرار داده‌است. بر اساس آخرین آمار نزدیک به یک میلیون نفر از بزرگسالان در انگلیس از این برنامه استقبال و استفاده کرده‌اند. بر همین اساس از هر سه نفر یک نفر از خدمات درمانی روانی در یک سال گذشته استفاده کرده‌اند. این نسبت پیش از این یک به چهار بوده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با تغییر فرهنگ در زمینه دریافت کمک‌های روانی برای حل مشکلات زندگی به منزله آن است که بر تعداد متقاضیان در آینده اضافه خواهد شد.

چندی پیش شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری درباره مشکلات روحی‌شان پس از مرگ پرنسس دایانا صحبت کردند. آنها در یک ویدئوی اینترنتی که به یکی از پر بازدیدترین ویدئوها تبدیل شد با صحبت بی‌پرده در زمینه مشکلات روانی پس از فقدان مادر، قبح دریافت کمک برای درمان اضطراب و افسردگی در جامعه محافظه کار بریتانیا را از بین بردند.

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.