2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
 پارسا پیروزفر و ادوارد و ننه می‌آیند
خبرهایی از پشت صحنه نمایش‌ها

پارسا پیروزفر و ادوارد و ننه می‌آیند

«روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی که به وضعیت سه زنِ گریخته از چنگ هجوم‌آوران به محله قلعه زاهدی می‌پردازد، از اول مردادماه روی صحنه می‌رود

دوات آنلاین-تصمیم پارسا پیروزفر برای بردن نمایش «ماتریوشکا» روی صحنه، دو اجرایی شدن لامبورگینی و پایان کار ۴ نمایش در تماشاخانه ایرانشهر از جمله خبرهای امروز دنیای نمایش است.

۸ داستان کوتاه آنتون چخوف روی صحنه

پارسا پیروزفر قصد دارد که نمایش «ماتریوشکا» را که سال ۹۵ اجرا کرده بود، بار دیگر از ۸ مردادماه روی صحنه ببرد.

نمایش «ماتریوشکا» با بازی پارسا پیروزفر که در سال ۹۵ در تماشاخانه ایرانشهر و تماشاخانه پالیز روی صحنه رفته بود، مجدداً از ۸ مردادماه سال جاری در تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود.

این نمایش بر اساس ۸ داستان کوتاه آنتون چخوف، توسط پارسا پیروزفر نوشته و کارگردانی شده است.

«ماتریوشکا» که جایزه بهترین بازیگر مرد بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر را برای پیروزفر به ارمغان آورد، از روز یکشنبه ۸ مردادماه به مدت یک ماه هر شب به جز شنبه ها ساعت ۲۱ روی صحنه می رود.

پیش فروش بلیت های این نمایش نیز از روز شنبه ۳۱ تیرماه، ساعت ۱۲ آغاز می شود.

علاقه مندان می توانند برای تماشای «ماتریوشکا» به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۶۹، تماشاخانه پالیز مراجعه کنند.

دو اجرا در روز

نمایش «لامبورگینی» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری روز جمعه ۳۰ تیرماه در ۲ نوبت روی صحنه می رود.

نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری امروز جمعه  ۳۰ تیرماه در ۲ اجرای ویژه روی صحنه می رود. «لامبورگینی» اثری اجتماعی است که ۲ واقعه گورخواب ها و ساختمان پلاسکو را با دیدگاه سیامک صفری روی صحنه می برد.

در این نمایش اشکان خطیبی در کنار سیامک صفری به ایفای نقش می پردازد، همچنین ایده ابوطالبی طراحی و اجرای حرکت را بر عهده دارد.

از دیگر عوامل می توان به سهیل دانش اشراقی: مدیر هنری، ایمان یزدی: مجری طرح، مرتضی نجفی طراح نور، سهیل دانش اشراقی و بهار نرگسی: طراح صحنه و لباس، روزبه خورزنی: طراح صدا، ندا عقیقی: دستیار کارگردان و برنامه ریز، مصطفی پیرهادی: عکاس، سارا حدادی: مدیر روابط عمومی و مشاور تبلیغات-مکث، پوریا سوری: مشاور رسانه ای در حوزه اجتماعی، بهمن بابازاده: مشاور رسانه ای در حوزه موسیقی، آریان امیر خان: فیلم نیوز و تئاتربازها (حامیان مجازی)، سهیل دانش اشراقی، امیر حسام میرصادقی: تیزر، حامد حکیمی: طراح گرافیک، امیر حسام میر صادقی: موشن گرافیک و انیمشن اشاره کرد.

«لامبورگینی» روز شنبه ساعت ٢١ نیز در پردیس تئاتر شهرزاد اجرای ویژه دارد.

روز عقیم

«روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی که به وضعیت سه زنِ گریخته از چنگ هجوم‌آوران به محله قلعه زاهدی می‌پردازد، از اول مردادماه روی صحنه می‌رود.

«روز عقیم» نام تازه‌ترین اثر حسین کیانی در مقام نویسنده و کارگردان است که از روز یکشنبه اول مرداد اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

فهیمه اَمَن‌زاده در نقش اکرم، شایسته ایرانی در نقش پری، الهه‌ شه‌پرست در نقش لیلی و رویا میرعلمی در نقش لیلی و پری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان «روز عقیم» که هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه خصوصی باران روی صحنه می‌رود، آمده است: در شرایط بحرانی سقوط رژیم پهلوی، محله قلعه زاهدی مورد هجوم و تخریب قرار می‌گیرد. سه زن که از چنگ هجوم‌آوران می‌گریزند به زیرزمین خانه‌ای بزرگ در مرکز شهر پناه می‌برند. زیرزمینی که چند مرد در طبقه بالای آن مشغول سلاخی کردن هستند...

پایان کار

نمایش «آناکارنینا» و «پالت» روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای خود پایان دادند و امروز جمعه ۳۰ تیرماه نیز اجرای نمایش‌های «بوف نه‌چندان کور» و «روال عادی» به پایان می‌رسد.

امروز جمعه ۳۰ تیرماه ۲ نمایش «بوف نه‌چندان کور» به کارگردانی محمدعلی سجادی و «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی در سالن سمندریان اجرای عمومی خود را به پایان می‌رسانند. نمایش «بوف نه‌چندان کور» ساعت ۱۹ و «روال عادی» ساعت ۲۱ به صحنه می‌روند.

همچنین ۲ نمایش «آناکارنینا» به کارگردانی آرش عباسی و «پالت» به کارگردانی محمد حاتمی نیز روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در سالن ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به اجرای عموم خود پایان دادند.

ادوارد و ننه می‌آیند

نمایش کمدی «ادوارد و ننه» کارگردانی پیمان یاحقی از روز ۲ مردادماه در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 نمایش «ادوارد و ننه» به نویسندگی سیدحسن حسینی و کارگردانی پیمان یاحقی از روز ۲ مردادماه در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. بازیگران این اثر نمایشی سیدحسن حسینی و کاظم برزگر هستند.

در خلاصه نمایش چنین آمده است: ادوارد بر اثر یک خواب تصمیم می گیرد سیبیل هیتلر را بکند تا جنگ جهانی دوم تمام شود.

نمایش کمدی «ادوارد و ننه» از روز دوشنبه ۲ تا ۱۵ مردادماه هر روز از ساعت ۱۸ در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر می شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سیدحسن حسینی مشاور کارگردان، میلاد نظری، علیرضا یزدانی، مجید مهرآبادی دستیاران کارگردان، علی کجباف طراح صحنه، پیمان یاحقی طراح نور، محمد علیپور، فرهاد جاوید عکاسان، سام ایزدی طراح پوستر و بروشو، محمد علیپور ساخت تیزر، سمیرا افتخاری مشاوره رسانه، عارفه سرلک مسئول هماهنگی، علی صادقیان موسیقی، امیررضا هرمزی و علی‌اکبر مجدراد روابط عمومی، سهیلا انصاری مدیر تبلیغات اشاره کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.