2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چه خوراکی‌هایی برای کاهش قند خون مفید است؟

چه خوراکی‌هایی برای کاهش قند خون مفید است؟

شایع‌ترین علل ابتلا به دیابت نوع۲ شامل رژیم غذایی ناسالم، سبک زندگی بی‌تحرک و چاقی است. در صورت عدم درمان، این بیماری منجر به مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا می‌شود

دوات آنلاین-به گفته متخصصان، راه‌های طبیعی زیادی برای کمک به کاهش قندخون برای افراد دیابتی وجود دارد.شایع‌ترین علل ابتلا به دیابت نوع۲ شامل رژیم غذایی ناسالم، سبک زندگی بی‌تحرک و چاقی است. در صورت عدم درمان، این بیماری منجر به مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا می‌شود.یکی از بهترین راه‌های مقابله با دیابت، تغییر در رژیم غذایی است. برخی از مواد خوراکی دارای خواص ضددیابتی هستند که می‌توان در رژیم غذایی گنجانده شوند.

 

زنجبیل

تحقیق اخیر نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به کنترل میزان بالا قندخون از طریق کنترل گلوکز خون کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد عصاره زنجبیل قادر به افزایش جذب گلوکز در سلول‌های ماهیچه بدون نیاز به انسولین است. این خاصیت زنجیبل عمدتا به‌خاطر وجود گینگرول در زنجبیل است.

 

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبع خوب کربوهیدرات‌های پیچیده است که مصرف آن را برای افراد دیابتی و افراد خواهان کاهش وزن مفید می‌کند.

 

چغندر

دارای قند طبیعی، فیبر، پتاسیم و فولات است. قند موجود در چغندر به سرعت تبدیل به گلوکز نمی‌شود. حاوی بتالاین و نئوبتانین است که به کاهش میزان گلوکز، افزایش حساسیت انسولین و جلوگیری از تغییرات ناشی از فشار اکسایشی در بیماران دیابتی کمک می‌کند.

 

هویج

مطالعات نشان می‌دهد میزان بالا بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود دارای پتانسیل کاهش ریسک دیابت نوع۲ است.

 

ریشه زردچوبه

کرکومین موجود در عصاره زردچوبه به تعدیل میزان انسولین کمک کرده و میزان کارآیی داروهای دیابت را افزایش می‌دهد. زردچوبه یک ضداکسایش قوی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و موجب کاهش مقاومت انسولین در بدن می‌شود.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.