2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه همسر خود را از طلاق منصرف کنیم؟

چگونه همسر خود را از طلاق منصرف کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید همسرتان را از جدایی منصرف کنید، اما برخی از آن‌ها نه تنها کارساز نیستند و تنها در کوتاه مدت جواب می‌دهند، بلکه آسیب بیشتری نیز به رابطه شما وارد می‌آورند.

دوات آنلاین-گاهی زندگی‌های مشترک به بن‌بست می‌رسد و حتی ممکن است زن یا شوهر به این نتیجه می‌رسند که طلاق تنها راه چاره است اما واقعیت این است که در بسیاری موارد چاره‌های دیگر هم وجود دارد.

 

ساختن دوباره رابطه عاطفی در زندگی مشترک، کار ساده‌ای نیست، به خصوص اگر در این حین تنها باشیم. ممکن است که همسر شما نخواهد تغییر کند یا این که اصلا قبول نداشته باشد که رابطه شما دچار مشکل شده است، در این شرایط احتمال این که ازدواج شما به جدایی منجر شود، زیاد است، اما ناامید نشوید، زیرا شما حتی بدون کمک شریک زندگی تان هم می‌توانید رابطه تان را نجات دهید. در ادامه راهکارهایی را در این باره برای شما آورده ایم.

 

آیا می‌توانم رابطه‏ام را به تنهایی نجات دهم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید همسرتان را از جدایی منصرف کنید، اما برخی از آن‌ها نه تنها کارساز نیستند و تنها در کوتاه مدت جواب می‌دهند، بلکه آسیب بیشتری نیز به رابطه شما وارد می‌آورند.

 

اگر شما گریه را سلاح خود کنید و با التماس و خواهش از همسرتان بخواهید که شانس دوباره‌ای به هر دویتان دهد، اگر چه ممکن است که حس ترحم او را برانگیزید، اما نظر او را در مورد رابطه تان تغییر نمی‌دهید. در واقع این عکس العمل ها، شما را نزد او فردی ضعیف که هیچ کنترلی بر احساس تان ندارید جلوه می‌دهد.

 

کودکان هم سلاح خوبی برایتان نمی‌باشند؛ بنابراین از آن‌ها نیز برای تهدید طرف مقابل تان استفاده نکنید. استفاده از این ترفند‌ها مثل این است که شما تفنگی را روی سر شریک زندگی تان نگه داشتید، آیا این چیزی را حل می‌کند؟ اگر طرف مقابل شما به رابطه عاطفی با شما علاقه داشته باشد، در آن می‌ماند، در غیر این صورت حتی در‌های بسته ام کاری نخواهند کرد.

 

چگونه یک رابطه را به تنهایی نجات دهیم؟

ازدواج تان را مانند یک پروژه تصور کنید. هر پروژه به تلاش، صبوری و زمان نیاز دارد، اما برای شروع می‌توانید کار‌های کوچک، اما بااهمیتی را انجام دهید.

 

نجات دادن رابطه عاطفی تان بدین معنی نیست که شما هیچوقت با شریک زندگی تان دعوا نکنید. شما نمی‌توانید همیشه جلوی جروبحث را بگیرید یا این که چشم تان را به روی احساسات خود و شریک زندگی تان ببندید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در طول دعوا روی رفتار‌های خودتان کنترل داشته باشید. رفتار شما باید به گونه‌ای باشد که شرایط را بدتر نکند.

 

زمانی که می‌خواهید از کلمه «من» یا «تو» در مکالمه استفاده کنید، محتاط باشید. اگر به دعوای ۲ نفر نگاه کنید، می‌بینید که واژه «تو» بیشترین کلمه‌ای ست که توسط آن‌ها تکرار می‌شود: «تو به من توجه نمی‌کنی»، «تو همیشه این کار را انجام می‌دهی» و. زمانی که شما به طور مکرر واژه «تو» را به زبان می‌آورید، این احساس را به طرف مقابل تان منتقل می‌کنید که مقصر همه مشکلات است که این خود در بدتر شدن شرایط تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین به جای واژه تو، از من استفاده کنید: «من احساس بهتری خواهم داشت اگر این کار را انجام دهیم.»

 

بار دیگر عاشق همسرتان شوید

احتمالا شما و همسرتان اخیرا دعوا‌های زیادی با هم داشتید، اما یادتان باشد که شما برای چه می‌جنگید. شما می‌خواهید که رابطه تان را نجات دهید، چون دوست دارید که باقی زندگی تان را در کار همان آدم بگذرانید، بنابراین می‌توانید بار‌ها و بار‌ها عاشق او شوید. اگر ازدواج موفقی می‌خواهید، باید بار‌ها و بار‌ها به یک نفر عشق بورزید. اما چگونه؟ اولین باری که عاشق او شده اید را به یاد آورید. از دیدن او چه حسی داشتید؟ چرا دوست داشتید که با او ازدواج کنید؟ دورانی را به یاد آورید که هنوز مشکلاتی در رابطه تان وجود نداشت. برای ابراز علاقه به او چه کار‌هایی می‌کردید؟ گل می‌خریدید؟ پیغامی عاشقانه می‌دادید؟ یا این که از کلمات عاشقانه استفاده می‌کردید؟

 

زمانی که رابطه ما با شریک زندگی مان خراب می‌شود، از بیان کلمات عاشقانه و محبت آمیز خودداری می‌کنیم، در حالی که این زمان‌ها بیش از هر زمان دیگری باید با طرف مقابل مان مهربان باشیم. البته لازم نیست به گونه‌ای برخورد کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده، اما اگر می‌خواهید رابطه تان بهبود یابد، باید همیشه رفتاری درست داشته باشید. اگر شما در هر شرایطی با طرف مقابل تان مهربان باشید، او نیز مانند شما رفتار خواهد کرد.

 

از دیگران کمک بگیرید

نجات دادن رابطه عاطفی به تنهایی کار ساده‌ای نیست، بنابراین شما می‌توانید از دوستان یا خانواده تان کمک بگیرید. البته نباید در این کار نیز افراط کنید و مشکلات تان را نزد هر کسی جار بزنید، زیرا نه تنها نگاه دیگران به شما و رابطه تان تغییر خواهد کرد، بلکه آن‌ها می‌توانند بر هیزم این آتش بیافزاید.

 

به دنبال فردی منطقی و بی طرف باشید. اگر فردی از بیرون رابطه شما را نگاه کند، شاید بهتر بتواند رابطه شما را تجزیه و تحلیل و شما را راهنمایی کند. اگر مشکل شما خیلی جدی‌تر است، مشاور هم می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

 

افراد ناراحت، ازدواج ناموفقی دارند

این یک واقعیت است. آیا افرادی که در رابطه عاطفی شان مشکل دارند، افراد مثبت اندیش و شادی هستند؟ مطمئن آن‌ها می‌گویند که ناراحت اند، چون رابطه عاطفی خوبی ندارد، اما واقعیت این است که رابطه عاطفی یا ازدواج تنها دلیل شادی نیست؛ بنابراین تک بعدی نباشید و به دنبال دلایل دیگری برای شادی تان بگردید. به عنوان مثال در کلاس‌های ورزش ثبت نام کنید، یا با دوستان تان به سفر بروید. مثبت اندیشی شما بی شک در رابطه عاطفی تان نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. در نهایت بدانید که شما باید اول از همه روی خودتان کار کنید، نه شریک زندگی تان.

 

آیا رابطه شما ارزش نجات دادن دارد؟

هر رابطه‌ای نیاز به تلاش ندارد. اگر رابطه شما یک رابطه سمی و پر از دعوا، ناسزا و خشونت است، بهتر است که آن را رها کنید. اگر چه گفتن این حرف راحت و عمل اش سخت است، اما بهتر است که با خودتان صادق باشید. قبل از هر اقدامی، از خودتان بپرسید که آیا واقعا شانسی برای بهبود رابطه شما وجود دارد یا خیر.

 

منبع: برترین ها

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.