2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه ماکارونی سرخ با سویا

طرز تهیه ماکارونی سرخ با سویا

افرادی که بدنسازی می‌کنند یا به دنبال اضافه وزن هستند و البته ورزشکاران از این غذای محبوب بسیار استفاده می‌کنند.

دوات آنلاین-ماکارونی از جمله غذاهای پرطرفداری است که فقط میان بچه‌ها محبوب نیست بلکه بزرگتر‌ها هم آن را بسیار دوست دارند. ماکارونی از جمله غذاهایی است که می‌توان در آن از گوشت استفاده نکرد وقتی که یک مهمان گیاه‌خوار دارید از او با این غذای فوق‌العاده پذیرایی کنید.

 

افرادی که بدنسازی می‌کنند یا به دنبال اضافه وزن هستند و البته ورزشکاران نیز از این غذای محبوب بسیار استفاده می‌کنند.

 

برای طبخ ماکارونی قرمز با سویا به :سویای دانه ریز یک پیمانه،سس گوجه  - 2 تا 3 قاشق غذاخوری،جوانه ماش - 1 پیمانه،آب لیمو - 1 قاشق غذاخوری،سیر - 2 تا 3 حبه،پیاز درشت - 1 عدد ،روغن زیتون  - 2 تا 3 قاشق غذاخوری ،فلفل دلمه ای متوسط - 1 عدد ،کاری، فلفل، زردچوبه و نمک نیاز دارید.

سویا را با آب ولرم به مدت 15 دقیقه خیس کنید تا نرم شود .بعد آن را آبکش کنید و با فشار دست آب آن را کاملا بکشید.

 

سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا گرم شود.بعد سویا را داخل روغن بریزید و آن را تفت دهید تا سرخ شود.بعد سس گوجه فرنگی را به همراه  مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و ادویه کاری اضافه کنید و در سویا تفت دهید. بعد از تفت این مواد فلفل دلمه ای را اضافه کنید و چند دقیقه ای به تفت دادن مواد ادامه دهید.

 

در مرحله آخر جوانه ماش را به بقیه مواد تفت داده شده اضافه کنید و حدود 5 دقیقه در تابه را ببندید تا همه مواد کنار هم بپزند و به اصطلاح غذا جا بیفتد.سویای آماده شده را میتوانید با ماکارونی یا برنج دم کشیده مصرف کنید.

 

برای قرمز شدن ماکارونی چیکار کنیم ؟

کسانی که میخواهند ماکارونی خود را به رنگ قرمز خوش رنگ در آورند بهتر است که از رب صعنتی استفاده نکند و رب را با پیاز داغ حتما باید تفت دهید تا بتوانید رنگ سرخ ماکارونی را جا بیندازید.

 

این وعده غذایی خوشمزه دارای منبع قوی انرژی بوده و جزو کم چربی ترین ها نیز است.

 

منبع: نمناک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.