2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
این دختران در خطر تجاوز هستند

این دختران در خطر تجاوز هستند

تجاوز جنسی یکی از خشن‌ترین جرایمی است که ممکن است علیه دختران به وقوع بپیوندد اما سوال اینجا است که چه دخترانی در معرض این خطر قرار دارند و چگونه می‌توان خود را از چنگ مجرمان جنسی در امان نگه داشت.

دوات آنلاین-هر از گاهی در اخبار می‌خوانیم که دختر یا زنی جوان مورد تجاوز قرار گرفته است. تجاوز جنسی یکی از خشن‌ترین جرایمی است که ممکن است علیه دختران به وقوع بپیوندد اما سوال اینجا است که چه دخترانی در معرض این خطر قرار دارند و چگونه می‌توان خود را از چنگ مجرمان جنسی در امان نگه داشت.

 

اغفال، اغفال و اغفال

به گزارش دوات آنلاین مرور پرونده‌های جرایم جنسی نشان می‌دهد درصد بالایی از دخترانی که با موضوع تجاوز به عنف شکایت کرده‌اند ابتدا اغفال شده و سپس هدف جرم قرار گرفته‌اند.

 

این دختران بعد از آشنایی اتفاقی با پسران جوان با آنها رابطه دوستانه برقرار می‌کنند و با اعتماد به پسر مورد علاقه او در انجام رفتارهای پرخطر با او همراه می‌شوند اما ناگهان وقتی به خود می‌آیند که گرفتار دام شیطانی شده‌اند.

 

مریم-م  یکی از این دختران است که وقتی برای شکایت در دادگاه کیفری حاضر شد گفت: من از طریق یک شبکه اجتماع با پسری به اسم مجید آشنا شدم. ما مدتی فقط با هم چت می‌کردیم اما بعد مجید پیشنهاد داد همدیگر را ببینیم. من هم قبول کردم و بعد از آن هر از گاهی با هم به گردش و تفریح می‌رفتیم تا این‌که یک روز مجید با من قرار گذاشت و گفت می‌خواهد مرا به خانه‌اش ببرد تا با خواهرش آشنا شوم. من که به مجید علاقه‌مند شده بودم و به او اعتماد کامل داشتم همراهش رفتم اما وقتی وارد خانه شدم، دیدم کسی در منزل نیست. اول اهمیت زیادی ندادم و گفتم حتما خواهرش جایی رفته و زود برمی‌گردد اما ناگهان رفتارهای مجید عوض شد و فهمیدم چه نیتی دارد آن موقع بود که به او گفتم باید زودتر بروم اما اجازه نداد. او به من تجاوز کرد و از فردای آن روز رابطه‌اش را با من قطع کرد و دگر جوابم را نداد. من هم تصمیم گرفتم علیه او شکایت کنم.

 

مریم همان طور که خودش گفته به مجید اعتماد کرده و در واقع فریب این پسر را خورده. بسیاری از دختران دیگر که قربانی این‌گونه جرایم می‌شوند اغفال می‌شوند. مخصوصا این روزها فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستری را فراهم کرده است که اگر دختران هوشیار نباشند به سادگی در این‌گونه دام‌ها می‌افتند.

 

وعده ازدواج

برخی از دختران نیز وقتی با وعده ازدواج مواجه می‌شوند در دام شیطانی گرفتار می‌شوند. آنها تصور می‌کنند چون طرف مقابل‌شان با آنها قول ازدواج داده اگر با او همراه شوند در آینده مشکلی پیش نخواهد آمد اما خواستگاران قلابی در واقع فقط به قصد استفاده شیطانی از این دختران پا پیش می‌گذارند و بعد از این‌که به هدف خود رسیدند دختر موردنظر را رها می‌کنند.

 

یکی از این نمونه‌ها دختری به نام نگار است که در یک آموزشگاه زبان با پسری به اسم نوید دوست شد. او می‌گوید: نوید به من پیشنهاد ازدواج داد و گفت چنان به من علاقه‌مند شده که اصلا نمی‌تواند تصور کند بدون من به زندگی ادامه بدهد. او آنقدر این حرف‌ها را به من زد تا این‌که بالاخره جواب مثبت دادم . نوید گفت یکسری مشکلات دارد که به محض رفع آنها همراه خانواده‌ا به خواستگاری می‌آید. یکی از این مشکلات بیماری مادرش بود. من به او اعتماد کردم و در این مدت با هم در ارتباط بودیم اما بعد از این‌که مجید از من سو استفاده جنسی کرد رهایم کرد.  این طور بود که رفتارش به‌تدریج تغییر کرد. من تا آن زمان در برابر رفتارهای خلاف عرف او سکوت کرده بودم چون خیال می‌کردم قرار است به زودی با هم ازدواج کنیم اما نوید کم‌کم بداخلاق شد و بعد هم گفت باید با هم قطع رابطه کنیم. من همه زندگی‌ام را باخته بودم و ....

 

خودروهای ناشناس

یکی دیگر از مواردی که زنان و دختران را در معرض خطر قرار می‌دهد سوار شدن به خودروهای ناشناس است. تاکنون پرونده‌های زیادی داشته‌ایم که در آنها زنی به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی غریبه شده و از سوی راننده و گاه همدستش مورد تجاوز قرار گرفته است. به همین دلیل پلیس هشدار می‌دهد زنان و دختران جوان به هیچ وجه سوار خودروهای مسافرکش شخصی نشوند و این هشدار زمانی جدی‌تر می شود که آنها در شب بخواهند خودرو کرایه کنند.

 

فرزانه یکی از این قربانیان است. او می‌گوید: ساعت 9 شب بود که از محل کارم بیرون آمدم. من حسابدار هستم و آن شب کارم طول کشید. وقتی به خیابان آمدم خلوت بودم. برای یک ماشین دست نگه داشتم. راننده توقف کرد. با این تصور که مسافرکش است سوار شدم اما راننده بعد از طی مسافتی کوتاه از مسیر اصلی خارج شد و به خیابانی فرعی رفت. به او اعتراض کردم و گفتم می‌خواهم پیاده شوم اما در این هنگام راننده چاقویی را بیرون کشید و مرا تهدید کرد که اگر داد و فریاد کنم بلایی سرم می‌اورد. من که اول خیال می‌کردم آن شخص سارق است به او گفتم پول و تلفن همراهم را به او می‌دهم فقط آسیبی به من نرساند ودست از سرم بردارد اما بعد فهمیدم هدف او چیز دیگری است آن مرد به من تجاوز کرد و بعد مرا کنار خیابان از خودرو یرون انداخت و فرار کرد. من اصلا حال خوبی نداشتم و به سختی توانستم خودم را به خانه برسانم. از آن زمان به بعد خیلی بدحال هستم و اضطراب شدیدی دارم. طوری که زندگی‌ام به طور کامل مختل شده است.

 

آنچه مسلم است هیچ جرمی به وقوع نمی‌پیوندد مگر آن‌که بزه‌دیده نیز قبل از آن احتیاط را کنار گذاشته و غفلت کرده باشد به همین دلیل دختران جوان باید با حواس جمع رفتار کنند و مراقب پیرامون خود باشند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
فرزاد 1397/10/13
با سلام ...اون مورد سوم فرزنه خانم اکه تصمیم درستی گرفته بود و اون موقع شب تاکسی تلفنی خبر کرده بود و یه کم هزینه کرده بود داستان فرق میکرد الان دیگه بدحال نبود و زندگیش هم مختل نمیشد!!

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.