2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر چگونه است؟

شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر چگونه است؟

خیلی از پسران وقتی برای خدمت سربازی مشمول می‌شوند دنبال راهی برای معافیت می‌گردند. یکی از معافیت‌ها، گرفتن کفالت پدر است اما برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که پسر در چه شرایطی می‌تواند کفالت پدرش را برعهده بگیرد.

دوات آنلاین-تعارف نداریم که. خیلی از پسران وقتی برای خدمت سربازی مشمول می‌شوند دنبال راهی برای معافیت می‌گردند. یکی از معافیت‌ها، گرفتن کفالت پدر است اما برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که پسر در چه شرایطی می‌تواند کفالت پدرش را برعهده بگیرد.

 

طبق بند یک ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی از تاریخ اول تیر سال 93 سن 70 سال تمام به عنوان کهولت سن برای پدر در نظر گرفته شده و پدری که به سن 70سال تمام (وارد سن 71 سالگی شده) رسیده باشد به عنوان نیازمند به مراقبت تلقی شده و با در نظر گرفتن سایر ضوابط ،طرح پرونده در هیئت رسیدگی بلامانع خواهد بود.

 

البته پسران می‌توانند کفالت پدر بیمار زیر 70 سال سن را نیز برعهده بگیرند به شرط این‌که پدر بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود.

 

البته پسری که قصد دارد کفالت بگیرد باید تنها مراقب پدرش باشد. منظور از تنها مراقب، تنها فرزند پسر بيش از 18 سال تمام است. یعنی اگر برادری بزرگتر دارید کفالت پدر شامل حال شما نمی‌شود البته وجود برادري كه از معافيت تحصيلي برخوردار است مانع از معافيت كفالت موقت مشمولي كه سرپرستي خانواده را بر عهده دارد، نيست. اين معافيت فقط در طول مدت معافيت تحصيلي برادر مشمول كه خارج از شهرستان محل سكونت به تحصيل اشتغال دارد معتبر است و مشمول پس از آن با رعايت ساير مقررات اين قانون به خدمت دوره ضرورت اعزام مي‌شود.

 

علاوه بر این درصورتي كه برادر يا برادران يا پدر مشمول به دليل بيماري يا معلوليت زمين‌گير بوده و بنا به تشخيص شوراي پزشكي فاقد صلاحيت و يا ناتوان براي سرپرستي باشند و مشمول نيز عملاً مراقبت يا سرپرستي را برعهده داشته باشد، مي‌تواند از معافيت كفالت برخوردار شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
پدر 1397/10/10
سلام وعرض ادب--سابقه بستری سی سی یو دارم و20سال است داروی قلب استفاده میکنم جهت کفالت تنها فرزند ذکورم معاینه ات لازمه را شدم فرمودند باید قلبت زیر35در صد باشد واز من45درصد است--سنم65سال است-بازنشسته وزارت دفاع هستم وشامل فرزندم نشد---قبلا 59سال بودن پدر بدون معاینه پدر کفیل میشد ولی ناگهان به70سال ارتقا پیدا کردمیترسم امسال به80یا نود برسد یا سکته بعدی سراغم بیاید ومزاحم نشوم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.