2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چه کسانی نمی‌گذارند قیمت خودرو پایین بیاید؟

چه کسانی نمی‌گذارند قیمت خودرو پایین بیاید؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل از علل عدم کاهش قیمت در بازار خودرو سخن گفت.

دوات آنلاین-رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل از علل عدم کاهش قیمت در بازار خودرو سخن گفت.

 

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در خصوص وضعیت بازار خودرو و قیمت‌های جدید ایران خودرو گفت: خرید و فروش به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است و اگر بگوییم نزدیک به صفر شده، دروغ نگفته‌ایم که این امر به سبب اشباع شدن بازار، قیمت بالا و عدم عرضه از سوی خودروسازان به بازار است.

 

ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: امروز وضعیت به گونه‌ای شده که هر روز یک خبر خودرویی در خصوص افزایش قیمت‌ها منتشر می‌شود؛ روزی می‌گویند 5 درصد حاشیه بازار و روز دیگر 20 درصد. این وضعیت سبب شده آنها که خودرو به صورت عمده خریداری و انبار کرده‌اند تا تعیین تکلیف بازار از عرضه خودروهای خود خودداری کنند اما چیزی که به نظر می‌آید این است که سرانجام 5 درصد حاشیه بازار اجرایی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بازار خودرو در کشور به گونه‌ای شده است که دیگر چند دهک و برخی قشرها نمی‌توانند صاحب خودرو شوند و متاسفانه این یک واقعیت انکارناپذیر است از سوی دیگر کسانی که در این مدت خریدار خودرو هستند به دنبال گرفتن خودرویی هستند که بعد از مدتی سود کنند. امروز خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است.

 

وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودروهای ایران‌خودرو و اثرگذاری اجرای قانون پنج درصد حاشیه بازار گفت: مطابق قانون تجارت اگر عرضه زیاد شود چون خریدار وجود ندارد قیمت‌ها بایستی ریزش کند اما در ایران داستان فرق دارد زیرا بازار خودرو انحصاری است و دو خودروساز می‌توانند بازار را مدیریت کنند. پس اینکه فکر کنیم شاهد هجوم مردم برای گرفتن پول ثبت‌نام خودروها باشیم درست نیست چون خودروسازان داخلی بازار را طوری مدیریت می‌کنند که به این وضعیت دچار نشوند. همانطور که در سال 91 این اتفاقات افتاد.

 

موتمنی گفت: در چند ماهه اخیر مردم خودشان تبدیل به یک فروشنده خودرو شدند و کسی که یک خودرو لازم داشت سعی کرده تمام سرمایه خود را خودروهای بیشتری بخرد تا بتواند ارزش پولش را حفظ کند الان همین افراد منتظر هستند تا سود بیشتری بکنند.

 

وی افزود: تنها راهی که مردم کمتر ضرر کنند و تعداد بیشتری بتوانند قدرت خرید خودرو داشته باشند، این است که دستگاه‌های نظارتی با قدرت و صلابت با هرگونه تخلف و بازارسازی و دلال‌بازی برخورد کنند در آن صورت می‌توان گفت که شاید حقوق مردم حفظ شود.

 

منبع: ایلنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.