2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
عشق پسرخاله‌ام به خاطر دروغ من کم شد

عشق پسرخاله‌ام به خاطر دروغ من کم شد

یک سال و نیم پیش بود که پسرخاله ام از من خواستگاری کرد و بعد از آن، بیشتر با هم در ارتباط بودیم و خانواده های مان هم در جریان بودند. اما به خاطر یک دروغ من، رابطه مان سرد و اخلاقش عوض شد. من را دوست دارد ولی نمی دانم چه کار کنم؟

دوات آنلاین-خراسان به نقل از یکی از مخاطبان نوشت: یک سال و نیم پیش بود که پسرخاله ام از من خواستگاری کرد و بعد از آن، بیشتر با هم در ارتباط بودیم و خانواده های مان هم در جریان بودند. اما به خاطر یک دروغ من، رابطه مان سرد و اخلاقش عوض شد. من را دوست دارد ولی نمی دانم چه کار کنم؟

 

فریبا البرز،  کارشناس ارشد مشاوره خانواده جواب داد: یک سال و نیم زمان بسیار طولانی برای یک خواستگاری است در جایی که فامیل هستید و خانواده ها نیز در جریان ماجرا هستند. کاش دلیل طولانی شدن غیر متعارف این پروسه را توضیح می دادید تا با اطلاعات بیشتری بتوان به راهنمایی تان پرداخت. باید توجه داشته باشید که بازسازی اعتماد در یک رابطه، کار بسیار دشواری است. ساختن دوباره اعتماد نیازمند زمان، صداقت و ثبات قدم است. با این حال، چند توصیه به شما داریم.

 

به خاطر دروغ تان اظهار پشیمانی کنید

در برابر ایشان به خاطر دروغی که گفتید اظهار ندامت و پشیمانی کنید. از وی بخواهید که شما را ببخشد. خودتان هم تلاش کنید که پس از این هرگز دروغی نگویید. سپس تصمیم بگیرید چه تغییراتی باید در رابطه ایجاد شود. باید بفهمید اشکال کار کجا بوده است و برای مطمئن شدن از این که این اتفاق دیگر در آینده تکرار نشود، چه کارهایی می توان انجام داد. به عنوان مثال آیا دروغ به خاطر نبود ارتباط خوب در رابطه و نداشتن آزادی تان گفته شده است؟ قبل از ایجاد دوباره اعتماد در رابطه این موضوعات باید مشخص شود.

 

با آرامش به اعتراض پسرخاله تان پاسخ دهید

اگر پسرخاله تان خواست درباره دروغ شما سوال کند، با آرامش پاسخ بدهید. کلافه شدن و جواب ندادن رفتار منطقی نیست. حالت تدافعی نداشته باشید. هیچ وقت سعی نکنید تقصیر را از گردن تان بردارید و دیگران را مقصر کنید. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که مسئولیت اشتباه تان را به طور کامل بپذیرید. فراموش نکنید که باید قدری صبور باشید تا به نتیجه برسید.

 

از خانواده ها کمک بگیرید

اگر تمام این موارد را رعایت کردید و او باز هم توجیه نشد، فراموش نکنید که شما تلاش خود را کرده اید و این بار او باید تکلیف خود را در این حالت مشخص کند و تصمیم قطعی بگیرد. در این بین، حتما از خانواده ها کمک بگیرید تا تکلیف این موضوع هرچه زودتر مشخص شود. ادامه این روند به نفع هیچ کدام تان نخواهد بود.

 

پسرخاله تان را ارزیابی کنید

یک نکته دیگر درباره پسرخاله تان هم این است که گاهی شخصیت و سبک اخلاقی افراد در شرایط بحرانی به خوبی عیان می شود. کینه ای بودن یا نبودن، بخشش و گذشت کردن یا نکردن، فرصت برای زندگی و طرف مقابل قائل شدن یا نشدن و ... تمام این ها کاملا مشهود می شود. در این جا مطمئنا بهترین نتیجه و تصمیم را می توان گرفت. فراموش نکنید قرار نیست طی فعل و انفعالاتی در انسان ها شخصیت شان ناگهان تغییر کند. احساسی به زندگی نگاه نکنید. دوست داشتن به تنهایی هرگز کافی نیست. چنان چه برای تان مقدور باشد همراه وی از یک مشاوره حضوری کمک بگیرید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.