2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
با امیر پورکیان ، کارگردان سریال ممنوعه آشنا شوید

با امیر پورکیان ، کارگردان سریال ممنوعه آشنا شوید

امیر پورکیان متولد ۱۵ بهمن ۱۳۶۲ در اهواز، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، فارغ‌التحصیل کارشناسی روابط عمومی و رسانه است که فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی فیلم خیابان یکطرفه آغاز کرد.

دوات آنلاین-سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پور کیان این روزها به خانه‌های خیلی از ما ره یافته است و نظرات مثبت و منفی زیادی درباره آن وجود دارد اما جدا از این نظرات قصد داریم نگاهی داشته باشیم به زندگی و کارنامه امیر پور کیان.

 

امیر پورکیان متولد ۱۵ بهمن ۱۳۶۲ در اهواز، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، فارغ‌التحصیل کارشناسی روابط عمومی و رسانه است که فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی فیلم خیابان یکطرفه آغاز کرد.

خیابان یک طرفه فیلمی بود که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شد و اسماعیل فلاح پور کارگردانی آن را برعهده داشت. در این فیلم پژمان بازغی، چکامه چمن ماه، لادن طباطبایی، جعفر دهقانی و ... بازی می‌کردند.

 

پور کیان در سال 94 فیلم دریا و ماهی پرنده را تهیه کنندگی کرد که این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان، برنده جایزه بهترین فیلم موندنس آمریکا و برنده جایزه بهترین فیلم منتقدین مسکو شد.

 

دریا و ماهی پرنده داستان نوجوانی ۱۷ ساله به نام احسان است که نه توانایی تکلم و نه توانایی شنیدن دارد و بدون ارتکاب جرم در مرکز بازپروری نوجوانان بزهکار در یک منطقه محروم به سر می‌برد. احسان چند بار تلاش به فرار از مرکز بازپروری می‌کند اما …

 

نیوشا ضیغمی، همایون ارشادی، نادر فلاح و... در دریا و ماهی پرنده بازی می‌کنند.

 

امیر پورکیان که ابتدا در نیروی دریایی ارتش خدمت می‌کرد و پس از آن به شغل معلمی پرداخت، درباره کار تهیه‌کنندگی سینما می‌گوید: زمانی که معلم بودم 70 دانش آموز را تعلیم می‌دادم و برایم خیلی لذت بخش بود و در همان زمان فکر کردم که چگونه می توان 70 میلیون مخاطب داشته باشم و همین انگیزه‌ای شد که تهیه کننده سینما شوم.

 

امیر پورکیان تهیه‌کننده اولین فیلم سلفی ایران را بعهده داشته و همچنین تهیه‌کننده فیلم خنده‌های آتوسا ; رکورد دار کوتاه‌ترین فیلمبرداری در قطار در حال حرکت، بوده‌ است اما او در مقام کارگردان تا قبل از سریال ممنوعه فقط یک تجربه دارد که مربوط به ساخت فیلم ناکوک در سال 95 می‌شود.

 

«ناکوک» یک درام اجتماعی است که نوع خاصی از مشکلات خانوادگی را مدنظر قرار داده است. این فیلم موفق به شرکت و اکران در جشنواره جهانی فیلم دوربان آفریقای جنوبی و همچنین جشنواره فیلم کازان روسیه شد.

 

فیلم درباره نوجوانی به نام آرش است که به تازگی از بند مواد مخدر رها شده و با مادرش زندگی می‌کند. او در کافه‌ای با دوستش که از برادر به او نزدیک‌تر است، مشغول کار است. پدر آرش که مدت‌ها قبل از ایران متواری شده و در فضای مجازی با فرزندش ارتباط گرفته، قرار است به ایران بازگردد، اما مسئله‌ای جدید و فضای ملتهبی در راه است.

 

سریال ممنوعه دومین تجربه پورکیان در مقام کارگردان و اولین تجربه او برای سریال‌سازی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ایرانمنش 1397/11/06
سلام جالبه، مشکلات جامعه رو به تصویر کشیده،سپاس

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.