2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
عوارض پیکرتراشی برای بدن چیست؟

عوارض پیکرتراشی برای بدن چیست؟

با لاغری موضعی می‌توان به اندامی مناسب دست پیدا کرد اما این چربی‌هایی که به ظاهر از بین رفته‌اند در جای دیگر مانند قلب یا کبد انباشته شده و باعث بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

دوات آنلاین-قائم مقام انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی درباره عوارض پیکرتراشی و لیپوساکشن برای بدن توضیح داد.

سید ضیاءالدین مظهری اظهار کرد: روش‌های لاغری که امروزه بسیار بین افراد رونق پیدا کرده مانند پیکرتراشی و لیپوساکشن برای بدن عوارض جدی به همراه دارد؛ این درست است که با لاغری موضعی می‌توان به اندامی مناسب دست پیدا کرد اما این چربی‌هایی که به ظاهر از بین رفته‌اند در جای دیگر مانند قلب یا کبد انباشته شده و باعث بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

 

قائم مقام انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی بیان کرد: افراد با این روش‌های لاغری هم پول خود را از دست می‌دهند و هم به سلامتی بدن خود آسیب وارد می‌کنند؛ زمانی که برای  پر کردن صورت خود از داروی کورتون استفاده می‌کنید این دارو تا مدتی در بدن باقی می‌ماند و زمانی که از بدن خارج شد فرد دچار پوکی استخوان و اشتهای زیاد می‌شود حتی گاهی باعث التهاب در صورت شده که عوارض آن جبران ناپذیر است.

 

آیا قرص‌های لاغری و چاقی ضرر دارد؟

مظهری ادامه داد: مصرف قرص افلاطون که هم برای چاق‌ها و هم برای لاغرها استفاده می‌شود دارای عصاره هورمون تیروئید است که در بتدا باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود اما عوارض زیادی برای بدن دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه افراد به هیچ وجه نباید فریب شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی را بخورند، گفت: این شبکه‌ها فقط با نیت پر کردن جیب خودشان قصد سوء استفاده مالی را دارند لذا  افراد باید توجه کنند فریب آن‌ها را نخورند، اول از همه باید بین مردم فرهنگ سازی  شود تا از عوارض دارو مطلع شوند سپس با دیدی آگاه به سمت این دارو و عمل‌ها بروند چرا که سلامتی ارزشمندترین سرمایه یک فرد است که باید در حفظ آن بکوشد.

 

قائم مقام انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی تشریح کرد: زمانی که فرد پرخوری می‌کند وزن او افزایش پیدا کرده که با این چاقی، پوست او نیز کشیده‌تر می‌شود، لذا به دلیل اینکه این چاقی به مرور ایجاد شده باید دقت کرد که برای لاغری هم نیاز به گذر زمان است چرا که پوست انسان حالت ارتجاعی دارد و اگر سرعت جمع شدن پوست بیشتر از سرعت کاهش وزن باشد باعث شده صورت، ران، بازو و بقیه اجزای بدن دچار افتادگی شود.

 

بیشتر بخوانید: عوارض خطرناک راه‌های غلط لاغری

 

رژیم غذایی متناوب داشته باشید تا دچار چاقی نشوید

مظهری تاکید کرد: افراد باید حتما از رژیم غذایی متناوب استفاده کنند تا سلامتی آن‌ها به خطر نیفتد اما قابل ذکر است که برخی از عمل‌ها در موارد خاص و با تجویز پزشک مشکلی ندارد مانند زمانی که فرد دیابت دارد و بابت اضافه وزن بیماری او در حالت پیشرفت است، در چنین حالتی باید فرد به کاهش وزن برسد تا دیابت او به اجزای دیگر بدن او آسیبی وارد نکند.

 

وی در پایان یاد آور شد: افرادی هستند که مدتی مدام چاق و لاغر می‌شود که این افزایش و کاهش وزن برای سلامتی مناسب نیست و دچار عوارض جبران ناپذیری می‌شود؛ زمانی که 60 درصد آمریکایی‌ها دچار چاقی و اضافه وزن در دوران نوجوانی،  جوانی، میان سالی و سالمندی هستند چرا خودشان از داروهایی که تبلیغ می‌کنند استفاده نمی‌کنند؟، پس باید مراقب فریب‌های این افراد باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.