2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت

کلیپ گردشگری، فیلمی از دیدنی های سریلانکا

سریلانکا یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان است که طبیعیتی بکر و زیبا دارد. فیلم بالا را تماشا کنید.

دوات آنلاین -خیلی از ما دوست داریم به کشورهای مختلف جهان سفر کنیم و جاذبه های گردشگری آنها را ببینیم اما امان از بی پولی. پس حداقل می توانیم با تماشای کلیپ های گردشگری به نقاط دیدنی این کشورها سری بزنیم. یکی از این کشورها که طبیعت بسیار زیبایی دارد سریلانکا است.

 

سریلانکا کجا است

سریلانکا یک کشور جزیره‌ای واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است که نام قدیمی اش سیلان بود. پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است و همه کلمبو را به عنوان پایتخت می شناسند. این کشور با ۶۵٬۶۱۰ کیلومتر مربع مساحت زمانی مستعمره بریتانیا بود.

عکسی از طبیعت سریلانکا

طبیعت و آب و هوای سریلانکا

کهن‌ترین یافته‌های انسانی در جزیره سریلانکا مربوط به ۳۴ هزار سال پیش و از بقایای انسانی معروف به انسان بالانگودا است.

 

جزیره سریلانکا بیشتر از دشت‌های تپه‌ماهوری ساحلی تشکیل شده و کوهستان‌های آن تنها در مناطق مرکز و جنوب قرار دارند. بلندترین نقطه سریلانکا کوه پیدوروتالاگالا است که ۲۵۲۴ متر ارتفاع دارد. آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمتش می‌وزد.

 

سریلانکا ۱۰۳ رودخانه دارد که طولانی‌ترین آن‌ها رود مَهاولی نام دارد. طول این رودخانه ۳۳۵ کیلومتر است. در مسیر رودخانه‌های سریلانکا ۵۱ آبشار طبیعی با ارتفاع ۱۰ متر یا بیشتر دیده می‌شود. بلندترین آن‌ها آبشار بامباراکاندا به ارتفاع ۲۶۳ متر است. سریلانکا دارای ۱۵۸۵ کیلومتر خط ساحلی است. این کشور دارای ۴۰ تالاب است و در سواحل خود ۴۵ خور (خلیج کوچک) دارد. جنگل‌های حرا در سریلانکا که بیش از هفت هزار هکتار را می‌پوشاند نقش مهمی در جلوگیری از آسیب شدیدتر امواج سونامی سال ۲۰۰۴ به این کشور را داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.