2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
باتومی یا تفلیس؟ کدام مقصد بهتری است؟

باتومی یا تفلیس؟ کدام مقصد بهتری است؟

کشور گرجستان میان ایرانی‌های اهل سفر و گردشگری به‌خاطر نزدیکی به ایران، عدم نیاز به روادید و جاذبه‌های متنوع طرفداران زیادی دارد. انتخاب بین شهرهای باتومی یا تفلیس، چالش بسیاری از این علاقه‌مندان سفر به این کشور است.

دوات آنلاین -کشور گرجستان میان ایرانی‌های اهل سفر و گردشگری به‌خاطر نزدیکی به ایران، عدم نیاز به روادید و جاذبه‌های متنوع طرفداران زیادی دارد. انتخاب بین شهرهای باتومی یا تفلیس، چالش بسیاری از این علاقه‌مندان سفر به این کشور است. تفلیس، پایتخت گرجستان است و شهری است پر از جاذبه‌های معماری گوناگون. از طرفی، باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است، شهری ساحلی با تفریحات ساحلی. به‌طور کلی، این که کدام مقصد بهتر است بستگی به انتظارات و علایق شما دارد. اینجا، ما برخی ویژگی‌های این دو مقصد را با هم مقایسه می‌کنیم تا در نهایت شما آن‌ها را با علایق خود بسنجید و به این نتیجه برسید که کدام مقصد برای شما یا همراهانتان بهتر است و تصمیم بگیرید تور تفلیس را بخرید یا تور باتومی؛ یکی از هتل های باتومی را رزرو کنید یا هتل‌های تفلیس.

 

بهترین زمان سفر به تفلیس و باتومی

اگر بر اساس آب ‌و هوا بخواهیم قضاوت کنیم ماه می، ژوئن و سپتامبر به دلیل هوای مناسب بهترین زمان سفر به تفلیس است. در این ماه‌ها از هوای داغ یا سرمای کرخت‌کننده خبری نیست و همه چیز زیباست.

 

ماه‍های ژوئن، جولای و آگوست هم، به دلیل گرمای مطلوب، زمان اوج سفر و گردشگری باتومی‌اند. خوب است بدانید که ژانویه سردترین ماه این منطقه است و با توجه ‌به ساحلی بودن این منطقه و نوع تفریحاتش، زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. از طرفی، اگر به‌دنبال تفریحات زمستانی همچون اسکی هستید ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه بهترین ماه‌های این شهر برای این نوع تفریحات‌اند.

 

در تصمیم برای انتخاب زمان به تفلیس بهتر است حواستان به جشنواره‌ها و مراسم‌های این شهر زیبا هم باشد. به‌طور مثال، اگر چه ژانویه از ماه‌های سرد این منطقه است، ولی می‌توانید در این ماه شاهد جشن کریسمس (7 ژانویه) و جشن سال نو ارتدوکسی (14 ژانویه) باشید که برای مردم این شهر بسیار مهم‌اند و آن‌ها را بسیار زیبا برگزار می‌کنند.

 

جشنواره تیبالیزوبا تفلیس - یکم اکتبر

جشنواره تیبالیزوبا تفلیس در واقع جشن تولد این شهر است و یادآور زمانی است که واختانگ گرجستانی تصمیم به بنانهادن این شهر گرفت. این جشنواره در یکم اکتبر (9 مهرماه) برگزار می‌شود. با حضور در این فستیوال می‌توانید شاهد اجرای کنسرت‌های متنوع در فضای باز، نمایش بین نظیر محصولات خوراکی و صنایع‌دستی مردم این شهر، مسابقات محلی همچون کشتی و مینی گلف باشید.

 

کدام مقصد ارزان‌تر است؟ باتومی یا تفلیس؟

تفلیس پایتخت گرجستان است و میان اهالی سفر محبوبیت زیادی دارد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار سفری ارزان و مقرون ‌به‌صرفه را داشته باشیم. از طرفی، باتومی شهری ساحلی است که بیشتر بر هتل‌های لوکس و تفریحات لوکس متمرکز است. یکی از امتیازات تفلیس بر باتومی تنوع اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها است. این تنوع به شما این امکان را می‌دهد که با انتخاب اقامتگاه و غذاخوری‌های ارزان‌تر هزینه‌های سفر خود را تا حدی کاهش دهید.

 

اگر در بررسی هزینه‌های سفر و مقایسه این دو مقصد زمان سفر را هم در نظر بگیرید، برآورد بهتری از هزینه‌ها می‌توانید داشته باشید. باتومی در زمان اوج سفر مقصد گرانی محسوب می‌شود و در مقایسه با تفلیس گران‌تر است، اما در زمان‌های کم‌گردشگر می‌تواند از تفلیس ارزان‌تر باشد. به عبارتی، باتومی در فصل تابستان نسبت به تفلیس گران‌تر و در فصل زمستان ارزان‌تر است.

 

خرید از تفلیس بهتر است یا باتومی؟

اغلب ایرانی‌ها به‌قصد خرید گرجستان را انتخاب نمی‌کنند، ولی اگر دوست داشته باشید در حین سفر کی هم خرید کنید، گرجستان و تفلیس، هر دو مراکز خرید بسیاری دارند. تفاوت این دو مقصد از این نقطه‌ نظر آن است که تفلیس مراکز خرید بسیاری دارد و برای عاشقان برند و پاساژهای رنگارنگ مقصد بهتری است.

 

جاذبه‌های تفلیس و باتومی

این دو شهر هر کدام جاذبه‌های زیادی دارند و خیالتان می‌تواند از داشتن یک سفر خوب به هرکدام از این دو مقصد راحت باشد، اما به‌طورکلی اگر عاشق لذت‌بردن از ساحل، تفریحات ساحلی و آرامش خاص هتل‌های باتومی هستید، این شهر برای شما مقصد بهتری است. از طرفی، اگر شناخت فرهنگ، تماشای معماری زیبا و موزه‌ها شما راه هیجان‌زده می‌کند، بهتر است مهمان پایتخت گرجستان شوید. این‌جا به‌طور مختصر از برخی جاذبه‌های این شهر می‌گوییم و تصمیم‌گیری را به خودتان می‌سپاریم.

 

برخی از جاذبه‌های تفلیس

برخی از جاذبه‌های تفلیس

میدان آزادی

میدان آزادی مهم‌ترین میدان این شهر است و شش خیابان این شهر در نهایت به این خیابان می‌رسند؛ بنابراین محال است به این شهر سفر کنید و گذرتان چندباره به این میدان نیفتد. این میدان از نظر تاریخی برای مردم این شهر اهمیت زیادی دارد و علاوه‌بر آن به دلیل وجود هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌های مختلف، مغازه‌های زیبا و چند ساختمان قدیمی، هم برای مردم بومی و هم گردشگران جذاب است.

 

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی در شمال غربی تفلیس قرار دارد. این شهر که پاتوق خود مردم این شهر، به‌ویژه در روزهای تعطیل است، گردشگران زیادی را هم همیشه در اطراف خود دارد. با رفتن به این دریاچه می‌توانید از تفریحاتی مانند قایق‌سواری، اسب‌سواری، حمام آفتاب، ماهیگیری و دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

 

محله حمام‌ها

حمام‌های گوگردی، در بخش قدیمی تفلیس، از دیگر جاذبه‌های این شهر‌اند. این حمام‌ها به دلیل خواص درمانی خود و اثرگذاری مثبت بر پوست، ورم مفاصل و روماتیسم طرف‌داران زیادی دارند.

 

برخی از جاذبه‌های باتومی

برخی از جاذبه‌های باتومی

باغ گیاه‌شناسی باتومی

باغ گیاه‌شناسی مهم‌ترین جاذبه باتومی است. در این باغ گونه‌های مختلف درختی همچون راش، نمدار و شاه‌بلوط و گل در مساحتی حدود 108 هکتار گردآوری شده‌اند.

 

قلعه گونیو

قلعه گونیو قدیمی‌ترین قلعه گرجستان است. قدمت این قلعه به قرن دوم پس‌از میلاد بازمی‌گردد و به دست رومی‌ها ساخته شده است. موزه باستان‌شناسی داخل این بنا آثار یافت‌شده در همین قلعه را به نمایش می‌گذارد. دلفیناریوم و تله‌کابین جذاب آرگو از دیگر جاذبه‌های شهر باتومی‌اند.

 

رزرو هتل از وب‌سایت فلای تودی

اگر موفق شده‌اید بین این دو مقصد جذاب یکی را انتخاب کنید، حالا وقت آن است که فکری به حال محل اقامتتان کنید. شما با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی می‌توانید لیستی متنوع از هتل‌های باتومی یا تفلیس را ببینید و بعد با خیال راحت آن را رزرو کنید.

 

یکی از امتیازهای رزرو هتل خارجی از وب‌سایت فلای تودی، عدم نیاز به ویزاکارت و مسترکارت است؛ مانعی که بیشتر افراد در رزرو هتل های خارجی با آن روبه‌رو می‌شوند. در وب‌سایت فلای تودی، بعد از انتخاب هتل و بلیط هواپیما مورد نظر با یک کلیک ساده می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از کارت‌های شتاب، پرداخت خود را به‌صورت ریالی و با کارت‌های معمولی انجام دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.