2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
خرمای قالبی را چطور درست می کنند

خرمای قالبی را چطور درست می کنند

طرز تهیه خرمای قالبی و طرح دار چگونه است و به چه موادی نیاز داریم؟

دوات آنلاین -خرمای قالبی هم برای مراسم عزا مناسب است و هم می توان آن را به عنوان میان وعده میل کرد. روش کردن کردن این خرما را یاد بگیرید.

 

مواد لازم برای خرمای قالبی

به نوشته خراسان شما برای تهیه خرمای طرح دار به مواد زیر نیاز دارید:

خرمای بدون هسته و شیره: ۷۵۰ گرم

کنجد: نصف  پیمانه

پودر نارگیل یا گردو: ۳ قاشق غذاخوری

پودر بیسکویت : نصف پیمانه

پودر زنجبیل و پودر هل: نصف قاشق چای خوری

ارده: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: ۲۵ گرم

طرز تهیه خرمای قالبی چگونه است

طرز تهیه خرمای شکل دار

۱-ابتدا کنجد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. می توانید خرما را داخل چرخ گوشت بریزید تا نرم و لطیف شود  یا می توانید داخل غذاساز بریزید تا له شود.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت حلوای زعفرانی آرد گندم

 

۲-خرمای نرم شده را داخل یک کاسه بریزید و کنجد تفت داده را اضافه کنید و هم بزنید سپس پودر نارگیل و پودر بیسکویت (بیسکویت را داخل غذاساز پودر کنید یا می توانید داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود) و بعد پودر هل و زنجبیل و کره ذوب شده را اضافه کنید و  مواد را خوب ورز دهید و در انتها ارده را به مواد بیفزایید و مجدد مواد را با دست ورز دهید.

 

۳-بعد از این که مواد یکدست شد باید قالب سیلیکونی را آماده کنید و مواد را داخل قالب بریزید و فشرده کنید و بعد از 15 دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس از قالب خارج و سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.