2024/05/20
۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
مهم ترین نکات برای داشتن زندگی سالم

مهم ترین نکات برای داشتن زندگی سالم

اگر می خواهید سالم زندگی کنید حتما توصیه هایی را که در این مطلب آمده است، رعایت کنید.

دوات آنلاین -برای داشتن زندگی سالم باید به دو اصل مهم توجه داشته باشیم. یکی سلامت جسمانی است و دیگری سلامت روحی و روانی و داشتن آرامش.

 

چاردیواری جام جم نوشت: سلامتی انسان تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارد که عبارتند از: ژنتیک، محیط زیست، مراقبت‌های پزشکی و در نهایت سبک یا شیوه زندگی. شیوه یا سبک زندگی مجموعه خصوصیات، الگوهای عادتی و ویژگی‌های رفتاری انسان را شامل می‌شود.

 

تحرک؛ راز زندگی سالم

در گذشته بیماری‌های انگلی و عفونی و ناتوانی انسان در درمان آن عامل اصلی مرگ و میر به شمار می‌آمد، اما در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر عامل مرگ و میر انسان شده است. بیماری‌هایی که حاصل شیوه زندگی غلط و کم تحرکی است. ما کودکان را در کلاس درس می‌نشانیم، با کلاس‌های تقویتی و خارج از برنامه مدرسه مانع فعالیت فیزیکی آنان طی ۱۰ تا ۱۵ سال می‌شویم، در نهایت آنها باسواد می‌شوند ولی عادت به سبک و شیوه زندگی کرده‌اند که نتیجه آن بالغین چاقی خواهند بود که از درجه فعالیت کمتری برخوردارند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به هدف هایمان در زندگی برسیم

 

اهمیت خوراکی ها در زندگی سالم

در جوامع سنتی مردم از مواد غذایی کاملا طبیعی استفاده می‌کردند. بین غذای دریافتی و انرژی مصرفی هم تعادل وجود داشت. این تعادل توسط فعالیت فیزیکی ایجاد می‌شد اما امروزه فرآورده‌های مدرن غذایی در بسته‌بندی‌های پر زرق و برق مردم را به مصرف بیشتر تشویق می‌کند. این امر باعث بی‌تعادلی میان انرژی دریافتی و مصرفی شده که نتیجه آن چاقی و بیماری‌های دیگر است.

پیاده روی یکی از راهای داشتن زندگی سالم است

پیاده‌ روی کنید تا سلامت بمانید

 فعالیت جسمانی و انجام ورزش‌های ساده مثل پیاده‌روی باعث مصرف انرژی بدن می‌شود و از طریق افزایش میزان متابولیسم پایه در کاهش وزن اثرگذار است. نقش فعالیت فیزیکی در کاهش چربی‌های بدن و حفظ تناسب اندام خیلی مؤثرتر از کاهش وزن است، چون فعالیت جسمانی و ورزش باعث افزایش اندازه و وزن عضلات هم می‌شود.

 

حرکات هوازی را فراموش نکنید

اگر از فعالیت بدنی و ورزش به دلیل آسیب‌دیدگی می‌ترسید، خبر خوب این است که فعالیت‌های هوازی با شدت متوسط برای اکثر افراد به طور کلی ایمن است.

چگونه در آرامش زندگی کنیم

پیشنهادهایی برای رسیدن به آرامش

همه ما دوست داریم در زندگی‌مان به آرامش برسیم. آرامش درونی به دست نمی‌آید مگر با آگاهی، روراستی و عشق‌ورزیدن. آرامش محصول لذت از داشته‌هاست.

 

باوری مهم که باعث آرامش می شود

باور این که دیگران دوست‌مان دارند از شناختن خودمان سرچشمه می‌گیرد. از قضاوت‌نکردن خودمان یا دیگران به خاطر اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم و از تفکرات هر روز که باعث می‌شود عشقی بدون‌شرط برای چیزی بزرگ‌تر از خودمان احساس کنیم.

 

حتما بخوانید: اصول اولیه موفقیت در زندگی از دیدگاه برایان تریسی

 

اهمیت تغییر افکار

فقط با توجه به فکرها می‌توانیم ببینیم که خیلی از آنها مبتنی بر ترس یا قضاوت هستند و چون بدون هیچ مقاومتی می‌آیند و می‌روند. بیشتر ما به صورت ناخودآگاه در طول زندگی‌دچار مشکل می‌شویم چون باور داریم که ما همان فکرهای‌مان هستیم. وقتی پدیدار  یا غیب می‌شوند اصلا به آنها نگاه نکرده یا در برابرشان مقاومت نمی‌کنیم. با قبول‌شان  به آنها اجازه می‌دهیم اعتقادات و باورهای‌مان در مورد خود و زندگی‌مان را شکل دهند. وقتی شروع به تشخیص آنها کنید، می‌توانید تغییرشان دهید.

 

برای داشتن زندگی سالم مهربان باشید

با دیدن و حس‌کردن مهربانی دیگران، می‌فهمیم تا چه اندازه این مهربانی‌ها در زندگی روزمره مهم هستند. در برخورد با تماس‌های تلفنی مساله‌ساز، مثل فردی عصبانی که آن طرف خط است، می‌توانیم تصمیم بگیریم که مهربان باشیم. گاهی‌اوقات ردکردن مهربانانه برای کمک به رشد فردی دیگران بسیار مهم است و به آنها این امکان را می‌دهد که درس‌های مهمی برای زندگی‌شان بگیرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.