2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
9 توصیه مارک تواین برای داشتن یک زندگی خوب

9 توصیه مارک تواین برای داشتن یک زندگی خوب

احتمالا مارک تواین را به خاطر برخی از کتاب های بسیار محبوبش بشناسید. او نویسنده، طنزپرداز و سخنران بود.

دوات آنلاین -احتمالا مارک تواین را به خاطر برخی از کتاب های بسیار محبوبش بشناسید. او نویسنده، طنزپرداز و سخنران بود.

مارک تواین به خاطر متن های زیبا و ادبی، نقل قول های متعدد و البته طنز آمیزش مشهور است. در اینجا می خواهیم به چند توصیه جالب از او بپردازیم.

خودت را تایید کن

«انسان تا زمانی که مورد تایید خودش نباشد، احساس راحتی نمی کند.»

اگر خودتان، رفتار و اعمال تان را تایید نکنید، احتمالا بیشتر روز را با نوعی احساس ناراحتی و نا رضایتی سپری خواهید کرد. از طرف دیگر، اگر مورد تایید خودتان باشید، آرامش بیشتری خواهید داشت و آزادی درونی لازم برای انجام آنچه که می خواهید را به دست خواهید آورد.

این امر می تواند مانع بزرگی در رشد شخصی شما باشد. ممکن است همه ابزارهای مناسب برای رشد را داشته باشید، اما یک مقاومت درونی را احساس کنید. در این صورت، شما نمی توانید به جایی که می خواهید برسید.

آنچه ممکن است با آن برخورد کنید، موانع موفقیت است. شما در ذهن خود موانعی ایجاد می کنید که ممکن است حتی واقعی نباشند.

سپس طبق این موانع توانایی های خود را می سنجید. و ممکن لست حتی این موانع به شما بگویند که هرگز نمی توانید به چیزی که می خواهید، برسید!

پس باید مورد تایید خودتان باشید و به خودتان اجازه دهید که خود واقعی تان باشید. به دنبال تایید دیگران نباشید؛ بلکه سعی کنید مورد تایید خودتان باشید. این کار آسانی نیست و ممکن است زمان ببرد.

محدودیت های شما، فقط در ذهن تان هستند

«سن، فقط یک مسئله ذهنی است. اگر به آن اهمیت ندهید، بی اهمیت می شود!»

بسیاری از محدودیت ها عمدتا در ذهن ما هستند. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنیم که مردم ما را تایید نمی کنند زیرا ما خیلی قد بلند، خیلی پیر یا کچل هستیم.

اما این چیزها بیشتر زمانی اهمیت دارند که خودتان فکر می کنید مهم هستند. زیرا نگران فکر و نظر دیگران هستید! و زمانی که این چیزها برای خودتان مهم باشند، دیگران هم این اهمیت را درک می کنند و ممکن است به شیوه های منفی به آن ها واکنش نشان دهند.

از سوی دیگر، اگر شما به چیزی اهمیت ندهید، دیگران نیز توجه زیادی به آن ندارند. وقتی برایتان مهم نباشد، دیگر آن بخش از وجودتان به یک مانع بزرگ در زندگی تان تبدیل نمی شود.

به عنوان مثال، اینکه فکر کنیم سن مان برای انجام کاری که می خواهیم، زیادی بالاست، یکی از همین موانع ذهنی است!

شاد باشید و خوش بگذرانید

«شوخی، بزرگ ترین نعمت بشر است؛ هیچ چیز نمی تواند در مقابل هجوم خنده، قد علم کند.»

شوخی و خنده، ابزار شگفت انگیزی است. آن ها می توانند هر موقعیت جدی را به چیزی خنده دار تبدیل کنند. آن ها می توانند خلق و خوی شما را در هر شرایطی بهبود ببخشند.

و خلق و خوی بهتر، اغلب فضای بهتری برای کار کردن و زندگی کردن فراهم می کند، زیرا بدن و ذهن شما دیگر پر از احساسات منفی نخواهد بود.

هنگامی که شما سبک تر و آرام تر هستید، یافتن راه حل و اجرای آن برای هر موقعیتی اغلب آسان تر است.

از عصبانیت دست بکشید

«خشم، اسیدی است که بیشتر از آن که هر چیز دیگری آسیب بزند، به ظرفی که آن را در خود نگه داشته است، آسیب می زند.»

خشم در بیشتر مواقع بسیار بیهوده است. می تواند باعث شود که شرایط از کنترل خارج شود. و از منظر خودخواهانه، اغلب برای کسی که عصبانی است بیشتر مضر است تا کسی که باعث عصبانیت شده است.

بنابراین، هر زمان که از کسی عصبانی شدید، اگر دقت کنید متوجه می شوید که بیشتر به خودتان صدمه می زنید تا دیگری! طرف مقابل ممکن است حتی متوجه نشود که شما از دست او عصبانی هستید.

بنابراین، صحبت کردن با فرد مورد نظر و حل تعارضات یا رها کردن خشم در اسرع وقت، نکات بسیار خوبی برای لذت بخشیدن به زندگی شما هستند.

از انتظارات رها باشید

«طوری رفتار نکنید که انگار دنیا به شما بدهکار است! دنیا هیچ چیز به شما بدهکار نیست!»

وقتی جوان هستید، مادر و پدرتان ممکن است چیزهای زیادی به شما بدهند. و همینطور که بزرگ تر می شوید، ممکن است از دنیای اطراف تان هم انتظارات زیادی داشته باشید.

ممکن است احساس کنید که دنیا باید هر آنچه را که می خواهید به شما بدهد یا اینکه چیزی را به شما مدیون است.

این باور می تواند باعث خشم و نا امیدی زیادی در زندگی شما شود. زیرا ممکن است دنیا آنچه را که انتظارش را دارید به شما ندهد.

از سوی دیگر، خلاف این نگرش می تواند رهایی بخش باشد. یعنی اگر نگرش شما این باشد که همه چیز به خودتان بستگی دارد و این خود شما هستید که می توانید زندگی تان را همانطور که می خواهید شکل دهید، دیگر منتظر جهان نمی مانید و خودتان تلاش می کنید.

هنگام تغییر مسیر، خود را برای واکنش ها آماده کنید

«فردی که ایده جدیدی دارد، تا زمانی که آن ایده به موفقیت نرسد، یک احمق فرض می شود!»

من فکر می کنم که این امر تا حدودی با خودسازی ارتباط دارد. اگر شروع به تغییر کنید یا کاری متفاوت از آنچه که معمولا انجام می دادید، انجام دهید، افراد ممکن است واکنش های متفاوتی نشان دهند.

ممکن است برخی برای شما خوشحال باشند. برخی ممکن است بی تفاوت باشند. برخی ممکن است متحیر شوند یا به شیوه های منفی و دلسرد کننده واکنش نشان دهند.

این واکنش ها، هرگز به شما مربوط نمی شود! احساس آن ها مربوط به خودشان است و در واقع شخصیت خودشان را آشکار می کنند!

حتی به واکنش های احتمالی فکر نکنید. زیرا ممکن است اصلا واکنش زیادی دریافت نکنید و فکر کردن به واکنش دیگران قبل از وقوع، فقط موانع ذهنی برایتان ایجاد می کند.

تمرکزتان را فقط بر روی خواسته تان معطوف کنید

«هر طور که می توانید، افکار منفی را از خود دور کنید.»

چیزی که ذهن خود را روی آن متمرکز می کنید، تا حد زیادی تعیین کننده اوضاع و شرایط زندگی شماست.

می توانید روی مشکلات خود تمرکز کنید و در رنج و ذهنیت قربانی بمانید؛ یا می توانید روی چیزهای مثبت موجود تمرکز کنید. چیزهایی که می توانید از آن موقعیت بیاموزید.

ممکن است به تفکرات منفی عادت کرده باشید، اما این که واقعا به چه چیزی فکر کنید، کاملا انتخابی است! می توانید ذهن خود را عادت دهید که به جای تمرکز بر روی منفی ها، بر روی چیزهای مثبت تمرکز کند.

بیش از حد بر روی خوب کردن حال خودتان تمرکز نکنید

«بهترین راه برای شاد شدن، شاد کردن دیگران است!»

یکی از بهترین راه‌ ها برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، این است که به دیگران احساس خوبی بدهید یا به نحوی به آن ها کمک کنید. این یک جاده دو طرفه است؛ وقتی به کسی کمک می کنید، هر دوی شما به احساس خوب می رسید.

فردی که احساس مثبتی در او ایجاد کردید، حس مثبت خود را به دیگران هم منتقل می کند؛ زیرا احساس خوب مسری است. بنابراین، یک زنجیره مثبت از حس خوب ایجاد خواهید کرد.

همان کاری را انجام دهید که دوست دارید

«20 سال بعد، بابت کارهایی که انجام نداده اید بیشتر افسوس می خورید تا کارهایی که انجام داده اید! بنابراین، از حیطه امن خود خارج شوید و بادبان هایتان را برای رسیدن به مقصدی دیگر، برای کاوش و برای کشف تازه ها تنظیم کنید.»

حقیقتا چیزی برای اضافه کردن به این نقل قول وجود ندارد! بهتر است آن را یادداشت کنید و روی یخچال یا میز کارتان بچسبانید تا همواره به شما یادآور شود که در هر لحظه، همان کاری را انجام دهید که دوست دارید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.