2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
راز بزرگ موفقیت برای طناز طباطبایی

راز بزرگ موفقیت برای طناز طباطبایی

طناز طباطبایی گونه توانست بازیگر موفق شود؟ یک روانشناس این موضوع را تحلیل کرده است.

دوات آنلاین -پربازدید شدن ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از ماجرای جالب بازیگر شدن طناز طباطبایی که پدرش گفته اجازه نمی‌دهم از کوچه بازیگر شوی، بهانه‌ای شد تا از واکنش والدین در برابر چنین درخواست‌هایی بگوییم. یعنی زمانی که فرزند ما در نوجوانی، تصمیم می‌گیرد که فوتبالیست شود یا بازیگر یا ...، والدینش باید چه واکنشی داشته باشند؟

 

تصمیم طناز طباطبایی

دکتر الناز علوی،‌ متخصص روان ‌شناسی در یادداشتی در خراسان نوشت: طناز طباطبایی در این ویدئوی پربازدید گفته: «فضای خانواده ما از هنر و سینما دور بود. پدر من تاجر فرش بود و مادرم خانه‌دار. تصمیم من این بود که حقوق بخوانم. یک روز در زمان اسباب‌کشی، داشتم روزنامه را دور بشقاب‌ها می‌پیچیدم که  دیدم نوشته کارگاه آزاد  بازیگری. یکهو در صدم ثانیه به مادرم گفتم که بازیگری هم برای من بد نیست، گفت، برو و تجربه کن. دو ماه رفتم دوره دیدم، بعد کلا علوم انسانی را گذاشتم کنار. یک سال خودم کتاب‌های هنر را خریدم و در اتاقم را بستم و شروع کردم به خواندن برای کنکور و تئاتر قبول شدم. پدرم هم یک روز به من گفت که دخترم، من بهت اجازه نمی‌دهم که از توی کوچه بازیگر شوی! اگر می‌خواهی واقعا بازیگر شوی، هدف داری، برو دنبال هدفت و تلاش کن برایش و به دستش بیاور. خیلی حرف خوبی بود و منظورش این بود که برو و درسش را بخوان. »

مهمترین نکاتی که باعث موفقیت طناز طباطبایی به عنوان بازیگر شد

واکنش پدر و مادر طناز طباطبایی

درباره واکنش والدین طناز طباطبایی به درخواست دخترشان برای بازیگر شدن،    شاید به عنوان والدین، برایتان سخت باشد که به فرزند خود اجازه دهید برحسب علایقش برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

 

با این حال نوجوان شما همان کسی است که باید تصمیم بگیرد چه چیزی را دوست دارد و از چه چیزی لذت نمی‌برد. بهترین راه این است که به ‌جای این که فرزند خود را از انجام فعالیت یا کاری منع کنید، با مشخص کردن چارچوب‌ها و خط‌ قرمز‌ها به او اجازه دهید، خودش تصمیم بگیرد و راه خود را انتخاب کند. شاید در ابتدا مخالف تصمیم‌گیری‌های فرزندتان باشید یا از او ناراحت شوید اما در نهایت این فرزند شماست که متوجه می‌شود از راهی که انتخاب کرده است لذت می‌برد یا خیر. بنابراین به نوجوان آگاهی بدهید و درباره محاسن و معایب انتخابش با هم صحبت کنید. این‌ها دقیقا همان کارهایی است که پدر و مادر «طناز طباطبایی» انجام دادند.

 

عشق نوجوان به مشهور شدن

البته این را هم بگویم که اجازه دادن به نوجوان برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف، برای کشف علایق کافی نیست. بنابراین شما باید فرزند خود را تشویق کنید تا فعالیت‌های دیگری را هم امتحان و روش‌های جدیدی برای لذت بردن از آن‌ها کشف کند. مثل مادر طناز که به دخترش گفته برو و تجربه کن.

 

همچنین توجه داشته باشید که نوجوان از دیده شدن و مشهور شدن لذت می‌برد اما وظیفه والدین جهت‌ دادن و کمک به ارضای این نیاز از راه صحیح است. نکته آخر هم این‌ که، نوجوان را مانند پدر طناز، هدایت و تشویق کنیم که اصولی و در پی تحصیلات آکادمیک دنبال علاقه‌اش برود. با این کار، زمان کافی برای فکر و بررسی همه جانبه برای این علاقه را دارد و ضمنا بهای انتخابش را هم به بهترین شکل می‌پردازد و آینده بهتری در انتظارش خواهد بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.