2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
طرز تهیه پاستای متفاوت برای جشن تولد

طرز تهیه پاستای متفاوت برای جشن تولد

پاستای سیخی یکی از غذاهای مناسب جشن تولد است که دستور پخت آن در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -انتخاب غذا برای جشن تولد معمولا کار سختی است مخصوصا اگر دنبای غذای خاص و متفاوت باشید و نخواهید سراغ خوراکی های تکراری بروید. پاستای سیخی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

 

مواد لازم برای پاستای سیخی

به نوشته سلام نو شما برای تهیه این غذا برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

پاستا نصف بسته

سوسیس ۲ عدد

قارچ ۵ عدد

ذرت به مقدار کافی

سس کچاپ به مقدار کافی

پنیر پیتزا به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی

پاستای سیخی غذایی مناسب برای مهمانی ها و جشن تولد است

دستور پخت پاستای سیخی

برای تهیه پاستا سیخی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

 

بیشتر بخوانید: ماکارونی صدفی؛ فینگرفودی برای مهمانی‌ها

 

در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس پاستا را به همراه ۱ قاشق مرباخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن صورت گیرد.

 

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را درون آبکش می ریزیم، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش کشیده شود. در ادامه سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم.

 

 

حالا اجازه می دهیم سیخ ها به مدت ۵ دقیقه درون آب بمانند تا هنگام پخت نسوزند. در ادامه پاستاها را یکی یکی به سیخ کشیده، سپس درون سینی مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و آنها را درون سینی قرار می دهیم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 2 نوع فینگرفود تولد با کالباس

 

در این مرحله قارچ ها را شسته و به همراه سوسیس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. حالا مقداری سس کچاپ روی پاستاها ریخته و با برس به خوبی پخش می کنیم، سپس مقداری نمک روی پاستاها می پاشیم.

 

حالا مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی پاستا می ریزیم و اسلایس های قارچ و سوسیس را روی پاستا می چینیم. در ادامه مقداری ذرت روی پاستاها می ریزیم و روی آنرا مجددا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم.

 

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پاستا سیخی درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شده و روی آن کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت پاستا سیخی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.