2024/05/14
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
قهوه سبز را چگونه بخوریم + خواص از لاغری تا فشار خون

قهوه سبز را چگونه بخوریم + خواص از لاغری تا فشار خون

طریقه مصرف قهوه سبز چگونه است؟ آیا این نوشیدنی واقعا باعث لاغری می شود؟ فواید دیگر آن چیست؟

دوات آنلاین -قهوه سبز از جمله نوشیدنی های گرم است که خاصیت های زیادی دارد البته طرفداران آن نسبت به قهوه معمولی کمتر است. در ادامه فواید و طرز تهیه و مصرف آن توضیح داده شده است.

آیا مصرف قهوه سبز باعث لاغری می شود

تاثیر قهوه سبز بر لاغری

محققان وجود موادی مانند اسید کلروژنیک، که از اثرات لاغرکننده قهوه سبز است را تأیید کرده‌اند اما اثر اسید کلروژنیک بر کاهش وزن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و نمی‌توان با اطمینان از اثر آن بر لاغری سخن گفت. همچنین وجود کافئین قهوه باعث کند شدن تجمع چربی و افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: کاپوچینو را با چی و کی بخوریم

 

فواید دیگر قهوه سبز

قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد و طعم ملایم آن به یک دمنوش گیاهی شبیه است. از جمله خواص قهوه سبز پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا و کنترل قند خون و کاهش فشار خون  است.

طرز تهیه و مصرف قهوه سبز چگونه است

طریقه مصرف قهوه سبز

1- اجازه دهید دانه‌های قهوه یک شب داخل آب خیس بخورند. روز بعد قهوه و آب را هم بزنید. سپس روی شعله بگذارید و اجازه دهید به نقطه جوش برسد .اکنون شعله را کم کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه روی گاز بماند.

 

2- سپس از روی گاز بردارید و پس از خنک شدن آن را درون صافی بریزید تا دانه های قهوه جدا شوند.

 

3- اگر قهوه به دست آمده شما غلیظ باشد می توانید به آن آب اضافه کنید. قهوه آماده نوشیدن است.

 

بدانید: بهترین روش ها برای طعم دار کردن قهوه

 

طرز تهیه با قهوه سبز آسیاب شده

1- در این روش از قهوه سبز آسیاب شده استفاده می شود. میزان آسیاب کردن دانه قهوه به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما فراموش نکنید بهتر است قهوه را آسیاب شده تهیه کنید، دانه های قهوه  سبز بسیار سخت هستند و آسیاب کردن آن  ها کار چندان ساده ای نیست. توصیه می شود از یک دستگاه آسیاب با تیغه مناسب استفاده شود.

 

2- قهوه آسیاب شده را در یک فنجان بریزید و روی آن آب گرم اضافه کنید. دمای آب حدود ۹۰ درجه سانتی گراد باشد. بعد از 10 دقیقه مخلوط را در صافی بریزید. قهوه سبز شما آماده نوشیدن است.

 

منابع: خراسان - بیتوته

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.