2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
پسر نوجوان قربانی فیلم سیاه

پسر نوجوان قربانی فیلم سیاه

متهم بعد از آزار دوست خود او را تهدید به انتشار فیلم کرد.

دوات آنلاین- پسری جوان که دوست 17 ساله‌اش را مورد آزار و اذیت قرار داده و از او فیلم سیاه تهیه کرده بود همراه همدستش دستگیر شد. سروان سمانه مهربانی، روانشناس و كارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی تهران این پرونده را شرح داده است که در ادامه می‌خوانید:

 

آرش 17 سال بیشتر نداشت و رفاقت با پسرهای بزرگتر از خودش را نشانه بزرگی و مرد شدن می دانست. اصلا برای همین چیزها بود كه به باشگاه رفت و وقتی وحید به او پیشنهاد دوستی داد انگار دنیا را به او داده بودند. گشتن با پسرهای بزرگسال و شاهد سیگار كشیدن آنها بود، مشاهده انجام كارهایی كه او شهامت انجامش را نداشت و دلش می خواست با رفاقت و ارتباط با بچه های باشگاه جراتش را پیدا كند.

 

پدر و مادر هم دلشان خوش بود كه پسر نوجوانشان را برای ورزش به باشگاه فرستاده اند و به اصطلاح توی خانه و خیابان بی كار نمی چرخد.

 

همه چیز عالی بود تا اینكه یکروز عصر وحید با خودرواش به در منزل آرش آمد و از او دعوت كرد همراه او و دوستانش به باغ بروند.

 

آرش هم از خدا خواسته با آنها راهی شد. طبق معمول بساط مشروب و مواد مخدر هم به همراه داشتند.

 

در میانه راه وحید دوستانش را پیاده كرد و یكی از دوستانش هم پشت فرمان نشست و وحید در حالی كه چاقویی در دست داشت به صندلی عقب آمد و چاقو را روی گلوی آرش گذاشت و به دوستش گفت به باغ برود.

 

آرش مات و مبهوت در حالی كه سردی چاقو را روی گلویش حس می كرد به آنها نگاه می كرد و جرات انجام كاری را نداشت.

 

به باغ كه رسیدند دوست وحید از آنها دور شد و وحید با تهدید چاقو موبایل آرش را از او گرفت و وقتی آرش سعی كرد فرار كند با چاقو خطی رو دست او كشید و سوزش همان زخم كافی بود كه آرش توان فرار را از دست بدهد.

 

وحید با تهدید آرش را مورد آزار قرار داد و بعد از تهیه فیلم از او گفت: اگر به كسی در مورد این اتفاق چیزی بگویی این فیلم را در فضای مجازی پخش می كنم.

 

آرش زخمی و آزار دیده خود را به خانه رساند و در مورد اتفاقی كه برایش رخ داده بود با والدینش حرف زد و بلافاصله پدر و مادر آرش از وحید شكایت كردند و كارآگاهان اداره شانزدهم با انجام یکرشته اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفی گاه وحید شدند و او و همدستش را دستگیر کردند .

 

شكی نیست كه وحید محاكمه شده و به مجازات جرمی كه مرتكب شده است خواهد رسید. اما آیا مجازات او چیزی از بار اندوه و صدمات روحی كه متوجه آرش شده خواهد كاست؟

 

نظریه كارشناس

حتما همه این جمله را كه پیشگیری بهتر از درمان است شنیده اید. در مورد وقوع جرم نیز به همین منوال می باشد و هزینه ای كه فرد در جامعه بابت پیشگیری از بزه دیدگی پرداخت می كند بسیار كمتر از هزینه های سنگین مادی و معنوی بزه دیدگی است.

 

اگر خانواده آموزش های لازم را در خصوص خودداری از رفاقت با پسران بزرگسال به آرش می داد هرگز یکنوجوان 17 ساله در دام افراد سوءاستفاده گر گرفتار نمی شد.

 

همیشه به حسن نیت افراد بزرگسالی كه اصرار در وقت گذراندن و رفاقت با نوجوان شما دارند با شکو تردید نگاه كنید و قبل از آنكه دیر بشود از فرزند خود محافظت كنید.

 

با نوجوان خود دوست باشید و در شرایطی كه برای تفریح و ورود به اجتماع به شما نیاز دارد او را تنها نگذارید تا بزرگسالان غریبه را جایگزین شما نكند .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.