2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
دیاباته، تنها دلگرمی آبی‌ها

دیاباته، تنها دلگرمی آبی‌ها

شیخ دیاباته در فصل جاری 18 بازی برای استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان و جام حذفی انجام داده و مجموعا 1174 دقیقه بازی کرده که حاصل آن 10 گل در لیگ برتر و 3 گل در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

دوات آنلاین-برد چند روز پیش استقلال مقابل صنعت‌نفت باعث شده بود فرهاد مجیدی و شاگردانش از فشار انتقادات خارج شوند اما این مسکن و مرهم موقتی بود و آبی‌ها با تساوی خانگی مقابل نساجی دوباره زیر تیغ انتقادات قرار گرفتند. استقلال که با ترکیبی تازه نسبت به بازی قبلی مقابل شاگردان محمود فکری قرار گرفته بود همچنان تیمی سردرگم و بدون برنامه نشان می‌داد که دفاعی آسیب‌پذیر داشت و با گلی هم که از فاصله دور دریافت کرد تنزل دفاع و دروازه این تیم بیشتر به چشم آمد.

 

حمایت از فرهاد مجیدی

 فرهاد مجیدی که پس از انتخاب به عنوان جانشین آندره‌آ استراماچونی شروع خوبی در استقلال داشت و با عبور از 2 مرحله سخت پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هواداران را به ادامه راه مرد ایتالیایی امیدوار کرده بود با دور شدن از ساختاری که استراماچونی ایجاد کرده بود تیمی سردرگم تحویل داد که هیچ نشانی از شادابی و نشاط نیم‌فصل نخست نداشت. افت استقلال با جدایی لکیچ، مربی صرب از کادر فنی این تیم محسوس‌تر شد و بی‌تجربگی و بدون ایده بودن فرهاد بیشتر به چشم آمد. حالا استقلال با قرار گرفتن در رده پنجم جدول و اوج گرفتن تیم‌های تراکتور و فولاد شانس کمی برای کسب سهمیه دارد.

 

با این حال نکته عجیب حمایت برخی پیشکسوتان از مجیدی و تاکید بر حفظ او برای فصل آینده است در حالی که نتایج تیم نشان می‌دهد که استقلال پسرفت زیادی داشته و سرمربی جدید و جوان این تیم نتوانسته تغییری مثبت و خاص ایجاد کند. تنها نکته مهم بازی استقلال و نساجی گلزنی شیخ دیاباته برای دومین بازی متوالی و عبور او از آمار مامه‌تیام، مهاجم سابق و سنگالی آبی‌هاست که حالا عنوان بهترین گلزن خارجی استقلال را به خود اختصاص داده است.

 

بازگشت باشکوه دیاباته

شیخ دیاباته که پس از دوری طولانی‌مدت به تازگی در ترکیب قرار گرفته پس از گلزنی مقابل نفت آبادان در بازی قبلی استقلال، مقابل نساجی هم تک گل آبی‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند؛ پنالتی که مهدی قایدی برای استقلال گرفته بود و شیخ دیاباته با فریب دادن علیرضا حقیقی و زدن توپ به وسط دروازه آن را به گل تبدیل و خود را 10 گله کرد. در واقع شیخ در رقابت با امیرارسلان مطهری و مهدی قایدی که 9 گله بودند از آن‌ها پیشی گرفت تا اولین 10 گله این فصل آبی‌ها باشد و در جدول گلزنان هم یک پله صعود کند. اما مهمترین بخش کار دیاباته عبور او از مامه تیام، مهاجم پیشین و سنگالی استقلال بود.

 

شیخ دیاباته در فصل جاری 18 بازی برای استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان و جام حذفی انجام داده و مجموعا 1174 دقیقه بازی کرده که حاصل آن 10 گل در لیگ برتر و 3 گل در لیگ قهرمانان آسیا بوده است که این به منزله 13 گله شدن دیاباته و عبور او از مامه تیام است که مجموعا 12 گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده بود. البته مامه تیام این تعداد گل را در 12 بازی و با مجموع 891 دقیقه حضور به ثمر رسانده بود که به ترتیب 4 گل در لیگ برتر، 7 گل در لیگ قهرمانان و یک گل در جام حذفی بود. با وجود عبور شیخ از مامه تیام، رکورد بیشترین تعداد بازی در بین بازیکنان خارجی همچنان در دست جی‌لوید ساموئل، هافبک فقید و ترینیدادوتوباگویی آبی‌هاست.

 

این بازیکن ۹۲ بار با پیراهن استقلال در بازی‌های رسمی به میدان رفت و در این بازی‌ها ۱۰ بار هم موفق به گلزنی شد. ساموئل دارای رکورد بیشترین بازی در بین بازیکنان خارجی است و بعد از دیاباته و تیام، سومین گلزن برتر خارجی تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.