2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نقشه پلید مرد رمال برای زنان

نقشه پلید مرد رمال برای زنان

مرد رمال زنان را تهدید می‌کرد که اگر به او باج ندهند عکس‌های خصوصی‌شان را منتشر می‌کند.

دوات آنلاین-یکی از شگردهای مجرمانه برای فریب افراد ساده لوح در فضای مجازی سوء استفاده از گرفتاری ها و گره های به وجود آمده در زندگی افراد است تا به واسطه این رخنه ها به بهانه های متنوع به ویژه بخت گشایی ، طلسم و علوم غریبه با باورهای قربانیان بازی و نقشه های مجرمانه اجرایی شود.

 

طنی که در دام یکی از مردان فریبکار گرفتار شده است با مراجعه به پلیس استان هرمزگان داستان زندگی‌اش را تعریف کرد و چنین گفت:

 

من یک خانم متأهل هستم ساکن شهرستان بندرعباس متأسفانه در تله یک حقه باز به ظاهر فالگیر گرفتار شدم و مشکلات زیادی برای من به وجود آمد.

 

متأسفانه شوهرم چند ماهی بیکار شده بود و شرایط اقتصادی خوبی نداشتیم، بگو مگوهای زیادی با شوهرم داشتم البته او پیگیر کار دیگری بود.

 

روز پنج شنبه ،حدود ساعت 1500 طبق معمول تصمیم گرفتم برم سراغ واتس آپ، پیام های آشنایان را بخوانم و پاسخ دهم ، واقعیتش دلم خیلی گرفته بود و احساس خوبی برای آینده نداشتم، همسرم با دوستانش بیرون بود و پسر خردسالم خیلی ناز و شیرین خواب بود ، وقتی توی خواب نگاهش می کردم دلم از این وضعیت زندگی ام آتیش می گرفت، البته پدر و مادرم هر وقت نیاز به کمک مالی داشتیم در حد توانشون به ما کمک می کردن ،رفتم سراغ گوشی و الگوی رمز گوشی را وارد کردم،اینترنت را فعال و برنامه واتس آپ را گشودم.

 

پیامی در واتس آپ به این شرح برای من ارسال شده بود که من فالگیر هستم، یکی از دوستان شما را معرفی کرد، من نذر بخت گشایی، رفع گرفتاری و ابطال سحر برای خانم های متأهل و مجرد دارم، عکس و فیلم خصوصی خودم و تصاویر نظرات مشتریان در تلگرام را برایت می فرستم، تماس کوتاه هم می گیرم تا مطمئن شوی خانم هستم،اطلاع دارم که مشکلات عدیده ای در زندگی زناشویی داری،عکس و فیلم خصوصی خودت را برایم بفرست تا به واسطه دعا و علوم غریبه گشایش های شگفت انگیزی در زندگی تو انجام گیرد.

 

متأسفانه با چرب زبانی های این تبهکار اغفال شدم، همچنین مطابق درخواست او اقدام به معرفی چند نفر از دوستان و آشنایان کردم که گرفتاری های خاصی در زندگی شان داشتند و من اطلاع داشتم.

 

متأسفانه پس از گذشت 3 ماه این شخص حقه باز شروع به تهدید و اخاذی از من و سایر فریب خوردگان کرد و گفت اگر شکایت کنید تصاویر خصوصی شما در فضای مجازی منتشر خواهد شد، بله اعتماد بیجا و باورهای غیر الهی حسابی برای ما مشکل ساز شده بود، در حالی که چشمانم از اشک پشیمانی و حماقت خیس بود با افراد آشنا و فریب خورده صحبت کردم تا اقدام به شکایت و مراجعه به پلیس فتا کنیم.

 

البته من و یکی از دوستان تنها اقدام به شکایت کردیم، البته عده ای هم تسلیم این باج خواهی شده و مبالغی را برای این شیاد پلید واریز کرده بودند.

 

پس از گذشت مدتی کوتاه با اقدامات فنی و کارآگاهی کارشناسان پلیس فتا این شیاد شناسایی و دستگیر ،همچنین تجهیزات دیجیتال شخص مذکور توقیف شد، جالب اینجا بود که متهم اقدام به داستان سازی و دروغ پردازی به این شرح می کند که من آن فریب فالگیر و رمال جعلی نیستم، به انگیزه شریک شدن در ثواب گشایش با آن شخص ناشناس از طریق تلگرام آشنا و همکاری کردم، بنابراین آن فرد حیله باز و مکار از طریق شماره سیم کارت دوم اینجانب و دریافت کدهای فعال سازی اقدام به نصب واتس آپ و تلگرام کرد، طبق خواسته فالگیر با قربانیان تماس کوتاهی داشتم، حتی گاهی اوقات به سیم کارت آنها در قالب پیامک فراخوان همکاری ارسال می کردم، از این عمل مجرمانه و چت های انجام شده بی اطلاع هستم،هیچ مستنداتی و شماره ای از شخص تبهکار برای اثبات این ادعا ندارم!

 

البته شواهد و مدارک دیجیتال حاصله پلیس فتا بسیار محکم بود و سرانجام متهم به جرایم انجام شده اعتراف کرد.

 

به سایر فریب خوردگان هم برای شکایت اطلاع رسانی و خوشبختانه مبالغ اخاذی شده عودت شد،فیلم ها و تصاویر خصوصی افراد فریب خورده هم توسط کارشناس پلیس فتا حذف و این شخص برای کسب تکلیف به دادسرا فرستاده شد.

 

البته پس از این قضیه من و همسرم برای مدتی به مشاوران مجرب خانواده و کارشناسان مذهبی مراجعه کردیم و با دریافت راهنمایی و ارشادهای بسیار اثربخش و اقدامات کافی،به لطف خالق عدالت و انسانیت موفق به عبور از گرفتاری های زندگی شدیم.

 

هشدارهای پلیس

1- در زمان گرفتاری ها و پیدایش گره های زندگی از راهکارهای متعارف منطقی و الهی بهره گیرید،شیادان و فریبکاران در فضای مجازی با عناوین رمال و فالگیر اقدام به شناسایی یا تله گذاری برای فریب اشخاص می کنند که منجر به تهدید و اخاذی می شود.

 

2- بهره گیری از مشاوران مجرب خانواده، کارشناسان مذهبی، پزشکان متبحر یا سازمان بهزیستی بهترین و کارسازترین انتخاب برای گره گشایی از مشکلات زناشویی به جهت دریافت راهکارهای علمی و اقدامات لازمات شد.

 

3- در پیام رسان های فضای مجازی از ارسال عکس و فیلم های خصوصی به هر بهانه ای پرهیز کنید، زیرا تبهکاران سایبری برای عملی سازی نقشه های مجرمانه به اطلاعات خصوصی شما بسیار نیازمند هستند.

 

4- در فضای مجازی هر چیزی قابل جعل و شبیه سازی است پس لطفاً خوش باور و عجول نباشید، برای پیشگیری از اتفاقات ناخواسته اقدام به تحقیق و بررسی دقیق موضوع برای اطمینان از صحت ادعا و پیشنهادات سوژه کنید.

 

5- مجرمان سایبری برای فرار از قانون و محکومیت از هویت های پوششی استفاده می کنند تا افراد دیگری به جای آنها در معرض اتهام قرار گیرند، بنابراین هوشیار و محتاط باشید تا مجرمان از طریق شما، موفق به اقدام مجرمانه نشوند.

 

6- از ارائه اطلاعات شخصی و شرح زندگی دیگران به افراد ناشناس پرهیز کنید زیرا برخی از جرم های نوظهور به واسطه شبکه سازی و همکاری قربانیان گسترش می یابد.

 

7- به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنید.

 

 

نگارنده : سروان  محمد رضا سواری، کارشناس اجتماعی پلیس فتا استان هرمزگان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/12/05
اگه اون رمال از خدا بی خبر قادر به گشایش کار بود گشایش تو کار خودش ایجاد می کرد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.