2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نقد سریال دلدار ؛باز هم عشق میان فقیر و غنی

نقد سریال دلدار ؛باز هم عشق میان فقیر و غنی

برادران محمودی در انتخاب بازیگران سریال دلدار دست به چند انتخاب تکراری زده‌اند. محمدرضا غفاری که در سریال «سایه‌بان» یکی از نقش‌های مهم سریال را بازی می‌کرد، در «دلدار»نیز نقش شخصیت اصلی را برعهده دارد.

دوات آنلاین-نوید و جمشید محمودی دو برادر فیلم ساز اهل افغانستان که در سینما بیشتر با فیلم «چند متر مکعب عشق» شناخته می‌شوند، این شب‌ها سریال دلدار را روی آنتن شبکه 2 دارند. سریالی که شباهت‌های زیادی به مجموعه «سایه‌بان» ساخته قبلی آن‌ها دارد و مدام ماجرای سریال قبلی را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. در ادامه مطلب به جزئیات شباهت‌های دلدار با «سایه‌بان» پرداخته‌ایم.

 

گروه بازیگران و نقش‌ها

برادران محمودی در انتخاب بازیگران سریال دلدار دست به چند انتخاب تکراری زده‌اند. محمدرضا غفاری که در سریال «سایه‌بان» یکی از نقش‌های مهم سریال را بازی می‌کرد، در «دلدار»نیز  نقش شخصیت اصلی را برعهده دارد. بازیگرانی مانند بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، کمند امیر سلیمانی و  رویا جاویدنیا نیز دیگر بازیگران «دلدار» هستند که در «سایه‌بان» هم حضور داشتند. برای بعضی از آن‌ها، حتی نقش‌های تکراری و مشابه با «سایه‌بان» انتخاب شده. مثلاً محمدرضا غفاری دوباره نقش جوانی مثبت را بازی می‌کند که درگیر یک ماجرای عشقی شده است. رویا جاویدنیا که در سریال «سایه‌بان» در نقش مادر «آرمان» پسر نسبتاً ثروتمند حضور داشت، در «دلدار» هم نقش مادر «رونا»، طرف ثروتمند این قصه عاشقانه را بازی می‌کند. علی اوسیوند در سریال «سایه‌بان» دغدغه بیکار نشدن کارگرهای کارگاه مبل‌سازی‌اش را داشت، در سریال «دلدار» هم صاحب یک فروشگاه مبل‌ است و چنین دغدغه‌ای دارد!

 

بازگشت عشق قدیمی

در سریال «دلدار»، «رونا» عشق دوران دانشجویی‌ «آرش» است که پس از چند سال به طور اتفاقی دوباره سر راه او قرار می‌گیرد. در سریال «سایه‌بان» هم «مژده» با بازی آناهیتا افشار، دختردایی «آرمان» و عشق قدیمی او بود که پس از چند سال به ایران آمده بود. تنها تفاوت ماجرای  سریال دلدار در مقایسه با «سایه‌بان» این است که «آرمان» دلباخته دختری به نام «سارا» شده بود و دیگر به «مژده» علاقه‌ای نداشت، اما «رونا» و «آرش» همچنان به یکدیگر علاقه دارند.

 

قصه عشق فقیر و غنی

ماجرای تقابل عشق فقیر و ثروتمند، موضوعی است که مانند قصه «سایه‌بان» در سریال «دلدار» هم دیده می‌شود. «آرش» برنامه‌نویس بااستعدادی است که با موتور مسافرکشی می‌کند اما «رونا» دختر ثروتمندی است که با حمایت مالی پدرش، برای خود کسب‌وکاری راه انداخته است. در سریال «سایه‌بان» هم «آرمان» نسبت به «سارا» که خیاطی می‌کرد و برادرش که کارگر ساده‌ای بود، وضع مالی بسیار بهتری داشت. در سریال دلدار تنها به جای عشق پسر ثروتمند به دختر فقیر، شاهد عشق دختر ثروتمند به پسر فقیر هستیم. اصل قضیه ثابت است.

 

منبع: خراسان- مائده کاشیان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/03/25
بازی محمدرضا غفاری خیلی زیبا بود و همچنین رونا
ناشناس 1398/03/18
عالی بود پایان خوبی هم داشت بسیار نکته های ظریف اموزشی توی فیلم داشت همه چی خوب بود عالی 👏
دریا 1398/03/17
از وجب به وجب بدبختیها و مشکلات مردم که روز به روز بیشتر هم میشود فیلمنامه بنویسد و‌ در ماه رمضان هم پخش کنید و در انتها هم انواع سیمرغ های بلورین و ... درو کنید . علت دوری مردم از سینما و تلویزیون داخلی همین است و بس .
ناشناس 1398/03/17
بسیار سریال اموزنده ای بود هم برای والدین و هم جوانان من که هربار دیدم از بازی خوب بازیگران هنرمندش لذت بردم
فرزانه سالاری 1398/03/17
درسته وافقم باید جدید تر می بود فیلم ایرانیه دیگه همش تکراری
فرزانه سالاری 1398/03/17
موافقم اما شاید منظور این نبوده ولی اره از فیلم ایرانی چه
cnbcjgsf@gmail.com 1398/03/16
فیلم هندی
فرید 1398/03/11
برای یک بار دیدن هم نمی ارزد . از صفر تا صد فیلمنامه کلیشه ایی و تکراری ست و نه تنها فاقد نکات آموزنده است ؛ بلکه بالعکس .
ناشناس 1398/03/10
من عاشق اون جائیش هستم که پونه با باباش تلفنی صحبت میکنه😂😁
دریا 1398/03/08
باید پیش چه کسی شکایت برد که بابا دیگه ما از پخش اینگونه سریالها با تم عاطفی و عاشقی و جنگ و جدل و بحث و ناسزا و ... دیگه واقعا خسته شدیم ؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.