2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نشتارود ؛یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در استان مازندران

نشتارود ؛یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در استان مازندران

اين شهر از طريق سواحل و مناطق كوهستاني متصل به تنكابن است و از خواص مشترك آب و هوايي و مناطق سر سبز جنگلي از نظر اقليمي و جغرافيايي برخوردار است.

دوات آنلاین-اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید حتما رفتن به شهر نشتارود را هم در برنامه خود بگنجانید. نشتارود شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری بسیار است.

 

نشتارود با در فاصله ۵ کيلومتري شمال شرقي شهرتنکابن واقع در ۵۱ درجه و ۳ دقيقه طول شرقي و۳۶ درجه و۴۶ دقيقه عرض شمالي و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۳۲ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد.

 

وجه تمسیه

نشتا به معني نشت آب بوده و به دليل چشمه ها و رودخانه هاي فراوان در منطقه به ويژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود ناميده شد.

جاذبه های تاریخی و گردشگری

پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود

منطقه جنگلی دینار سرا

مرداب نشتارود

منطقه جنگلی سفید آب و کوه سر

منطقه ییلاقی داغ کوه

آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا

اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران

سواحل ماسه ای وزیبای دریای خزر

منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله

موزه دیدنی حیات وحش خشکه داران

حمام سنگی باستانی مکرود

نشتارود بعلت نزديكي مناطق سرسبز كوهستاني به سواحل درياي خزر در فصل گرما و تعطيلات از هواي مطبوع و ملايمي برخور دار است كه بسياري از هموطنان به منظور تفرج و استراحت به مراكز ديدني و گردشگري اين شهر روي مي آورند. اين شهر از طريق سواحل و مناطق كوهستاني متصل به تنكابن است و از خواص مشترك آب و هوايي و مناطق سر سبز جنگلي از نظر اقليمي و جغرافيايي برخوردار است.

 

نشتارود در فاصله ۵ كيلومتري شمال شرقي شهر تنكابن قرار دارد . نشتارود نامي است قديمي با پيشينه اي بيش از ۲ قرن و شهري است سر سبز و كوچك كه در سال ۱۳۳۵ داراي شهرداري مستقل شده است . اين شهر توريستي و گردشگري با جاذبه هاي وصف ناپذير در ساحل روياي و زيباي درياي نيلگون خزر و زير دامنه جنگل سر سبز البز شمالي واقع است . شهر سبز ساحلي نشتارود به واسطه قابليتهاي بي شمار گردشگري و برخورداري از منابع و مواهب طبيعي و جلوه هاي بي بديل آفرينش ( جنگل و دريا ) همچون نگيني در غرب مازندران در سرزمين شمال مي درخشد .

 

شهر سبز ساحلي نشتارود با بهره مندي از كم نظيرترين جاذبه هاي گردشگري ، مناطق چشم نواز و مرداب سحرانگيز از زيباترين جلوه هاي گردشگري و اكوتوريسم برخوردار است.

 

آنچه كه در پي بيان خصوصيات فوق العاده طبيعي و جغرافيايي منطقه نشتارود بايد به آن بپردازيم وجود بافت فرهنگي و اجتماعي آرام و خوبي است كه برخواسته از شعور و ادب مردم آن ميباشد. مهمان نوازي و ادب اجتماعي مسولان و شهروندان موجب گرديده است تا گروه عطر ياس علاوه بر انتخاب اوليه محل سرمايه گذاري خود بمنظور توسعه و گسترش فعاليتهاي توليدي و گردشگري نيز بفكر ايجاد طرحهاي كاملتر و بزرگتري در اين مننطقه باشد و با توجه به اينكه سياست هاي كلان وخرد در بخش توسعه صنعت گردشگري از سالها پيش بطور جدي مورد حمايت دولت محترم جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته. لزوم برنامه ريزي و استفاده بهتر و بيشتر از مناطق اين چنيني ضروري و اجتناب نا پذير است.

 

منبع: سایت سیری در ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.