2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چرا برخی دختران ترجیح می‌دهند با مردان میانسال اما پولدار ازدواج کنند؟

چرا برخی دختران ترجیح می‌دهند با مردان میانسال اما پولدار ازدواج کنند؟

ملاک های افراد برای ازدواج متفاوت است اما در اکثر دختران ملاک هایی مثل رسیدن به بلوغ فکری و عاطفی، داشتن استقلال مالی، جا افتادگی، داشتن درک بالای طرف مقابلشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوات آنلاین-در اکثر موارد دیده شده است که افراد در میانسالی به پختگی و تجربه هایی دست پیدا می کنند که باعث می شود دختران به سمت این افراد کشش داشته باشند اما این مسئله دلیل موجهی برای چنین انتخاب هایی نیست لذا ما در ادامه به دلایل عمده ی دختران برای ازدواج با مردان میان سال می پردازیم و نکات منفی و مثبت آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

ملاک های افراد برای ازدواج متفاوت است اما در اکثر دختران ملاک هایی مثل رسیدن به بلوغ فکری و عاطفی، داشتن استقلال مالی، جا افتادگی، داشتن درک بالای طرف مقابلشان از اهمیت بالایی برخوردار است. اینها مواردی است که کمتر در جوانان کم سن و سال دیده می شود؛ پسری که در آستانه ی 23-24 سالگی قرار دارد و تازه فارغ التحصیل شده و شغلی پیدا کرده است مسلما نسبت به مردی که در سن 45-50 سال قرار دارد از نظر مالی بسیار پایین تر است و حتی به دلیل حضور کمرنگش در اجتماع مانند مرد میان سال به بلوغ فکری و اجتماعی و حتی عاطفی نرسیده است؛ البته که این مورد در همه ی افراد یکسان نیست اما در اکثر موارد دیده شده است که افراد در میان سالی به پختگی و تجربه هایی دست پیدا می کنند که باعث می شود دختران به سمت این افراد کشش داشته باشند اما این مسئله دلیل موجهی برای چنین انتخاب هایی نیست لذا ما در ادامه به دلایل عمده ی دختران برای ازدواج با مردان میان سال می پردازیم و نکات منفی و مثبت آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

پدر می‌خواهید یا شوهر؟!

پول، عشق، نیاز عاطفی، ناپختگی یا هر دلیل دیگری که داشته باشد، باز هم دلیل نمی‌شود با دیدن مردی مسن که همسری بسیار جوان‌تر از خود دارد، با تعجب نگاهش نکنیم.

 

چه دلایلی سبب می‌شود دختری جوان با مردی مسن ازدواج کند؟ مردی که می‌تواند جای پدر یا گاهی پدربزرگ او باشد. این سؤالی است که در مواجهه با چنین زوج‌هایی به ذهن می‌رسد.

 

سمیرا شیخی، روانشناس و مشاور خانواده به نکات جالب توجهی در این رابطه اشاره می‌کند: «البته به لحاظ روانشناسی تأیید شده نیست که بگوییم افراد با چه کسی ازدواج کنند یا آنها را از ازدواج با شخصی منع کنیم. این مسأله کاملاً به دو طرف بستگی دارد. در واقع به تعداد آدم‌ها، روانشناسی وجود دارد. ما در مشاوره قبل از ازدواج، به پختگی دو طرف تأکید داریم و سن عقلی را در نظر می‌گیریم. به عنوان مثال ممکن است آقایی 40 ساله باشد اما سن عقلی او در حد 30 سال. در این صورت اگر بخواهد با دختری 20 ساله ازدواج کند، از نظر ما بلامانع است چون از لحاظ ادراک و هوش هیجانی همسطح هستند. البته نتیجه‌گیری در مورد سن عقلی، منوط به برگزاری جلسات با مشاور خانواده و انجام تست‌های مربوط است.»

 

شیخی ادامه می‌دهد: «اینکه چرا دختران و زنان جوان با مردانی بسیار مسن‌تر از خود ازدواج می‌کنند، دلایل مختلفی دارد. بسیاری از دخترها به دلیل اینکه پدر خود را زود از دست داده‌اند یا رابطه عاطفی محکمی با پدرشان نداشته‌اند، از حمایت‌های لازم برای رشد، بهره کافی نبرده‌اند. بنابراین به دنبال یافتن همسری هستند که نقش حمایتگر داشته باشد که این ویژگی معمولاً در مردانی که سن‌شان خیلی از آنها بیشتر است وجود دارد. دلیل دیگر، کاملاً مالی و انتفاعی است. مردان مسنی که به ازدواج با دختران جوان اقدام می‌کنند، معمولاً وضع مالی خوبی دارند و از اینکه پول‌شان را برای رفاه همسر جوان‌شان خرج کنند، هیچ ابایی ندارند. برخی زنان جوان هم این حمایت مالی را به معیارهای دیگر ترجیح می‌دهند. برخی دیگر از دختران که معمولاً کم سن و بی‌تجربه‌اند، دنبال عشق هستند و دلشان می‌خواهد آن را به هر قیمتی به دست آورند. مردان مسن که باتجربه‌اند می‌توانند حمایت‌های روانی و عاطفی از این دختران جوان داشته باشند و به همین دلیل مورد توجه آنها قرار می‌گیرند.»

 

ازدواج با مردان میانسال بخاطر عدم اعتماد به پسران جوان

دکتر امیرمحمود حریرچی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره گفت: دخترانی که به ازدواج با مردان میانسال تمایل دارند، اغلب دختران بالای ۳۰ سال هستند که برای تامین زندگی نمی‌توانند به پسران جوان اعتماد کنند. همچنین خشونت در پسران جوان بسیار بالاست، بنابراین دختران به سمت مردی می‌روند که رفتار محبت‌آمیز داشته باشد.

 

وی درباره ی افزایش ازدواج مردان بالای ۶۰ سال گفت: در جایی زندگی می‌کنیم که آدم‌ها بسیار تنها هستند و در واقع برای فرار از این تنهایی کارهای مختلفی انجام می‌دهند. افراد در جامعه ایران سعی می‌کنند؛ برای فرار از تنهایی شرایطی را فراهم کنند که این نوع از ازدواج‌ ها نیز به همین مسئله مربوط است.

 

او با اشاره به اینکه مسئله ازدواج مردان بالای ۶۰ سال را می‌توان از زاویه‌های مختلف اجتماعی نگاه کرد، ادامه داد: ازدواج با مردان میانسال در طبقات مرفه جامعه با توجه به اینکه امکانات در این طبقات بیشتر است و این دختران نیز توقعات مالی واقتصادی زیادی دارند، راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

 

اما دلایل دختران برای ازدواج با مردان میان سال به این موارد ختم نمی شود و ممکن است عوامل دیگری در این ازدواج دخیل باشد:

 

او خوش‌تیپ‌ترین مرد روی زمین است

مردها در یک دوره سنی، ظاهری پیدا می‌کنند که برای بیشتر خانم‌ها جذابیت دارد. موهای جوگندمی و پوشیدن لباس‌های مرتب و متوازن، باعث می‌شود که گاهی بیشتر از دوران جوانی‌شان طرفدار پیدا کنند. همین ظاهر خوشایند کافی است تا زن‌ها در اولین برخورد پیشنهاد ازدواج آنها را رد نکنند و حتی به مردی که سال‌ها با آنها اختلاف سنی دارد، اجازه دهند که از پیشنهادش دفاع کند.

 

زندگی‌اش را به پایم می‌ریزد

مردهایی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند، دوست دارند به هر طریقی شریک زندگی‌شان را از خود راضی نگه دارند و با کوتاهی‌هایشان این فاصله را به همسر خود یادآوری نمی‌کنند. آنها نه‌تنها از لحاظ مالی چیزی را از زن جوان‌شان دریغ نمی‌کنند، بلکه با مدام به گردش و تفریح بردن او، جایی برای کسالت در این رابطه نمی‌گذارند.

 

پولدار و جا افتاده است

روبه‌رو شدن با مردی که از نظر مالی به موفقیت و ثبات رسیده، برای بیشتر زن‌ها خوشایند است. مردی که پا به میانسالی گذاشته، احتمالا شرایط مالی بهتری دارد و از خرج کردن پولش برای یک عشق جوان، ابایی ندارد. جیب قدرتمند این مرد‌ها، بسیاری از زنان را به سمت آنها جلب می‌کند و باعث می‌شود که در گرفتن پاسخ مثبت از زنی که با او اختلاف سنی زیادی دارد، موفق شود.

 

صبورتر است

با بالاتر رفتن سن یاد می‌گیرید برای رسیدن به هدف باید صبر داشته باشید و یک شبه نمی‌توان به خواسته‌ها رسید.

 

عادت‌های جاافتاده‌ای دارد

هر چه سن بالاتر می‌رود عادت‌ها و رفتارها در وجودمان جاافتاده‌تر می‌شوند. مردی که در زندگی خود به میزانی از موفقیت و رضایت دست پیدا کرده و با شیو‌ه‌ی زندگی خودش راحت است احتمالا عادت‌های نسبتا خوبی دارد که با وجودش عجین شده‌اند. شما دیگر نیازی ندارید عادت‌های خوبی را برایش جا بیندازید. اگر خوش شانس باشید و نتوانید خصوصیت بد بزرگی در او پیدا کنید، پس می‌توانید درس‌های ارزشمندی از او بگیرید.

 

قبل از ازدواج با مرد میانسال به این توصیه ها توجه کنید

اگر بنا به هر دلیلی که در بالا ذکر آن گذشت بر تصمیمتان برای ازدواج با مرد میان سال مصمم هستید به این نکته توجه داشته باشید که ازدواج با مرد میان سال مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت چرا که وجود فاصله سنی زیاد باعث می شود که زن و شوهر نتوانند به خوبی یکدیگر را درک کنند و دنیایشان فاصله زیادی با هم دارد.

وقتی که فاصله سنی بین زن و شوهر زیاد باشد، هریک در دوره ای از زندگانی به سر می برند که به لحاظ قوت و توان بدنی متفاوت با دیگری است مثلاً زنی که 35 سال دارد، در دوران جوانی و سرزندگی به سر می برد و همسر او که در 60 سالگی است به مرز پیری رسیده است.

اگر زن بخواهد گاهی جوانی کند یا کمی سراغ تفریحات شاد و پرهیجان برود ممکن است همسرش خیلی همراه نباشد و ترجیح دهد در خانه بماند.

ممکن است بعداز مدتی حوصله نداشته باشد شاهد بزرگ شدن زن باشد یا آزمون و خطاهای زن برای به دست آوردن شغل، جایگاه اجتماعی، حل مشکلات شخصی و ارتباطی اش را نتواند تحمل کند.

گاه وجود فاصله های سنی زیاد باعث می شود که برخی از مردان، سوءظن هایی نسبت به همسر خود پیدا کنند و ممکن است حتی نتوانند دلایلی هم برای اینگونه افکار خود بیاورند.

فرد کوچکتر دچار نوعی رودربایستی رنج آور است و نمی تواند به راحتی مشکلات کوچک و گاه بچگانه اش را با همسر خویش در میان بگذارد، لذا حرف های ناگفته بسیاری دارد.

جاافتاده بودن سن مرد می تواند او را به همسری کنترل گر تبدیل کند که مدام برای همسرش تعیین تکلیف می کند.

گروهی از کارشناسان موسســـه تحقیقــات جمعیت شناسی ماکس پلانک طی بررسی های خود متوجه شده اند وجود اختلاف سن بین زنان و شوهران تاثیر منفی بر عمر زنان دارد.

ممکن است گاهی به دلیل اختلاف سنی زیاد زن خجالت بکشد شوهرش را در جمع جوانان ببرد یا به دوستان و اقوام جوانش معرفی کند.

 

منبع: تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.