2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب

رنگهایی را باید برای اتاق خواب استفاده کرد که نه خیلی تیره باشند و احساس کرختی و غم به فرد بدهند و نه خیلی روشن و شاد باشد که فرد را شاداب کرده و خواب او را تحت تاثیر قرار دهد.

دوات آنلاین-آبی، مرجانی و صورتی  سه رنگ خاصی است که می‌توانید با ترکیب آنها با رنگهای دیگر یک اتاق خواب زیبا داشته‌ باشید.

باید توجه داشت که اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت‌های خانه است چرا که همه خستگی روزانه را به این اتاق می‌بریم و باید وقتی از این اتاق بیرون  می‌آییم خستگی‌مان کاملا از بین رفته‌ باشد و بتوانیم خودمان را برای یک روز پرکار آماده کنیم.

محمد گودرزی، دکوراتور درباره اینکه چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است به دوات آنلاین توضیح می‌دهد:

 

رنگهایی را باید برای اتاق خواب استفاده کرد که نه خیلی تیره باشند و احساس کرختی و غم به فرد بدهند و نه خیلی روشن و شاد باشد که فرد را شاداب کرده و خواب او را تحت تاثیر قرار دهند. برای اتاق خواب بهتر است از ترکیب چند رنگ استفاده کنیم و این رنگها هرچه آرام‌بخش‌تر باشد بهتر است.

یکی از رنگهایی که آرامش‌بخش است و به فرد برای رسیدن به یک خواب آرام و استراحت کمک می‌کند رنگ آبی است. این رنگ را می‌توان با چند رنگ از جمله کرم ترکیب کرد. رنگ آبی با رنگ عنابی بسیار زیباست.

 

رنگ مرجانی یکی دیگر از رنگهایی است که می‌توان به عنوان رنگ اصلی اتاق خواب استفاده کرد. این رنگ بسیار آرامش‌بخش است، کسانی که به رنگ مرجانی علاقه زیادی دارند شخصیت آرام و مهربانی دارند. به طور کلی رنگهای برگرفته از دریا به خاطر آرامشی که به فرد منتقل می کنند برای اتاق خواب مناسب هستند. رنگ مرجانی را می‌توانید با آبی آسمانی یا کرم و سرمه‌ای ترکیب کنید و فضای آرامی برای خود بسازید.

صورتی هم رنگ مناسبی برای اتاق خواب است. ترکیب کرم و صورتی یا کرم و سرمه‌ای هم بسیار زیباست و هم فضای آرامش‌بخشی را درست می‌کند. صورتی را با قهوه‌ای یا سفید هم می‌توانید ترکیب کنید اما ترکیب مورد علاقه من کرم و صورتی است. توجه داشته‌ باشید قرار نیست در همه وسایل اتاق خواب از ترکیب بندی رنگی که گفته شد استفاده شود. وسایل چوبی اتاق خواب در اکثر مواقع قهوه‌ای روشن یا سوخته است یا اینکه از رنگ سفید در آنها استفاده شده‌است.

شاید رنگ وسایل چوبی چندان به چشم نیاید اما شکست رنگی که ایجاد می‌کند خودبه خود نوعی زیبایی را به اتاق می‌دهد .

 

یادتان باشد پرده و روتختی می‌توانند نقش مهمی در رنگ اتاق خواب داشته باشند. علاوه بر دیوارها باید روی رنگ پرده و روتختی هم تمرکز کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.