2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کارهای ساده‌ای که استرس زنان خانه‌دار را کاهش می‌دهد
یک روان‌شناس مطرح کرد:

کارهای ساده‌ای که استرس زنان خانه‌دار را کاهش می‌دهد

مادرها باید بدانند فرزندان بزرگ شده و از آنها جدا می‌شوند و زندگی خود را ادامه می‌دهند بنابراین کنار رسیدگی و بزرگ کردن بچه‌ها که کاری بسیار لذت‌بخش است باید خانم‌ها سرمایه‌ای معنوی هم برای خود درست کنند و برای خودشان هم وقت بگذارند و کارهای مورد علاقه‌شان را دنبال کنند.

دوات آنلاین-یک تحقیق دانشجویی نشان داده‌ است افرادی که شغلهایی مرتبط با هندسه و ریاضی دارند که با هنر آمیخته است بسیار کمتر دچار استرس شده و راحتتر می‌توانند اضطراب خود را کنترل کنند.

 

مشاغلی مانند نجاری، طراحی ، خیاطی، بافندگی از جمله مشاغلی هستند که اگر به آن مشغول هستید دچار استرس کمتری می شوید.

 

عاطفه کشاورزی روان شناس به دوات آنلاین می‌گوید:یکی از بهترین راههایی که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند تمرکز بگیرند و از خستگی‌ها و استرس‌های روزانه که گاه زندگی آنها را مختل می‌کند دور شوند بافندگی است. تمرکز  روی اینکه دانه‌های تن‌پوش بافتنی درست باشد باعث می شود فکر کردن به مسائل استرس زا در آنها کم می‌شود. بافتنی باعث می‌شود حرکات دست ریتم بگیرد و شوق ساختن و تمام کردن یک چیز می‌تواند فکر‌های آزاردهنده را از آنها دور کند. تماس چشمی انسان با رنگها و شکل و مدل دادن به آنها و دیدن حاصل کار در بدن عزیزان به فرد هدف می‌دهد. ضمن اینکه این کار به ترشح هرمون آدرنالین که کنترل کننده استرس است کمک زیادی می‌کند. درگیر شدن با اشتباهات حین بافت یا خیاطی باعث می‌شود فرد به طور ناخودآگاه به دنبال راه حل بگردد و اشتباهی را که انجام داده با یک ترفند یا راه حل جدید جبران کند. این امر باعث می‌شود همین فرمول را در زندگی مشترک نیز استفاده کند.

این روان شناس ادامه می دهد: متاسفانه بسیاری از مشکلات خانم‌های خانه‌دار این است که هدفی در زندگی بجز بزرگ کردن بچه‌ها و تمیز کردن خانه ندارند و همین امر باعث می‌شود  افسردگی و استرس زیاد و تکرار کارها آنها را فرسوده کند و اینکه فرزندانشان بالاخره یک روز خانه را ترک می‌کنند آنها را ازار دهد.. مادران باید بدانند فرزندان بزرگ شده و از آنها جدا می‌شوند و زندگی خود را ادامه می‌دهند بنابراین کنار رسیدگی و بزرگ کردن بچه‌ها که کاری بسیار لذت‌بخش است باید خانم‌ها سرمایه‌ای معنوی هم برای خود درست کنند و برای خودشان هم وقت بگذارند و کارهای مورد علاقه‌شان را دنبال کنند. بافندگی، خیاطی و کتاب خواندن علاوه بر اینکه تمرکز را در خانم‌ها بالا می‌برد، باعث می‌شود خانواده‌ هم بدانند خانم‌ها در نقش مادر یا همسر برای خود وقت می‌گذارند.

 

حتی افرادی هستند که با کتاب‌خوانی و بافندگی توانسته‌اند ضربات ناشی از مرگ عزیزان را کنترل کنند و سوگ را پشت سر بگذارند، خانم‌هایی که به یک شغل خانگی مانند بافندگی یا خیاطی روی می‌آورند ذهن منظم‌تری دارند و به اعضای خانواده هم بهتر می‌توانند کمک کنند.

این روان شناس در ادامه می گوید: بافندگی و درست کردن طرح‌های بافت و فکر کردن به رنگها می‌تواند فرد را خلاق‌تر کند ضمن اینکه می‌تواند به داشتن یک شغل خانگی و کمک کردن به هزینه‌های خانواده هم کمک کند.

 

زنانی که شغل خانگی دارند برای شوهران خود می‌تواند یاران بهتری باشند و در تصمیم‌گیری‌ها به آنها بهتر کمک می‌کنند. این افراد در برخورد با شرایط سخت به جای مایوس شدن به دنبال راه حل هستند.

 

بنابراین اگر زنی هستید که شغلی خارج از خانه ندارید یا حتی اگر شاغل هستید و به دنبال راهی برای بالا بردن تمرکزتان هستید  کتاب‌خوانی، بافندگی و خیاطی را در کارهای روزمره زندگی خود قرار دهید تا استرس تان کم شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.