2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
یوگا؛ ورزشی برای سلامت کلیه‌ها

یوگا؛ ورزشی برای سلامت کلیه‌ها

اکثر بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی از افسردگی رنج می برند و تحمل مصرف داروهای ضدافسرگی را ندارند. یوگادرمانی همراه با مدیتیشن و پرانایاما (یوگا هندی) به کنترل افسردگی در این بیماران کمک می کند.

دوات آنلاین-یوگا از جمله ورزش‌هایی است که نه وقت زیادی می‌گیرد و نه هزینه‌بر است و هر کسی در خانه هم می‌تواند این ورزش را انجام بدهد. درباره فواید جسمانی و روانی یوگا تاکنون مطالب زیادی منتشر شده اما تحقیقات تازه نشان داده یوگا برای کلیه‌ها هم مفید است.

 

تاثیرات یوگا بر کنترل دیابت در بیماران کلیوی: درمان منظم با یوگا به افزایش کنترل متابولیک قندخون، فشارخون و چربی ها کمک می کند. این کنترل قندخون به طورمستقیم منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری کلیوی ناشی از دیابت می شود که در ۳۰ درصد تمام دیابتی ها متداول است. کنترل بیشتر قندخون همراه با یوگا موجب بهبود عملکرد کلیه ها در کنار سایر معیارها می شود.

 

یوگا موجب کنترل فشارخون در بیماران کلیوی می شود: ۸-۵ میلیمتر کنترل فشارخون در صورت انجام یوگا مشاهده می شود. کنترل فشارخون رکن اصلی درمان نارسایی کلیوی است.

 

یوگا به بیماران کلیوی مبتلا به بیماری قلبی کمک می کند: بیماری قلبی ۱۰ تا ۱۰۰ بار بیشتر در بیماران کلیوی شایع است، از اینرو یوگا منجر به بهبود ضربان قلب، فشارخون و کلسترول می شود و در نتیجه احتمال بیماری قلبی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی کاهش می یابد.

 

تاثیر یوگا بر افسردگی در بیماران کلیوی: اکثر بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی از افسردگی رنج می برند و تحمل مصرف داروهای ضدافسرگی را ندارند. یوگادرمانی همراه با مدیتیشن و پرانایاما (یوگا هندی) به کنترل افسردگی در این بیماران کمک می کند.

 

بیماری کلیوی و استخوان درد: بیماران کلیوی به دلیل تاثیر متابولیک و عدم تعادل هورمونی در غدد درون ریز در بیماران کلیوی، از درد رنج می برند و از آنجائیکه نمی توانند مُسکن مصرف کنند، یوگادرمانی در کاهش علائم شان تاثیر دارد. حتی یوگا درمانی به کاهش علائم بیماران دیالیزی هم کمک می کند

 

منبع: مهر

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.