2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
انتقام‌گیری اینترنتی خواستگاران ناکام

انتقام‌گیری اینترنتی خواستگاران ناکام

خواستگاران شکست‌خورده که دست به انتقام‌گیری اینترنتی زده بودند توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شدند.

دوات آنلاین-خواستگاران شکست‌خورده که دست به انتقام‌گیری اینترنتی زده بودند توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شدند.

 

دختر جوانی چند روز قبل به همراه مادرش به پليس فتای استان خراسان شمالی مراجعه کرد و گفت: شخصی با ارسال پیامک‌های تهدید آمیز از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید و مزاحمت‌های بی‌مورد برای من و خانواده‌ام می‌کند. او تهدید کرده اگر با وی ازدواج نکنم مرا در ملاء عام و محل ورودی دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد از طرفی وی تصاویر شخصی که از من داشته برای دیگر خواستگارانم ارسال و آنها را از ازدواج با من منع کرده است.

 

کارشناسان پلیس با توجه به حساسیت موضوع، پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام يکسري اقدامات فني و اطلاعاتي موفق به شناسایی متهم شدند و او را دستگیر کردند.

 

طی تحقیقاتی که از متهم بعمل آمد او جرمش را انکار کرد اما در نهایت با مشاهده ادله محکم این پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: از حدود یک سال قبل با شاکی ارتباط دوستانه داشتم و قرار بر این بود که بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی با همدیگر ازدواج کنیم به طوری که مواقعی هزینه مالی دانشگاه وی را پرداخت می‌کردم بعد از مدتی آشنایی نتوانستم طاقت بیاورم و به همراه خانواده‌ام به خواستگاری شاکی رفتم تا وی را رسماً خواستگاریکنم اما بعد از مدتی او مرا طرد کرد و گفت به دلیل برخی مسائل و رفتار‌های غیر متعارف که از من سر زده، مرا به عنوان مرد زندگی قبول ندارد، و دیگر حاضر نیست با من ازدواج کند.در حالی که از این موضوع به شدت ناراحت بودم اقدام به انتقام گرفتن از شاکی و خانواده‌اش کردم.

 

سرهنگ علی اعتمادی، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهم بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: برابر مواد 16، 17 و 18 قانون جرایم رایانه‌ای به شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانید، چرا که هر گونه مزاحمت و انتقام جویی در فضای مجازی جرم بوده و مطابق قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.

 

دومین پرونده

 

در همین حال در پي شكايت دختری از اهالی استان اصفهان مبني بر اينكه فردي تصاوير خصوصي وي را در فضاي مجازي منتشر کرده است، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس قرار گرفت.

 

شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد: مدت 3 سال قبل پسر جوانی از من خواستگاري کرد و در طول اين مدت با وي در ارتباط بودم تا اینکه متوجه شدم او فرد مناسبی برای ازدواج با من نیست و به همین دلیل درخواست او را برای ازدواج رد کردم.

 

ماموران پی بردند خواستگار  شاکی پس از شنيدن پاسخ منفي، تمام تصاوير خصوصي كه در اين مدت از او به دست آورده بود را در فضاي مجازي منتشر کرده است.

 

سرانجام  متهم طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد و  انگيزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام‌جویی از دختر موردعلاقه‌اش عنوان كرد.

 

سرهنگ مرتضوي، رئیس پلیس فتا استان اصفهان  با بیان اينكه متهم برای اقدامات قانوني به دادسرا معرفي شد، افزود: يكي از آسیب‌هایی كه براي شهروندان به‌ویژه خانم‌ها در فضای مجازی به وجود می‌آید انتشار اطلاعات محرمانه و تصاویر شخصي است و در اكثر مواقع نیز مقصر اصلي خود كاربران هستند، زيرا تصاوير خصوصي خود را به‌ راحتی در اختيار افراد غريبه قرار می‌دهند که در این راستا به همه کاربران توصيه می‌کنیم در حفظ و نگهداري اطلاعات محرمانه خود نهايت تلاش و كوشش را داشته باشند و از کشاندن ارتباط مجازی به روابط حقیقی و خارج از عرف جداً خودداری کنند.

 


پیشنهاد سردبیر: بازخوانی پرونده خفاش شب(1)

 

پیشنهاد سردبیر: رفتار درست موقع شک به شوهر

 

پیشنهاد سردبیر: عینک آفتابی چه رنگی بخریم؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.