2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چه کفش‌هایی برای بهار و تابستان مناسب است؟
مینو پدرام ، طراح و استاد دانشگاه توضیح داد:

چه کفش‌هایی برای بهار و تابستان مناسب است؟

کفش بخشی از شخصیت افراد است و بعد ناشناخته شخصیت افراد را به نمایش می‌گذارد. بنابراین انتخاب کفش مناسب یکی از مهمترین پیام‌هایی است که فرد می‌تواند از شخصیت خود به دیگران بدهد.

دوات آنلاین-پا قلب دوم بدن است. حتما این را شنیده‌اید. پس در انتخاب کفش فقط به زیبایی و شیک‌بودن فکر نکنید بلکه کمی هم به راحتی پا و سلامت این عضو بدن توجه داشته باشید. این را مینو پدرام، استاد دانشگاه و هنرمند طراح هم تایید می‌کند. او معتقد است کفش‌های چرم و الیاف از بهترین کفش‌ها و صندل‌ها برای استفاده در تابستان است چراکه هم پا را خنک نگه می‌دارد و هم فرم زیبایی دارد.

 مینو پدرام که سال‌های زیادی است در حوزه طراحی پوشاک فعالیت دارد نکاتی را درباره صندل‌ها و کفش‌های مناسب تابستان که هم شیک باشند و هم راحت به دوات آنلاین گفته‌ است که می‌خوانید:

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در حوزه کفش در ایران اتفاق افتاده‌ است اما این پیشرفت‌ها کامل نبوده و ما نیاز به تلاش بیشتری داریم. با اینکه چرم یکی از صنایع اصلی ما است اما به دلیل اینکه نتوانستیم خوب از آن بهره ببریم بنابراین نتوانستیم کفش‌های خوبی تولید کنیم. چرم یکی از مواد خوب و مناسب برای کفش و صندل و پاپوش‌های راحت‌ است. بعد از چرم الیاف بسیار مهم است و می‌تواند کفش‌های مناسبی را برای ما داشته‌ باشد اما علاوه بر جنس کفش باید به قالب آن هم توجه داشت. متاسفانه بیشتر مردم و تولیدگران سلامت کفش را قربانی زرق و برق آن می‌کنند در حالی‌که ابتدا باید کفشی سالم و راحت برای پا تولید کنیم و بعد به فکر ظاهر آن باشیم.

در فصل بهار و تابستان از آنجایی که فصل گرمی است و به  تن‌پوش و پاپوش‌های خنک نیاز داریم بنابراین پوشیدن کفش‌هایی که همه قسمت‌های آن بسته ‌است توصیه نمی‌شود و توصیه ما این است که از کفش‌هایی که بخش‌هایی از آن باز است و هوا در محوطه پا جریان دارد، استفاده شود.  باید توجه داشت برخی کفش‌ها برای مهمانی و یا یکی دو ساعت پوشیدن مناسب و بسیار هم شیک و زیباست اما نباید در خیابان از آن استفاده کرد. فردی که شاغل است یا مجبور است ساعت زیادی از روز را کفش داشته‌ باشد حتما باید از کفشی استفاده کند که پایش را تحت فشار قرار ندهد و علاوه بر سلامت، زیبایی هم داشته‌ و مناسب لباسی باشد که می‌پوشد. در این خصوص من کفش‌های کنفی یا بندی جلو‌باز را توصیه می‌کنم این کفش‌ها هم زیبایی زیادی دارد و هم خنک است.

زیبایی برخی کفش‌ها بیشتر از استاندارد‌هایش است و قاعدتا برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست. البته در این خصوص باز هم برمی‌گردیم به مساله طراحی. در واقع این وظیفه طراح است که ذائقه مشتری را تغییر دهد و در واقع با حفظ زیبایی، سلامت کفش را هم در نظر بگیرد. متاسفانه می‌بینیم که برخی طراحی‌ها اصلا مناسب استفاده در خیابان نیست اما تولید انبوه این کفش‌ها باعث شده تا مردم خصوصا در تابستان به‌سمت استفاده از این کفش‌ها بروند.

کفش‌هایی که کاملا روی آن باز  یا با بند پوشانده شده‌ است به دلیل اینکه سلامت پا را به خطر می‌اندازد، مناسب استفاده در خیابان نیست. اگر طراحان به جای طراحی‌هایی که سلامت پای مردم را به خطر می‌اندازد از رنگ‌ها و موادی مثل کنف در کفش‌ها استفاده کنند قطعا زیبایی، دوام و سلامت هرسه در کفش وجود خواهد داشت و سلیقه مردم نیز به‌سمت استفاده از این کفش‌ها می‌رود. یادمان باشد کفش بخشی از شخصیت افراد است و بعد ناشناخته شخصیت افراد را به نمایش می‌گذارد اگر فردی مرتب کتانی بپوشد می‌توان تشخیص داد احتمالا فردی پرانرژی و فعال است، همینطور اگر کسی کفش مناسب مهمانی را در خیابان استفاده کند می‌توان تشخیص داد این فرد سطحی و کم‌دانش‌ است. همینطور اگر کفشی کثیف استفاده شود فرد را با شخصیتی غیرمتعارف تشخیص می‌دهند. بنابراین انتخاب کفش مناسب یکی از مهمترین پیام‌هایی است که فرد می‌تواند از شخصیت خود به دیگران بدهد.

 

دکتر پدرام پیش از این درباره اهمیت اکسسوری‌ها در دنیای مد توضیحاتی داده بود که می‌توانید اینجا بخوانید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.