2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
توصیه‌هایی برای زنانی که ناخن می‌کارند
مجتبی قمری متخصص پوست و مو مطرح کرد:

توصیه‌هایی برای زنانی که ناخن می‌کارند

آب و آلودگی زیر مواد جمع می‌شود و به بافت اصلی ناخن آسیب جدی وارد می‌کند و باعث بدفرمی و انواع بیماری در ناخن‌ها می‌شود

دوات آنلاین-رطوبت و آلودگی زیر مواد ناخن مصنوعي جمع می‌شود و به بافت اصلی ناخن آسیب جدی وارد می‌کند و باعث بدفرمی و انواع بیماری در ناخن‌ها می‌شود

دوات آنلاین-خانم‌هایی که اقدام به کاشت ناخن می‌کنند تا زمانی که مواد روی دست آنهاست بهتر است زیاد شست‌و شو یا کارهای خانه انجام ندهند چراکه ممکن است ناخن‌ها دچار عفونت شود. این توصیه دکتر مجتبی قمری، متخصص پوست و مو است.
دکتر قمری به دوات آنلاین گفت: کاشت ناخن در آرایشگاه‌ها تخلف نیست اما من به عنوان پزشک آن را توصیه نمی‌کنم. چرا که باید بدانیم موادی که روی ناخن قرار می‌گیرد موادی خارج از اندام‌های بدن است و بعلت عدم دسترسي سيستم ايمني به انها ، ميتوانند باعث ایجاد مشکلاتی برای ناخن‌ها گردند.
وی گفت: در واقع موادی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود حالت پروتز دارد و فشاری بر ناخن‌ها وارد  و مي توانند به بستر ناخن آسیب وارد می‌کند. بنابراین خانم‌هایی که ناخن می‌کارند باید بدانند برای اینکه به ناخن‌های واقعی خودشان آسیب کمتری وارد شود اولا موادی که برای کاشت ناخن استفاده می‌کنند مواد استاندارد و با زمان نگهداري مناسب باشد و از آن مهم‌تر باید در بهداشت نگهداری از ناخن‌هایشان بسیار دقیق و وسواسی باشند چراکه این ناخن‌ها بیشتر از ناخن‌های افرادی که ناخن طبیعی خودشان را دارند، مراقبت نیاز دارد.

این متخصص پوست و مو گفت: بخشي از موها و ناخن‌ها که در قسمت بیرونی بدن هستند در واقع بخش مرده اين بافت ها هستند. بنابراین اگر چیزی به این بخش اضافه‌ شود به بدن آسیبی وارد نمی‌کند اما مشکل کاشت ناخن این است که روی بافت اصلی ناخن قرار می‌گیرد و آسیب در این قسمت به وجود می‌آید. توصیه ما همیشه این بوده که خانم‌ها از ناخن‌های طبیعی خود استفاده کنند و آنها را با مرتب نگه‌داشتن زیبا کنند و در نهایت از لاک‌هایی که مواد شیمیایی کمتری دارند برای زیبا کردن ناخن‌ها استفاده کنند اما بعضی خانم‌ها اصرار دارند  ناخن‌هایی بزرگ‌تر از آنچه روی انگشت‌شان قرار دارد، داشته‌ باشند. بنابراین راهی بجز کاشت ناخن نیست.
قمری تاکید کرد: پیشنهاد من به این خانم‌ها این است که  این پروتز‌ها را حداکثر دو ماه روی ناخن‌هایشان نگه دارند و در این مدت هم کارهايي كه احتمال الودگي را بيستر مينمايد را با دقت بيشتر انجام دهند و کمتر کارهای شست‌و شو و تمیزکاری را انجام دهند چراکه آب و آلودگی زیر مواد جمع می‌شود و در صورت بروز عفونتهاي باكتريايي و قارچي به بافت اصلی ناخن آسیب جدی وارد می‌کند و باعث بدفرمی و انواع بیماری در ناخن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است استفاده از این پروتز‌ها کوتاه مدت باشد. خانم‌ها باید توجه داشته‌ باشند اگر ناخن دچار بد فرمی شود درمان آن بسیار طولانی خواهد بود و این امر قطعا در روحیه آنها تاثیر زیادی خواهد گذاشت. البته باید روی این نکته تاکید کنم که در همه موارد ناخن‌ها دچار بدفرمی نمی‌شوند و بسته به جنس ناخن و میزان مقاومت آن ممکن است حتی فردی ماه‌ها و سال‌ها روی ناخن‌هایش پروتز بگذارد و مشکلی ایجاد نشود اما در اکثر موارد به دلیل اینکه خانم‌ها کار خانه انجام می‌دهند و بچه‌داری می‌کنند و بافت ناخن‌هایشان به خاطر آلودگی به شدت ضعیف می‌شود دچار بدفرمی و بیماری‌‌های قارچی در قسمت ناخن‌ها می‌شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.