2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
زنان باردار به این خوراکی‌ها لب نزنند

زنان باردار به این خوراکی‌ها لب نزنند

کافئین، خوراکی‌های فرآوری شده و میوه‌ها و سالاد بسته بندی‌شده سه مورد از 7 محصول غذایی ممنوع برای زنان در دوران بارداری است.

دوات آنلاین-نیازی به گفتن نیست که بارداری دوران حساسی است و رژیم غذایی خاصی را می‌طلبد. ان‌دی‌تی‌وی لیستی از خوراکی‌هایی را که زنان باردار نباید بخورند منتشر کرده است. شما هم بخوانید:

ماهی جیوه‌دار

جیوه به شدت سمی است. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از مصرف ماهی‌های حاوی جیوه خودداری شود به همین دلیل زنان باردار حتما باید از خوردن این نوع ماهی‌ها پرهیز کنند. زنان باردار نباید در طول یک ماه بیش از یک یا دو وعده از چنین ماهی‌هایی مصرف کنند.

کافئین

کافئین در قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه موجود است که مصرف آن در میان مردم جهان بسیار بالاست. هرچند مصرف کافئین آن هم به میزان بالا برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. کافئین به راحتی جذب شده و با تاثیرگذاری روی جنین می‌تواند به کاهش رشد آن و تولد نوزاد با وزن پایین منجر شود.

خوراکی‌های فرآوری شده

زنان باردار باید از مصرف خوراکی‌های فرآوری شده که حاوی آرد تصفیه شده است، پرهیز کنند. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی نگه‌دارنده‌ها و ویتامین‌های غیرطبیعی مازاد ممنوع است.

میوه‌ها و سالاد بسته بندی‌شده

 مصرف این نوع از مواد غذایی برای زنان باردار بی‌خطر نیست زیرا میوه‌ها و سالاد بسته بندی‌شده حاوی نگه‌دارنده‌های غیر طبیعی است تا بتوان مدت زمان بیشتری آن را نگه‌داری کرد. به گفته پزشکان مصرف این خوراکی‌ها به طور مستقیم بر سلامت نوزاد تاثیر منفی می‌گذارد.

تخم‌مرغ خام

تخم‌مرغ خام حاوی سالمونلاست. این باکتری به عفونت منجر می‌شود که علائم آن تنها در مادر ظاهر می‌شود. این علائم شامل درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ و تب است.

جوانه خام

مصرف جوانه برای سلامت مفید است اما نوع خام آن برای زنان باردار مفید نیست. نوع خام جوانه می‌تواند به باکتری سالمونلا آلوده باشد.

مواد الکلی

مصرف این مواد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و در زنان باردار نیز خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.