2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کنسرت خیابانی در میان کافه‌های خیابان سی‌تیر

کنسرت خیابانی در میان کافه‌های خیابان سی‌تیر

خیابان سی تیر که چند سالی است به پاتوق تبدیل شده این روزها هوای عیدانه پیداکرده و باکنسرت‌های خیابانی ساعت خوش برای بازدیدکنندگان درست کرده‌است.

دوات آنلاین-خیابان سی تیر که چند سالی است به یک پاتوق حرفه‌ای در تهران تبدیل شده این روزها هوای عیدانه پیداکرده و باکنسرت‌های خیابانی ساعت خوش برای بازدیدکنندگان درست کرده‌است.

این خیابان که مابین میدان امام خمینی (ره)و میدان حسن‌آباد تهران واقع شده‌است از دوسال پیش را با راه‌اندازی کافه‌های سیار در طول خیابان شبهای خوشی را برای تهرانی‌ها رقم زده‌است. در ایام عید علاوه بر کافه‌های سیار این خیابان که از چای دمی تا ساندویچی بندری و بستنی می‌فروشند.،دو گروه موسیقی از ساعت ۱۱ صبح تا۷ غروب در خیابان ساز می‌زنند. ابتدای خیابان دو نوازنده با سورنا و دهل موسیقی سنتی نوروز را می‌نوازند و کمی که وارد خیابان می‌شوید درست روبه‌روی باغ ملی گروه موسیقی خیابانی آهنگ‌های شاد فولکلور می‌نوازند و تماشاچیان را به وجد می‌آورند.

گروه موسیقی گوشه نشینا از ساعت ۱۱ صبح در این خیابان حاضرند و می‌نوازند. البته گاهی همه چیز بر اساس برنامه‌ای که چیده‌اند پیش نمی‌رود و تقاضای زیاد و گاه و بی‌گاه تماشاچیان برای نواختن آهنگ‌های مختلف باعث می‌شود تا آنها آهنگ‌هایی را که برنامه‌ریزی کرده‌اند کنار بگذارند.

گروه موسیقی خیابانی گوشه‌نشینا به دعوت شهرداری منطقه ۱۲ در این خیابان حاضر شده و با توجه به اینکه هیچ حمایت مالی از آنها نشده هدایای نقدی که مردم به آنها می‌دهند را می‌پذیرند.

دلفیناریوم برج میلاد از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید ساعت خوشی را در آنجا بگذرانید. 

حضور گروه موسیقی گوشه نشینا هرچند رونق خاصی به این خیابان داده و شهروندان زیادی را به این خیابان کشانده اما موزه ملی ایران را هم از رونق نیانداخته و این موزه که در خیابان باغ ملی واقع شده‌است و این روزها میزبان عتیقه‌جات موزه لوور فرانسه نیز هست  بازدیدکنندگان زیادی دارد. هرچند عبور ماشین‌ها از این خیابان مزاحمتی برای تماشاچیان موسیقی خیابانی درست کرده است و مردم نسبت به این موضوع گله دارند اما رونقی که این خلاقیت شهرداری به کار کافه‌چی‌ها داده حسابی آنها را خوشحال کرده است.

300

اگر تصمیم دارید به موزه ملی ایران بروید یادتان باشد باید دقایق طولانی را در صف بمانید چرا که استقبال زیادی از این موزه شده‌است.

تهرانی‌ها اگر می‌خواهند یک پکیج کامل از موسیقی و خوراکی و دیدنی‌های ناب را دریافت کنند حتما سری به خیابان سی‌تیر بزنند.

خیابانی که موزه پست و ساختمان وزارت امور خارجه هم در آن قرار دارد. البته یادتان باشد مانند همه جای تهران این منطقه هم با مشکل جای پارک مواجه است و حتما در برنامه ریزی خود دقایقی را هم برای گشتن به دنبال جای پارک در نظر بگیرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.