2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
شهرداری در شناسایی برج‌های ناایمن قصور می‌کند

شهرداری در شناسایی برج‌های ناایمن قصور می‌کند

اینکه شورای شهر و یا مسئولان شهرداری بگویند اطلاعات برج‌ها و یا ساختمان‌ها را دراختیار ندارند، نشان از بی‌توجهی آنها به وظایف اصلی شهرداری در مدیریت شهری دارد

دوات آنلاین-عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از بی توجهی شهرداری به شناسایی ساختمان های قدیمی و فرسوده، گفت:‌ اطلاعات لازم برای شناسایی برج های نا ایمن درپایتخت دراسناد و مدارک بسیاری وجود دارد.

علیرضا محجوب درخصوص اظهارات یکی از اعضاء‌ شورای شهر مبنی بر اینکه شهرداری اطلاعات 230 برج درپایتخت را ندارد، گفت:‌ عمر ساختمان های تهران شفاف و روشن است ضن اینکه عمر تهران هم مشخص بوده و تهران درسال 1210 هجری شمسی به عنوان پایتخت انتخاب شده است، به طوری که کانون تهران همین میدان ارک فعلی بوده است.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عمر تمامی ساختمان ها و بناهای تهران مشخص است، افزود:‌ اینکه شورای شهر و یا مسئولان شهرداری بگویند اطلاعات برج‌ها و یا ساختمان‌ها را دراختیار ندارند، نشان از بی‌توجهی آنها به وظایف اصلی شهرداری در مدیریت شهری دارد؛ به طورکلی تمام بناها حتی آنهایی که خیلی قدیمی هستند شناسنامه داشته و شهرداری می تواند از اسناد و مدارک موجود در این خصوص استفاده کند.

وی با بیان اینکه محدوده 110 هکتاری و یا 150 ساله بازار تهران دارای اسناد و مدارک لازم جهت شناسایی نقاط حادثه خیز است، تصریح کرد:‌ ضمن اینکه برای  بناهای دیگر نیز حداقل از 50 سال پیش همه دارای اسناد و مدارک هستند و هیچ موضوع مبهمی درشناسایی ساختمان های فرسوده و قدیمی وجود ندارد، شهرداری برای هربنایی چه آنهایی که قدیمی بوده و چه برج هایی که درطی دهه های گذشته ساخته شدند؛ می تواند از دستگاه ها و نهادهای دیگر اسناد مورد نظر را برای بررسی تقاضا کند.

محجوب با اشاره به اینکه دریافت اطلاعات بناهای موجود در تهران برای شهرداری به هیچ عنوان کار سختی نیست، گفت:‌ این کار نه نیاز به نیروی انسانی فراوان داشته و نه نیازمند منابع مالی است، بنابراین این اظهارات ازسوی مسئولان شهری تعجب آور بوده و به طورحتم بی توجهی شهرداری به شناسایی ساختمان های نا ایمن و فرسوده نشان ازقصور آنها دارد؛ بنابراین هرادعایی درخصوص نبود اطلاعات لازم برای شناسایی بناهای فرسوده پذیرفتنی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه ایمن سازی به معنای تخریب و نوسازی مجدد بافت های فرسوده است، افزود:‌ درکنار ساختمان های مسکونی فرسوده و قدیمی و نوسازی آنها باید توجه کرد که آثارمعماری و تاریخی را هیچ گاه نباید تخریب کرد، غالب این بناها درصورت وقوع یک زلزله 7 ریشتری تخریب می شوند؛ البته شدیدترین زلزله ها درتهران تاکنون از 7 ریشتر بیشترنبوده اما همین میزان هم برای تخریب این بناها کافی است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.