2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مراجعه ۲برابری کارتن‌خواب‌ها به «خانه‌های امن» در روزهای اخیر

مراجعه ۲برابری کارتن‌خواب‌ها به «خانه‌های امن» در روزهای اخیر

بیشترین مشکل در زمینه معتادان متجاهر را در دره فرحزاد داشته‌ایم چراکه این معتادان برای اینکه بتوانند سرما را تحمل کنند، بیش از حد موادمخدر مصرف کرده و از حالت طبیعی خارج شده بودند

دوات آنلاین-رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در روزهای اخیر و در پی سردشدن هوا شاهد مراجعه دوبرابری افراد بی‌پناه و کارتن‌خواب به مراکز امن بوده‌ایم.

فرید براتی‌سده گفت: با آغاز موج سرما تمهیدات لازم برای افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر در تهران و سایر شهرها در نظر گرفته شده و این درحالی است که بیشترین نیاز این افراد، غذا و لباس گرم است.

وی ادامه داد: در تمام شهر تهران سیستم‌های شهرداری و سرپناه‌های سازمان بهزیستی و موسسات غیردولتی آمادگی پذیرش کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر بوده اند.

براتی گفت:بیشترین مشکل در زمینه معتادان متجاهر را در دره فرحزاد داشته‌ایم چراکه متاسفانه معتادانی که در دره فرحزاد و بیابان‌های فرحزاد بودند برای اینکه بتوانند سرما را تحمل کنند، بیش از حد موادمخدر مصرف کرده و از حالت طبیعی خارج شده بودند و در نتیجه به سختی  به موسسات و سرپناه‌ها منتقل شدند.

براتی گفت: همچنین تعدادی اتوبوس نیز درنظر گرفته شد تا با گشت‌زنی این معتادان متجاهر جمع‌آوری و به محل‌های امن منتقل شوند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: در تهران علاوه بر گرمخانه‌های شهرداری، سرپناه‌های سازمان بهزیستی هستند که ظرفیت ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفره دارند و می‌توانند پذیرای این تعداد از افراد باشند.

وی ادامه داد: مهمترین نیازی که توسط موسسات غیردولتی اعلام شده تهیه غذای گرم و پوشاک مناسب برای این افراد است و امیدوارم خیرین و نیکوکاران نیز در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند.

براتی گفت: این سرپناه‌ها از ساعت ۷ شب تا ۸ صبح پذیرای معتادان و کارتن‌خواب‌ها بوده و محدودیتی وجود ندارد و به مراکز DIC هم بخشنامه کردیم که شبانه روزی در تهران خدمات دهند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.