2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ابتکار: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از نشنیدن صدای نسل جوان است

ابتکار: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از نشنیدن صدای نسل جوان است

پیشنهاد می‌ کنیم احزاب، انجمن‌ها و سمن ‌ها گفت ‌و گوی ملی خانواده و بین نسلی و فاصله‌‌ ای که بین خانواده ‌ها و جوانان به خاطر عدم شنیدن صدای آنان به ویژه دهه هفتادی‌ ها به وجود آمده را مورد توجه قرار دهند.

دوات آنلاین-معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخشی از مشکلات امروز جامعه ما نشنیدن صدای نسل جوان و فقدان گفت ‌و گوهاست که همین عامل می ‌تواند منشا بروز بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی شود.

معصومه ابتکار در کارگروه خانواده سالم این معاونت با موضوع گفت‌ و گوی ملی خانواده و بین نسلی افزود: به عقیده ما، گفت ‌و گوی ملی خانواده و بین نسلی یک ضرورت است البته این مساله بخشی از کار و برنامه ‌ریزی ‌های ما به شمار می‌ آید.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در جامعه امروز مانند معیشت و اشتغال وجود دارد که صرفا با گفت ‌و گو حل و فصل نخواهند شد.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که با فعال شدن همه احزاب، انجمن‌ ها، سازمان های مردم نهاد و دیگر دستگاه ‌های دولتی با محوریت گفت‌ و گوی ملی خانواده و بین نسلی می ‌توان بخشی از مشکلات بوجود آمده در جامعه را بر طرف کرد.

ابتکار ادامه داد: ما از همه می‌ خواهیم که در جلسات مختلف به صورت تخصصی و کارشناسی به آسیب ‌ها و معضلات نگاه و آنان را بررسی کنند، البته این جلسات و نشست‌ ها باید با حضور جوانان به صورت مرتب و دائمی برگزار شود تا یک جریان خوب اجتماعی در کشور به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: معاونت زنان کارگروه‌ های متعددی با موضوعات مختلف دارد که به عنوان بازوی مشورتی دولت و معاونت امور زنان و خانواده به حساب می ‌آیند، چرا که هریک از آنان را صاحب نظران، کارشناسان، اساتید، مدیران و متخصصان تشکیل می‌دهند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هدف اصلی تشکیل کارگروه‌ ها در معاونت امور زنان و خانواده را کمک در حوزه‌ های سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی در این معاونت دانست و افزود: کارگروه‌ ها از پتانسیل‌ خوبی برخوردارند و می ‌توانند در جلب مشارکت، جریان‌ سازی‌ اجتماعی، رصد مسائل و دیده‌ بانی به معاونت و دولت کمک کنند.

ابتکار همچنین به طرح گفت‌ و گوی ملی خانواده از ابتدای تشکیل دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: امروزه خانواده‌ های ایرانی با شرایط خاصی مواجه هستند و ما به طیف ‌های مرجع و گفت ‌و گوی ملی خانواده نیاز داریم. بنابراین باید چارچوبی را برای این طرح و تحولاتی که قبلا در خانواده‌ها اتفاق افتاده و قرار است در آینده رخ دهد ترسیم کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید سازمان ‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، انجمن‌ها و حتی احزاب را در استان ‌های مختلف در خصوص گفت ‌و گوی ملی خانواده فعال کنیم. همانطوری که امروزه احزاب در حوزه محیط زیست فعالیت دارند و صاحب نظر هستند باید در حیطه خانواده نیز فعال باشند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مسائل اجتماعی برای احزاب اعم از اصلاح ‌طلب و اصولگرا مهم است، اضافه کرد: چند روز قبل طی سفر به استان یزد در یکی از جلسات تمامی احزاب از جناح‌ها و سلایق مختلف حضور داشتند تا درباره مسائل اجتماعی و خانواده نظرات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار یزد بعد از جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروهی درخصوص گفت ‌و گوی ملی خانواده با مشارکت و حضور احزاب را داد تا همه جناح ‌ها به این موضوع مهم بپردازند.

ابتکار تصریح کرد: پیشنهاد می‌ کنیم احزاب، انجمن‌ها و سمن ‌ها گفت ‌و گوی ملی خانواده و بین نسلی و فاصله‌‌ ای که بین خانواده ‌ها و جوانان به خاطر عدم شنیدن صدای آنان به ویژه دهه هفتادی‌ ها به وجود آمده را مورد توجه قرار دهند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دهه‌ هفتادی‌ ها بر این باورند که صدای آنها توسط مسئولان و خانواده ‌ها شنیده نمی‌شود و در دنیایی پر از ممنوعیت پا گذاشته ‌اند؛ یعنی هیچ‌کس قادر به درک آنان نیست. در مقابل، هم نسلی ‌های ما اعتقاد دارند که دهه‌ هفتادی ‌ها انسان‌ های عجیب هستند چرا که با اینترنت بزرگ شده‌اند و هر چیزی را در این فضا جست‌وجو می‌کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری وزیر ورزش و جوانان، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برنامه ‌ریزی ‌‌هایی شده تا نشاط را در جامعه ترویج دهیم، زیرا جامعه ما به امید و نشاط نیاز دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.